hoe begon de bevalling bij jullie??

Discussion in 'Zwangerschap' started by esther1984, Feb 7, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. esther1984

esther1984 Bekend lid

Jan 22, 2009
    694
    1
    16
    Female
    Moeder
    Roosendaal
    hoi ik vroeg me iets af, het is voor mij de eerste keer dat ik zwanger ben, en dus ook de eerste keer dat ik ga bevalllen.

nu is mijn vraag wat waren bij jullie de eerste tekenen dat de je wist dat het begonnen was.
    begon het met het verliezen van de slijmprop? of braken eerst de vliezen? of begon het met krampen?

en waren de krampen dan gelijk heel heftig of begon dat met lichte krampjes?

de rede dat ik hier nieuwschierig naar ben komt omdat ik niet goed weet waar ik op moet letten, ik had vanmorgen namelijk dat ik ineens heel erg misselijk werd, en nu nog steeds om de zo veel tijd ligte krampen heb, ze doen een klein beetje zeer.
    dus weet niet of dit een teken kan zijn van een begin, verder heb ik niks gevonden van een slijmprop of zo.

dus ben benieuwt naar jullie ervaringen!

2. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Ik ben een dag of 3 voor de bevalling mijn slijmprop verloren.
    Op dag 3 zijn we gaan wandelen en ik zei tegen mijn man ik denk niet dat het nog lang gaat duren.

13.00uur kwamen we thuis en om 15.00uur begon de eerste wee (trekkerig gevoel in baarmoeder), wel heel licht maar ik had wel zoiets van ik geloof het begint. Deze volgden zo om het half uur.

Succes!

3. Macdee

Macdee Bekend lid

Mar 23, 2008
    755
    1
    0
    Ik kan je helaas niet helpen want mijn bevalling is ingeleid.
    Ik wil je alleen alvast veel succes toewensen en ik hoop dat de bevalling goed verloopt.
    Het was bij mij de mooiste dag van mijn leven!

4. Yukl

Yukl Niet meer actief

Mijn vliezen braken. Dat wil zeggen dat ik een klein scheurtje had en druppelsgewijs vruchtwater verloor. Pas 3 dagen later kwam ik er achter dat het vruchtwater was en ben ik ingeleid.

5. esther1984

esther1984 Bekend lid

Jan 22, 2009
    694
    1
    16
    Female
    Moeder
    Roosendaal
    ik heb nog steeds om het half uur lichte krampen, ik heb zelf het idee dat het niet lang meer zal duren, weet niet waarom, soort ingeving.
    de krampen zijn nog niet zo dat ik ze weg moet puffen, maar ze worden wel heviger.

maar hoe was ook jullie ervaring met de kleine waren ze een stuk rustiger, of werden ze juist drukker??

6. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Hoi,

volgens mij is er net ergens anders een poll gestart met dit onderwerp. Daar vind je mogelijk meer antwoorden.

Groeten Mamadaisy

7. miffy11

miffy11 Niet meer actief

vorige week zaterdag verhuisd, dus heb niet echt rustig aan kunnen doen..
    maandag ochtend een hele pijnlijke kramp/wee in mijn rug, smiddag´s om 14.00 controle bij gyn, en daar in de wachtkamer begonnen de weeën. bleek 4 cm ontsluiting te hebben en mocht meteen door naar boven :D

8. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

Jun 11, 2007
    1,883
    0
    0
    juf bovenbouw
    Noord-Brabant
    Terugkijkend ben ik de avond van te voren de slijmprop verloren. (herkende het niet als zodanig, was ook pas 31w+6dgn) Die nacht moest ik overgeven en toen braken mijn vliezen echt zoals in een film, het stortte echt naar beneden!

9. Tamar

Tamar Fanatiek lid

Nov 11, 2005
    1,738
    0
    0
    Volgens mij beginnen de meeste bevallingen met weeen!
    Zo ook bij mij, om de 5 a 7 min!

10. esther1984

esther1984 Bekend lid

Jan 22, 2009
    694
    1
    16
    Female
    Moeder
    Roosendaal
    ik denk ook niet dat het vandaag zal gebeuren, maar aankomende week, of misschien hoop ik dat hihi....

heb nog steeds iedere keer een zeurend gevoel krampen, steken, en ben nog steeds misselijk, en het straalt ook naar mijn onderrug.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,272
    6,801
    113
    De dag ervoor een gevoel tussen mijn benen alsof het hoofdje eruit wilde. Dus een drukkend gevoel en om 5 uur in de ochtend met echte weeën

Direct al om de 6 minuten. Dan om de 3 minuten et cetera.

12. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Bij mij braken mijn vliezen, maar de weeën kwamen niet op gang.
    Heb 2 dagen gel gekregen en daarna ingeleid.
    (In totaal vanaf gebroken vliezen tot geboorte bijna 79 uur).

13. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

Jan 1, 2010
    1,533
    6
    38
    Ik was de week voor de uitgerekende datum erg verkouden.
    Iemand zei dat je eigenlijk nooit ziek aan een bevalling begint.
    Die week had ik wel steeds in de loop van de avond een soort van weeën.
    Toen ik weer beter was begon op de avond van de uitgerekende datum de bevalling met dezelfde weeën als eerst maar die zetten de volgende dag door.

