Opa komt niet naar verjaardag kleinkind

Discussie in 'De lounge' gestart door KimK, 15 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Dag dames,

Ik zit er een beetje mee in mijn maag. Mijn vader komt niet naar de verjaardag van zijn kleinkind. Waarom niet? Omdat hij bij een of andere autoclub zit en die op dezelfde dag een vergadering hebben! Let wel, hij is gewoon lid en doet verder eigenlijk nooit iets ermee.

Wat moet ik hier nu mee? Ik ga niet de verjaardag voor hem verplaatsen maar vind het dieptriest dat hij zoiets boven zijn kleinkind verkiest? Hij ziet de kinderen 2 avonden per week dus het is niet alsof het een opa is die zijn kleinkinderen niet ziet.

Vinden jullie dit normaal? Ik kan er namelijk niet echt reeel naar kijken :) dus zoeken even meningen hierover.

2. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

6 dec 2011
    2.649
    76
    48
    Vrouw
    Utrecht
    Ik zou dit echt niet leuk vinden, en ook aangeven. Meer kan je niet doen maar hij zal later wel spijt hebben of als hij de leuke foto's ziet. Het is gelukkig wel een betrokken opa.

3. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Nee, ik vind het niet normaal.
    Zoiets doe je gewoon niet, en al helemaal niet als je je kleinkinderen zo regelmatig ziet.
    Ik zou hem vertellen dat je echt teleurgesteld in hem bent, niet vanwege jezelf maar vanwege zïjn kleinkind die hem er graag bij heeft op zijn verjaardag.
    Gewoon goed op zijn geweten inspelen.
    Als hij dan nog steeds niet toegeeft, dan is hij het gewoon niet waard.
    Ik zou zeker niet de verjaardag verzetten.

4. KimK

KimK Niet meer actief

Betrokken opa valt wel mee. Het is meer dat mijn moeder 2 dagen op de kinderen past, hij dan werkt en 's avonds dus even de kinderen ziet. Het is niet dat hij echt met ze speelt/eten geeft/verzorgt.
    Die taken liggen allemaal bij mijn moeder.

5. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Hier zijn we het ondertussen niet anders gewent helaas. Hier staat een bepaalde voetbal club boven aan als die thuis spelen dan komen ze niet.

In het begin ben ik heel boos geweest maar het werkt toch niet. Ik verzet niets meer. Ze kunnen op die dag komem en anders niet

6. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik zou aangeven dat je het niet leuk vind maar het verder laten, het is (helaas) zijn keus..

Hij mist een leuk feestje ;)

7. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik snap je teleurstelling wel, je kan niet meer dan hem gewoon rechtuit zeggen dat je het erg jammer vindt dat hij dat verkiest boven zijn kleinkind.
    Wat hij er dan verder mee doet moet hij zelf weten.

Je moet er zeker niks voor gaan verzetten!

8. KimK

KimK Niet meer actief

Jeetje, dat is ook wel heel erg.

Wel fijn om herkenning te horen dat jullie dus ook boos zouden zijn. Had het idee dat het aan mij lag namelijk, maar dat is dus niet zo.

9. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

10 mrt 2006
    1.591
    0
    36
    ik snap dat je graag wilt dat opa naar de verjaardag van zijn kleinkind komt, maar dat je vader ook graag naar die vergadering wil kan ik best begrijpen, maar dat duurt toch geen hele dag? dan kan hij toch ervoor of erna wel op verjaardag komen?

10. Teddy26

Teddy26 Niet meer actief

Verjaardag van mij of mijn man willen nog wel eens verschuiven en dat boeit mij niet, maar de verjaardag van ons kind vieren wij op die dag zelf of er moet een erg goede reden zijn. Dan denk ik aan ziekenhuisafspraak o.i.d. Maar een vergadering van een clubje zou geen reden zijn voor verzetten.

Ik zou hem dan ook bellen en zeggen dat wij hem zullen missen op deze bijzondere dag en vragen of hij alsnog wil langskomen. Als hij dat niet wil zal hij het met de foto's moeten doen.
    Als je moet gaan plannen met de agenda's van alle uitgenodigden dan komt er geen eind aan.

