Waarom stinkt mijn schone was?

Discussie in 'De lounge' gestart door Evia, 10 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Evia

Evia Bekend lid

11 mrt 2015
    595
    0
    16
    Sinds twee jaar hebben we een nieuwe wasmachine, dus aan de wasmachine kan het niet liggen.. Maar helaas komen hier 9 van de 10 bonte wasjes stinkend uit de machine. Zodra het droog is ruik ik de lucht gelukkig niet meer. Ik houd er juist zo van dat de heerlijke schone was lucht door mijn huis te ruiken is, maar met deze lucht - liever niet.

Toen ik bij mijn ouders woonde rook ik dit ook wel eens, dus ik ben ervan overtuigd dat het komt door mijn kleding en niet de kleding van mijn man. Als ik flink sport & zweet ruik ik het ook, maar op een gewone dag ben ik niet een persoon die overmatig zweet of indringend naar zweet ruikt..

Hebben jullie tips / ideeën / advies? :(

2. Roosenkids

Roosenkids Niet meer actief

Controleer het filter eens en de rubbers van je wasmachine?

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    stinkende was kan komen door schildluis in je wasmachine, dat bouwt na verloop van tijd op, helemaal als je vloeibaar wasmiddel gebruikt. je kan het zien in je rubber van de machine, een grijzig spul. Ik haal altijd wasmachine reiniger van hg als het weer zover is.
    Met je witte was zal je het niet zoveel ruiken omdat je meestal dan ander wasmiddel gebruikt.

4. Eylem

Eylem Niet meer actief

Je wasmachine een kookwas laten draaien met twee vaatwasmachine tabletten erin. Dat helpt vaak een stuk.

5. Jebb

Jebb Niet meer actief

Ik had het ook, had al geprobeerd te reinigen met azijn. Heb uiteindelijk ander wasmiddel gebruikt nu en het ruikt weer lekker!!

6. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Alle tips van hierboven, en dan nog zeker een kwart van het vloeibare (als je dat gebruikt) gaan gebruiken ipv alles wat je er nu in doet.

Donkere was stinkt sneller........ Minder wasmiddel was hier het puntje.

7. MamavanJenY

MamavanJenY Actief lid

10 mrt 2015
    236
    0
    0
    Hier was het omdat ik teveel wasverzachter erin deed...
    Lege was draaien op hoogste stand en vaatwastablet erin doen en in het bakje soda.

8. TanteTrien

TanteTrien Niet meer actief

Ik had dit in het verleden ook, en toen was ook de machine stuk gegaan
    Is de monteur gekomen, en die gaf gelijk de tip, doe je wasmiddel niet in je bakje maar doe het in een bolletje tussen de was, dan hoef je minder te gebruiken en tis beter voor je machine aangezien niet elke machine goed tegen vloeibaar wasmiddel kan, en daarbij doe ik ook om de week een programma draaien op 90graden met silversoda, en nu blijft de machine schoon en ruikt lekker als k m open doe, en de was stinkt ook niet meer
    En ookal gebruik ik mn zeepbakje nu niet meer doe ik die ook regelmatig eruit halen en in heet water met silversoda laten weken

9. Tika86

Tika86 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.153
    225
    63
    Vrouw
    Ik doe tegenwoordig standaard schoonmaakazijn met een geurtje bij mijn was. Reinigt mijn wasmachine gelijk. En sinds dien stinkt mijn was niet meer. Tevens ook ander wasmiddel gaan gebruiken.
    Na iedere wasbeurt ff met een droge doek alles schoonmaken.
    En een keer in de 2/3 maanden draai ik de wasmachine op 90 graden met azijn en een schone doek.

10. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Nooooit je wasmachine leeg laten draaien! Volgens de wasmachine installateurs van zowel miele als ipso haal je daarmee je wasmachine uit balans. Verder altijd een scheutje azijn bij je wasmiddel doen. Dat ongeurt namelijk.

11. Zolief

Zolief Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.413
    44
    48
    Onderin Nederland
    Hier heb ik nog nooit van gehoord. Waarom zou die uit balans raken? Er zit toch niets in wat uit balans kan raken.

Ik draai elke maand mijn wasmachine op 90 graden met een schep soda erin. Daarmee voorkom je zeepluis en dus die vieze lucht aan je was.
    het ligt denk ik niet aan jou:D

12. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.812
    4.050
    113
    Maar dat zou dan toch ook gebeuren als in bijv alleen de zomerjas van mijn zoontje was. Want dat weegt ook niets. Net als de delicate was vak niets weegt.

13. krullebol81

krullebol81 Actief lid

9 jul 2014
    393
    23
    18
    Vrouw
    NULL
    NULL
    ik doe eens in de maand de vaatdoeken, ondergoed, handdoeken etc op 95 graden met waspoeder in de machine. Nog nooit last van een stinkmachine gehad.
    Soms gooi ik er ipv waspoeder een schepje soda in.

14. TmvD

TmvD Bekend lid

10 jan 2013
    795
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb het met 2 zwarte hemdjes. Als ik die met de bonte was mee doe dan ruikt het. Bij andere was niet terwijl ik die op dezelfde temperatuur was

15. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Ik heb het ook gehad met mijn wasmachine.

Het kwam idd door vloeibaar wasmiddel

Heb van alles geprobeerd. Alle tips geprobeerd maar niks hielp.

Ik was nu alleen nog maar met poeder en soms beetje wasverzachter. En de lucht ging steeds meer weg en nu helemaal weg en komt niet meer terug

16. YTI

YTI Lid

28 aug 2014
    48
    0
    6
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Alle hierboven genoemde tips en altijd de helft van de aangegeven dosering wasmiddel gebruiken.

17. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    wat raar, mijn wasmachine heeft zelf een programma trommel reiniging. Moet hij ook leeg zijn en draait hij gewoon hoor....:$

Deel Deze Pagina