Hoi, Ik vraag me iets af... Op de verloskundigepraktijk waar ik bij zit, hebben ze meerdere verloskundiges, en ze hebben allemaal aan mijn kindje gevoelt en allemaal vonden ze het kindje wel erg groot voor de duur van mijn zwangerschap. Nu heb ik dus vorige week maandag een spoed echo moeten laten maken om te kijken of het kindje niet te groot was en wat bleek? Het was een heel gemiddeld kindje..! Hoe kan het nou dat alle 5 verloskundiges dachten dat het een groot kindje is terwijl het een heel normaal kindje blijkt te zijn qua grootte? Ik ben zelf niet zo lang 1,65 heeft dat er iets mee te maken?
Hoi Streepjes, jouw lengte kan er goed mee te maken hebben. Soms voelt een buik groot aan en als je dan je eigen lengte bekijkt, willen we voor de zekerheid wel eens een echo laten maken om te zien of het kindje niet te groot is voor jou. Wellicht draag je erg naar voren of ligt het kind op zo´n manier dat het goed te voelen is en dat de vk verwacht dat er nog ´meer´ kind dieper verscholen ligt. En wie weet is je kindje wel lekker mollig en klein en in die gevallen hebben we dat meestal ook op de hand gevoeld als een flink kind. een echo zegt daarbij trouwens ook niet alles hoor, want die kan er ook zo 300-500 gram naast zitten. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen, maar wij hebben het dus ook wel eens dat we allemaal denken dat er een lekker kind uitkomt en het valt reuze mee qua grootte en andersom gebeurt ook wel eens. We blijven dus altijd alert als we iets denken te vinden. Groetjes Brigitte