DL 8 mnd valt veel op hoofd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Liefje13, 8 aug 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liefje13

Liefje13 Actief lid

26 feb 2015
    373
    17
    18
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is net 8 maanden. Zelf zitten doet ze nog niet, maar als wij haar rechtop zetten blijft ze keurig zitten, ook in de eetstoel. Kruipen doet ze razendsnel maar op handen en voeten ipv knieën. Staan vindt ze echter prachtig. Ze trek zich sinds twee weken op en sinds een week "loopt" ze de box rond terwijl ze uiteraard de zijkanten nog vast moet houden om niet om te vallen.

Het optrekken is echt niet tegen te houden, maar daardoor valt ze tegenwoordig wel geregeld tegen de box aan en dan voornamelijk op haar hoofd.

Ik weet dat kindjes vallen (en weer opstaan). Maar is dit niet veel te vroeg? Ze is twee keer al echt heel hard terecht gekomen...

2. BVS

BVS Bekend lid

28 nov 2014
    797
    0
    0
    V
    Ik heb mijn dochter nooit neergezet maar gewacht dat ze zelf ging zitten. Dit op aanraden van de fysio.

DL was ook erg vroeg met staan en overal langs lopen, ook laar meer hard gevallen in de box dus heb de box weggedaan. Verder hebben we redelijk veel ruimte en nu nergens last meer van

3. Liekje81

Liekje81 VIP lid

6 sep 2013
    20.156
    23.237
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hoort er helaas bij en zal nog veeeeeel vaker gebeuren :)

4. februari2012

februari2012 Bekend lid

31 okt 2012
    689
    394
    63
    Had mijn zoon ook, precies hetzelfde! Met 8 maanden kon hij zich optrekken tot staan en kon zich niet gecontroleerd laten zakken. Hij klapte constant om en het heeft hem heel wat bulten opgeleverd. Na een aantal weken kreeg hij door hoe hij zelf weer moest gaan zitten. Hij heeft er absoluut geen schade door opgelopen. Niet voor niets veert de schedel nu nog een beetje mee, juist voor de vele valpartijen in de eerste levensjaren.

Echt geen zorgen om maken, het hoort erbij en het zal inderdaad nog veel vaker gebeuren, kan ik je vertellen....

5. Anja1977

Anja1977 Fanatiek lid

22 feb 2013
    2.654
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dat gebeurd hier ook met grote regelmaat met de bijbehorende blauwe plekken.

6. blondine01

blondine01 Niet meer actief

Misschien leuk om te weten, de natuur heeft daar namelijk iets op bedacht. De schedel van die kleintjes is flexibeler dan die van volwassenen, om de stoten en het vallen beter op te kunnen vangen!
    Dat vallen wordt alleen nog maar meer trouwens hoor, hoeveel blauwe plekjes mijn dochter (1.5) al niet gehad heeft.. :p

7. Miki013

Miki013 Bekend lid

9 feb 2016
    598
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit, die van mij heeft hele blauwe voorhoofd. Elke dag komt er een nieuwe plekje bij. Met lopen en rennen worst het nog vele male erger

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    dit dus..
    omdat de naden van de schedel nog niet aan elkaar vast gegroeid zijn is het flexibeler dan bij ons volwassenen.
    babyhoofdjes zijn erop gemaakt om veel te stoten ed.
    laatst was daar nog een leuk artikeltje over weet alleen niet meer waar

9. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

18 jan 2015
    1.050
    73
    48
    Hier met 10 maand ook nog geregeld blauwe plekken. Staat net niet goed, loopt iets te vluch of de tafelrand was toch iets te dicht bij :) soms denk ik wel eens owhhhh dit moet zeer doen maar dan geeft ze geen krimp. Ja vallen en opstaan he.

10. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ziet er niet fijn uit en het lijkt ook altijd het hoofd te zijn.. maar dat ding is ook top zwaar :) als je ziet hoe groot het hoofd is in vergelijk met het lichaam kan het bijna niet missen dat het constant het hoofd is wat de 'klappen' krijgt. Maar zoals hierboven als is gezegt; daar is het hoofdje op gemaakt. Het is alleen voor papa's en mama's wat akelig om steeds blauwe plekken op dat koppie te zien.

Deel Deze Pagina