Binnenkort gaan we samen op vakantie naar de sneeuw, de kleine blijft bij oma. Ze voelt zich daar helemaal thuis dus heb er wel vertrouwen in dat dat goed zal gaan. Ze is net 2 geworden en weet niet zo goed óf en hoe ik haar moet voorbereiden. Ik wil er geen big deal van maken maar ik wil haar wel zeggen dat ze een tijdje bij oma gaat logeren. Hebben jullie tips? En zal ik haar wel of niet vanaf ons vakantieadres aan de telefoon vragen, ik wil niet dat ze overstuur raakt... geen idee hoe die kleintjes van 2 erop reageren als papa en mama een tijdje weg zijn. Gelukkig is ze gewend om iedere week een dag en een nacht bij oma te zijn dus dat is haar niet vreemd. Hebben jullie hier ervaring mee?
ik zou vooral haar kant van het verhaal vertellen.. dat ze lekker bij oma en opa gaat logeren.. deze keer iets langer dan een dagje. En dat je natuurlijk even zult bellen.. (dan verwacht ze dat.. is er niks aan de hand) vind het wel dapper dat je zolang weg durft trouwens mijn man wil het ook graag.. maar ik weet niet.. voor mij is het een grotere bigdeal dan voor man en dochter vrees ik
Je moet zeker alles goed uitleggen en vergeet vooral niet goed uit te leggen dat jullie weer terug komen. Werkt alleen maar in beider voordeel. Je kunt haar ook iedere dag een stickertje op de kalender laten plakken en op de kalender alvast de dag aangeven dat jullie thuiskomen. Ze is nog maar 2 maar ze snappen meer dan je denkt. En beloven dat je iedere dag even belt om met haar te praten. Bijvoorbeeld iedere dag voor het eten of zo, dan kan ze er naar uit kijken. Werkt hier altijd heel goed.
Ik ben een week naar New York geweest met mijn vriend toen onze dochter bijna 2 was. Heb haar gewoon verteld dat ze bij oma en opa ging logeren. Vond ze prima. Geen gedoe met kalenders en stickers; wilde er niet teveel gedoe omheen. Wij gingen gewoon weg en zij was gewoon aan het logeren. Ik heb bewust niet gebeld als zij wakker was: wilde ik voor haar en voor mezelf niet. Ging prima! Ik vond het echt geen probleem en zij ook niet.
Ik zou ook gewoon vertellen dat ze bij oma gaat logeren. Verder geen gedoe eromheen, dat begrijpt ze waarschijnlijk toch nog niet (helemaal). Aan de telefoon vragen moet je natuurlijk zelf weten, maar als ik naar mn zoon kijk (zelfs iets ouder) die heeft daar echt helemaal geen interesse in en zou er niets van begrijpen, dat zou ik dus dan niet doen.
Vorig jaar 10 dagen met een vriendin naar Italie gegaan en dochterlief bij opa en oma. alleen gezegd dat ze ging logeren. Inderdaag geen stickers, kalender e.d. Ik heb ook niet gebeld. nou snapt ze bellen ook nog niet helemaal hoor . Mijn tip; geen gedoe, houd het lekker simpel. We gaan op vakantie en jij mag logeren bij opa en oma, leuk he? Het tijdsbesef is ook heel anders bij jonge kinderen. Veel plezier!
Ik zou zeker wel vertellen dat ze bij oma gaat logeren. Verder niet een te grote deal er van maken. Bellen zou ik doen op de momenten dat ze op bed ligt. Wij gingen met mijn man z'n werk op wintersport toen onze dochter bijna 2 jaar was. En zeker wel dat ze door hebben dat je er een tijdje niet bent. Ze heeft ons zeker gemist ondanks dat ze het bij opa/oma ook altijd naar d'r zin heeft. Het is toch anders. Wij belden juist in de avond, wilden haar niet onnodig met papa/mama confronteren zeg maar. Je kan ook niet even langs gaan op zo'n moment.....
ik zelf ben 2 weken geleden een weekje op vakantie geweest naar egypte met mijn zusje, mijn man bleef thuis bij de kinderen maar hij had 4 nacht diensten achter elkaar dus de kinderen bleven die nachten bij opa en oma, wij hebben gezegd dat mama op vakantie gaat en papa moet werken dus hun slapen bij opa en de oma, de oudste zei meteen ooh leuk ikke op kansie (vakantie) bij opa en oma lekker tatjes eten we hebben hem er wel op voorbereid, we hebben 1 week van te voren gezegd dat mama op vakantie gaat, en dat mama weer terug komt. ik zelf heb hem gebeld 2 dagen voor ik weer naar huis ging, hij had het er wel moeilijk mee, hij wou graag dat zijn mama terug kwam, gelukkig heeft hij redelijk tijdsbesef qua nachtjes slapen, dus ik heb hem beloofd dat ik over 2 nachtjes terug zou zijn en dat vond hij een fijn idee. hij vond het dus juist fijn dat mama belde, zodat hij weet dat mama niet echt "weg" is, en hem niet vergeten is, maar zo zal het voor ieder kind anders zijn.