Alleen met kerst, wat doen jullie?

Discussion in 'De lounge' started by JosieJ, Dec 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. JosieJ

JosieJ Niet meer actief

Mijn vriend moet op kerstavond en eerste kerstdag werken ( ook s'avonds). Normaal ging ik op kerstavond met een hele groep uit eten. Maar inmiddels heb ik een dochtertje van 14 maanden dus die kan ik niet meenemen. Nou ben ik ook echt niet van plan om haar ergens te laten logeren met kerst! Andere stellen/ vriendinnen zijn ook veel bij familie natuurlijk. Mijn familie woont hier niet in de buurt.
    Zijn er meer dames die alleen zijn, en wat doen jullie dan?

2. allwoman

allwoman VIP lid

Jan 29, 2008
    5,589
    0
    0
    bezig bijtje
    Sowieso 1 kerstdag alleen.gewoon lekker avondeten en een leuke film kijken.

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik ben nu niet meer alleen, maar toen ik dat nog wel was heb ik voor oudjaarsavond een heerlijk boek gekocht. Toen zoonlief in bed lag ben ik lekker onderuit op de bank met allemaal lekker hapjes en een warme chocolademelk met slagroom dat boek gaan lezen ;)

Klinkt misschien gek, maar dit was de fijnste oudjaarsavond die ik gehad heb (ik haat oud en nieuw nl) Wat alleen minder was was dat mijn vader en ooms en tantes mij een paar keer gebeld hebben of ze ons niet moesten ophalen, want zo alleen vonden zij sneu, wat natuurlijk eigenlijk heel lief was van ze.

4. lin80

lin80 Fanatiek lid

Apr 7, 2008
    2,798
    1
    0
    Ik ben ook 2 jaar achtereen alleen geweest tijdens 1 van de kerstdagen/avonden. Eigenlijk vond ik het juist wel lekker, er zijn op dit soort dagen zo enorm veel films en dingen op tv dat ik me geen moment heb verveeld. Ik heb ze dus voornamelijk doorgebracht op de bank, lekkere hapjes erbij, makkelijk eten en alleen maar genieten. Dit jaar is manlief thuis, dus zullen we een compromis moeten sluiten over welke film we gaan kijken. Hmmm, jammer hoor. hihi Ik hoop dus dat je er ook wat van kunt genieten.

5. Lotje02

Lotje02 Fanatiek lid

Jan 18, 2012
    1,646
    3
    0
    Ik ben ook een keer alleen geweest 2e kerstdag en vond dat helemaal niet erg. Ben eerst met mn paard de bossen in geweest en de rest van de dag lekker thuis. Er zijn genoeg leuke films op tv, ik had een boek gekocht en lekkere hapjes gehaald, dekentje erbij en op de bank in mn jogginbroek... Heerlijk!! Ook ik werd steeds gebeld of ik niet wilde komen maar daar had ik helemaal geen zin in! Het is vooral het idee dat je "zielig" bent als je met kerst alleen bent. Op andere dagen kun je toch ook alleen zijn dus waarom niet met kerst?

6. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

Jul 23, 2008
    3,640
    322
    83
    Ik ben 2e kerstdag "alleen" met de 2 kids.. Maak er een gezellige avond van :D Eten aardappels uit de oven (vind de oudste zo lekker) groente en vlees, lekker toetje na.. Verder eigenlijk niks.. Als ze op bed liggen lekker tv kijken en een btje internetten..

7. Triskele

Triskele Niet meer actief

ik zou OF een avondje houden met veel kerstfilms en lekkers OF ik ging naar mijn ouders toe en daar kerst vieren en bleef daar met de kleine lekker slapen..

Nu de kindjes wat ouder zijn zou ik gewoon samen met hun lekker eten maken e.d. maar met 14 maanden had ik dat denk ik niet gedaan hihi

Ik ben vorig jaar ook deels alleen geweest (manlief moest ook werken) en heb lekker ouderwets als iemand zijn dochter geleefd, voelde me weer echt een meisje, was best leuk!!

Zeker als je bedenkt dat het de laatste kerst met mijn moeder was is het nu extra speciaal en ben ik blij dat ik niet thuis ben gebleven alleen maar lekker met hun heb gespendeerd..

Share This Page