14. esther1984

esther1984 Bekend lid

Jan 22, 2009
    694
    1
    16
    Female
    Moeder
    Roosendaal
    dank jullie wel, heb nog steeds een drukkend gevoel, krampen ect. maar er ziy iedere keer best wel een tijdje tussen, dus het is gewoon een kwestie van afwachten, en misschien houd dit dus nog wel een week aan? heb ook het gevoel dat ie er al half uit hangt hihi... net of ik zo zijn handje kan pakken.
    heb ook onzettende last van mijn onder rug.

15. Naatje80

Naatje80 Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,176
    0
    0
    noord-holland
    bij mijn eerste begon het de dag ervoor ook met lichte krampen... ik was de hond aan het uitlaten en voelde ineens mijn baarmoeder wat samentrekken... begon 14 mei om 11.10 uur (weet het nog precies hahaha). Op één of andere manier had ik gelijk het gevoel dat het begonnen was. Die krampen kwamen en gingen de hele dag door... wel onregelmatig en heb nog het bed verschoond, bij mijn schoonouders op de koffie en 's avonds nog lekker gegeten.
    Om 23 uur ging ik naar bed en ben in slaap gevallen.. het leek ook iets af te nemen. Om 2 uur 's nachts werd ik wakker en toen was het wel ietsjes heftiger.. toen zat er ook meer regelmaat in en had ik om de 4 a 5 min. weeen. Om half 7 kwam de verloskundige en had ik 8 CM ontsluiting.. de krampen de dag daarvoor waren dus wrs de voorweeen.. (die goed hun werk hebben gedaan).
    Dus wie weet zet het straks door... succes iig met de laatste loodjes.

16. esther1984

esther1984 Bekend lid

Jan 22, 2009
    694
    1
    16
    Female
    Moeder
    Roosendaal
    ja mijn gevoel zegt ook allemaal dat het begonnen is, krijg steeds meer pijn in mijn onder rug, we zijn net ook nog weeste uit eten, en ook daar had ik af en toe krampen, zo denk ik van oh het wordt weer minder, maar dan ineens doen ze weer best zeer, er zit nog steeds geen regelmaat in.
    mijn vriend denkt allemaal dat het nog een week gaat duren, maar ik ben daar nog niet zo zeker van, die druk onderin is ook af en toe best erg.

straks gewoon lekker slapen, en maar af wachten wanneer ik wakker wordt van de pijn hihi.....

hij mag van ons al wel komen hoor hihi.....

17. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik 'wist' op zaterdag dat ik zou gaan bevallen.. dat voelde ik gewoon. Het rommelde een beetje. Een paar dagen daarvoor was ik de slijmprop verloren maar ik wist wel dat dat niet zoveel hoefde te zeggen.
    Op zondagochtend (6:00) braken mijn vliezen maar verder gebeurde er niet zoveel. Pas na 10 uur kreeg ik lichte weeën en na 15:00 waren de weeën wat sterker maar stelden nog altijd niet veel voor. Om 19:00 had ik wel 5 cm ontsluiting (in mijn geval dus bijna onopgemerkt). Om 20:30 was ik in het ziekenhuis en kreeg een weeënstormpje. Om 22:15 had ik 10 cm ontsluiting. Nog altijd geen weeën. Wel persdrang maar geen persweeën. Op eigen kracht dus mannetje eruit gewerkt en dat heeft bijna 2 uur geduurd maar maandag om 00:15 was hij er dan! JOEHOE

Prima bevalling. Nauwelijks pijn, wel heel hard gewerkt, één hechtinkje en de volgende dag zat ik gewoon op de bank alle lof in ontvangst te nemen ;)

18. MelMel

MelMel Fanatiek lid

May 12, 2008
    2,267
    169
    63
    Female
    NH
    #18 MelMel, Feb 7, 2010
    Last edited: Feb 7, 2010
    Ik had een week voor de uitgerekende datum s,nachts veel slijmverlies met een heel klein beetje bloed. (geen pijn)
    Volgende ochtend soort lage rugpijn/menstruatiekramp ,
    daarna weeen , 5 dagen lang hebben die onregelmatig aangehouden (hell) 1cm ontsluiting.
    Voor een morfine/slaap prik naar het zkh , volgende morgen 5 cm ontsluiting , vliezen gebroken en met 3 en half uur was ze geboren.
    (wel met medicatie voor opwekken weeen in infuus... )
    1 dag voor de uitgerekende datum...

19. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Ik lag sochtends om 7u in bed en had steeds gerommel in mijn buik alsof ik diarree had ofzo.
    Dus een paar keer naar het toilet gegaan maar er kwam niks.

Toen ik om 07.30 weer naar het toilet wilde gaan om te plassen kon ik het niet ophouden. Het leek echt alsof ik in mijn broek ging plassen, maar hoe hard ik ook probeerd het op te houden, het bleef maar lopen. Dus toen waren mijn vliezen gebroken.
    Een uur later begonnen de weeën en 30 uur later was Milan geboren!

Ik was toen 38.5 wkn.

En tijdens de weeën werd Milan trouwens een stuk drukker. Die voelde volgens mij ook wel dat er iets te gebeuren stond.

20. Manny211

Manny211 Fanatiek lid

Oct 15, 2009
    1,905
    8
    38
    Mama
    Ergens
    Meis ik zou idd gewoon nog lekker proberen te rusten als het allemaal serieus wordt voel je dat echt geloof me ;) Ik denk dat je last hebt van voorweeen.. maar goed ik ben geen VK :)
    Succes in ieder geval voor wanneer je bevalling gaat vorderen.

Share This Page