dag dames, Mijn vriendin gaat binnenkort trouwen en als ceremoniemeester denk ik met haar mee! Zo ook over de tekst in de trouwkaart. Het is wat lastig dus vandaar dat ik jullie vraag hierover mee te denken. Vriendin vertrekt vanuit huis en nodigt eerst alle gasten bij haar thuis uit voor een lunch, vervolgens vertrekt iedereen naar de kerk. Voor de daggasten is vervoer geregeld voor de hele dag. Vanuit de kerk vertrekken ze met iedereen naar locatie B voor de receptie ook hier zullen alle genodigden bij aanwezig zijn. Vervolgens willen ze met een select gezelschap naar locatie C voor een diner. Het is dus de bedoeling dat het voor de gasten die niet mee dineren duidelijk is dat ze na de receptie niet mee gaan. Het is echter wat lastig om dit op zo'n manier op te schrijven dat je niemand voor het hoofd stoot. Wie o Wie heeft er een idee???
Meestal worden er dan verschillende kaarten gedrukt: kaart 1 met de complete tekst inclusief het diner; kaart 2 met een verkorte versie voor de daggasten.
je kan voor de gasten die wel mee gaan dineren een appart klein kaartje in de trouwkaart stoppen.. met de uinodiging om mee te dineren.. en voor de mensen die niet mee gaan stop je geen extra kaartje in de trouwkaart.
oh wat ik trouwens zelf gedaan had was 2 verschillende trouwkaarten.. kaarten voor de mensen die de hele dag aanwezig waren.. dus ook dineren en t avondfeest.. en voor de mensen die alleen uitgenodigd waren op t feest een andere tekst in de kaart..
Ik had ook 2 verschillende kaarten laten drukken, voor de daggasten en één voor alleen de avondgasten. Op het kaartje van de daggasten zou ik dan gewoon een uitnodiging doen voor de ceremonie en receptie + een eind tijd opgeven. Voor de gasten die mee gaan eten een apart kaartje.
Inderdaad 2 kaartjes of bij de mensen die mee gaan dineren een extra inlegvelletje doen met de gegevens voor het diner. En op de dag zelf kan je als ceremoniemeester op dat punt iedereen bedanken voor hun komst. En dan zeggen dat de mensen die een uitnodiging hebben ontvangen voor het diner mogen vertrekken o.i.d.
Wij hadden ook twee soorten kaarten! Tip: ergens op de kaart ook de achternamen van bruid en bruidegom vermelden. Waren wij dus vergeten...