Heel raar, ze zegt net nou mama nu voelt het hier ook raar, uit het niks zitten er ook bulten/vlekken op haar pols en billen. Weet zeker dat er nog niks zat aangezien ik d'r net gedoucht heb om even heel haar lichaam te kunnen bekijken. Het zijn net zo'n bultjes als de bovenste op de foto. Ze kan zo naar de huisarts ben benieuwd wat het is...
Dat dacht ik ook dus toen begon het idee van een allergie weer op te spelen maar ze is gedoucht en heeft schone kleren aan, niks wat dus nog in contact is geweest met de poes gister... Begin nu echt benieuwd te worden!
Sorry dat ik het zeg. maar waarom bel je niet gewoon de ha daar zijn ze toch voor.. liever het zekere dan het onzekere. Wij zijn toch niet kundig genoeg om te zeggen wat het is...
Heeft ze misschien iets aparts gegeten. Waar ze op reageerd.het kijken wel galbulten. Die kun je krijgen van een allergische reactie.
Huisarts zegt dat het inderdaad krentenbaard is, dus zalf en drie dagen de baby niet knuffelen daarna zou de zalf aan moeten slaan zo niet krijgt ze ab oraal. Dat d'r piepie pijn doet is toeval blijkt een schimmelinfectie te zijn dus ook daar zalf voor. Bedankt voor het meekijken hierdoor werd ik echt wat voorzichtiger met de baby
Muggenbulten kunnen ook groot zijn, maar mijn ervaring is dat er weinig in het gezicht gestoken wordt... Allergische reactie?? In elk geval ff huisarts als je je zorgen maakt om krentenbaard. Symptomen: Krentenbaard begint vaak op een plaats waar de huid al beschadigd is (een schaafplekje, krabplekje of eczeem). Er ontstaan enkele wondjes, rode plekjes en soms blaasjes met gele pus. Deze ontstoken plekjes kunnen samenvloeien en zich uitbreiden. Een opengebarst blaasje droogt in waardoor een honinggele korst ontstaat. Als er veel wondjes, blaasjes en gele korstjes rond de neus en mond zitten, dan kan het eruitzien als een baard van krenten. Daar komt de naam vandaan. Krentenbaard kan jeuken. Verder zijn er bij krentenbaard in het gezicht soms zwellingen in de hals te voelen. Dit zijn klieren die opzwellen als reactie op de infectie.