11. KimK

KimK Niet meer actief

De verjaardag verplaatsen gaat sowieso niet gebeuren hoor!

12. Nou, je staat er gelukkig niet alleen in.... Mijn moeder komt niet naar verjaardagen op dinsdagavond, omdat ze dan moet klaverjassen :(

En mijn schoonmoeder heeft het voor elkaar gekregen om pas 1 week nadat ie was geboren voor het eerst bij ons zoontje te komen kijken. Vond ik toen ook echt zó erg :(

13. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.027
    3.840
    113
    Vrouw
    Thuis
    Ik vind het beslist niet netjes van je vader, maar ik vind het helaas wel normaal. Sommige mensen hebben nou eenmaal niet het empathisch vermogen om in te schatten wat er belangrijk is voor de mensen in hun omgeving, blijkbaar is je vader er daar één van. Voor je moeder zou ik de lieve vrede bewaren en verder weet je in de toekomst hoe hij erin staat (maar waarschijnlijk wist je dat al lang).

14. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

5 mrt 2013
    4.611
    2.405
    113
    Ach, ik ken een vader die liever een weekend wegging om te gaan motorracen dan bij de verjaardag van kind te zijn (hij werd 4) en ja, toen waren ze nog getrouwd! (Je snapt wel, dat ze vanwege oa dit ze uit elkaar zijn)

Het lijkt me dat die vergadering niet de hele dag duurt.. Misschien kan hij eventjes daarvoor of daarna komen.. En anders denk je maar, hij mist het.. De kleine zal het vast niet door hebben.. Die krijgt vast genoeg aandacht van anderen.

15. KimK

KimK Niet meer actief

Dat is wel zo. Mijn vader is wat dat betreft echt een eikel. Die kiest alles voor zichzelf en houdt totaal geen rekening met anderen. Hij moet zijn zin krijgen en that's it.

Hij is de week erna jarig en ik heb dan geen eens de behoefte om hem te gaan feliciteren, ik heb wel belangrijkere dingen te doen ;). (Tuurlijk feliciteer ik hem wel, ik ben geen klein kind meer maar zijn gedrag lokt dit echt bij me uit).

16. mutsie79

mutsie79 Fanatiek lid

6 sep 2007
    2.567
    221
    63
    Ik ken het gevoel......

Hier vond mijn schoonmoeder een bezoek aan de sauna met vriendin toendertijd belangrijker dan het vieren van de 1e verjaardag van haar 1e kleinkind....echt teleurgesteld was ik.

En diezelfde schoonmoeder gaat gerust op vakantie op de dag dat haar kleinzoon jarig is en zijn verjaardag viert....hij vroeg een paar keer waar andere oma nou was, echt niet leuk voor hem.

En straks gaat mijn man, haar zoon voor een paar maanden weg voor werk en is ze er niet als hij weg gaat, want dan is ze op wintersport.....

need i say more......

en nee, ik vind dit soort dingen niet kunnen. Zeker niet als het om naaste familie gaat. Kan het echt niet anders dan is het zo, maar ik vind het ergens inderdaad een gebrek aan inlevingsvermogen.......

17. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Kan hij dan niet wat eerder of later op die dag komen? Een vergadering is toch niet de hele dag?

18. KimK

KimK Niet meer actief

De vergadering is niet de hele dag inderdaad, maar hij moet er 2,5 uur voor rijden. De vergadering begint, geloof ik, om half 1 en duurt tot half 5. En dan dus weer 2,5 uur terugrijden. En om 7 uur hoef ik hem dus ook niet meer te zien :)

19. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ik zou echt serieus de betreffende opa of oma dit zelf uit laten leggen aan de kinderen.
    Ongelofelijk..

20. KimK

KimK Niet meer actief

Zoon is pas 2 dus die begrijpt het niet. Maar dan nog? Ik vind het gewoon een bizarre actie. Soms vind ik geen eens dat hij zich opa mag noemen. De enige reden waarom hij ze ziet is mijn moeder... Die wel een fantastische oma is hoor!

Deel Deze Pagina