Baby 3,5 maand wil bijna niet slapen overdag!

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Annemiek25, Jan 2, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Annemiek25

Annemiek25 Actief lid

Jun 4, 2007
    224
    0
    0
    mama
    Dordrecht
    Hallo allemaal!

Mn dochtertje Noa is nu 3,5 maand en slaapt overdag bijna niet. Ze gaat rond 8 uur in de avond naar bed en dan slaapt ze door tot 5/6/7 of 8 uur. Elke dag anders. Maar als ze dan wakker is wil ze niet meer slapen. Dan speel ik ongeveer twee uurtje met haar en dan merk ik dat ze wel moe wordt en leg ik haar weer terug in bed. Na even mopperen valt ze dan wel in slaap maar dat is dan maar max een half uur a drie kwartier. Dan begint het hele liedje weer van vooraf aan. Alleen als ik met haar ga wandelen slaapt ze in de wagen. Maar ik kan toch niet de hele dag gaan wandelen!? Heb al van alles geprobeerd..inbakeren, bij mij in bed, wieg, speentje geven etc. maar niets helpt. Zijn er meer moeders met kindjes van deze leefttijd die zo weinig slapen overdag? En hoeveel moeten ze eigenlijk slapen met 3,5 maand?
    Alvast bedankt!

2. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

Nov 22, 2006
    536
    1
    18
    Hoi Annemiek.
    Nina wil ook niet echt meer slapen overdag. In de avond, geen problemen. Ze slaapt van 19.00 uur tot ongeveer 07.30 uur. Daarna een fles en dan weer slapen tot aan de volgende fles van 11.00 uur. Nina heeft dus nog wel haar ochtendslaapje. Maar na haar ochtendslaapje slaap ze eigenlijk ook niet meer tot aan haar bedtijd van 19.00 uur. Als ik ga wandelen slaapt ze meestal wel in de kinderwagen, hooguit een uurtje, maar goed je kan inderdaad niet een hele middag gaan wandelen.
    Ik merk dat ze rond 16.00 uur doodmoe is, maar slapen ho maar. Ze wordt dan jengelig (zie mijn topic 'pfff..jengelen) en ik kijk de minuten dan weg op de klok tot ze eindelijk in bad kan, flesje en naar bed(dan slaapt ze zonder een kik te geven)

Ik accepteer het nu maar gewoon dat ze in de middag niet wil slapen.
    Ik ben al lang blij dat ze in ieder geval een vast ritme in de avond heeft en 's nacht lekker doorslaapt. Het dagritme moeten ze op deze leeftijd ook nog vinden, daar ga ik vanuit.

Wellicht dat als je straks met een groente of fruithapje gaat beginnen overdag dat ze misschien wel een lekker tukkie gaan doen en een vast ritme overdag krijgen?

3. cam

cam Bekend lid

Dec 17, 2006
    572
    0
    0
    He hoi,

Hier ook eentje hoor! Ze is nu 8 maanden bijna, maar overdag slapen? Een ramp. Toch heb ik zo rond de 3, 4 maanden gemerkt dat er wel een ritme inzat. Alleen zijn het "hazenslaapjes" van max 3/4 uur. 'sochtens en 'smiddags dus max 3/4 uur.

Belangrijkste is dat je kindje er niet sjagie eronder is. Bij ons is dat niet het geval en dan hebben we maar de pech dat het er eentje is die weinig slaap nodig heeft.

Vervelend vond ik het begin wel dat ze nog niet echt kunnen spelen of zichzelf kunnen vermaken. En inderdaad, veel wandelen was dan toch wel iets wat we deden om maar de dag door te komen.

Succes.

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

Oct 1, 2007
    5,941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Jelle had dat ook heel erg op die leeftijd. De gouden tip heb ik niet, maar vasthouden aan een ritme helpt wel. (voor zover je een ritme hebt.. :) )

Bij ons is het over gegaan, en hij slaapt nu minstens 3x per dag, 2x een uurtje, en een ruk van 2 en een half á 3 uur.

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

hmm same here
    de omslag naar wel weer slapen hier is trouwens dat ze tegenwoordig zelf dr duim in dr mond kan steken

en hier werd ze er echt wel chagerijnig van dat ze niet sliep
    maar ze viel gewoon niet in slaap
    kon dr op bed leggen wat ik wilde.. maar rond een uur of 12 sliep ze met wat mazzel 2-3 uur
    en de rest van dag niet dus
    en als ik dr dan op bbed legde.. dan bleef ze rustig uren schreeuwen als je dr er niet uithaalde

inbakeren scheelde wel.. maar daar ging ze vooral snachts beter van slapen.
    op zich ook al een goed punt vonden wij.. maar overdag werkte het helaas wat minder :)

en nu... vanochtend was ze om half 8 wakker
    heb ik dr gevoed en heeft ze nog even met papa geknuffeld
    daarna ngo een beetje bv (ja dat moet sochtends altijd in 2 etappes somehow) en is ze op schoot in slaap gevallen
    heb dr nog even op het bed gelegd omdat ik moest bellen.. maar daar werd ze heel even wakker van en sliep alweer voor ik de kamerdeur dicht deed :)

dus er is hoop hoor :)

6. ilonaw

ilonaw Actief lid

Jul 6, 2007
    153
    0
    0
    winkelmedewerkster
    utrecht
    hier precies het zelfde ze slaapt nu even zodat ik wat kan doen.Maar de rest van de dag slaapt ze eigenlijk niet.Ze heeft gewoon weinig slaap nodig.Zolang ze vrolijk zijn en s'nachts slapen is er weinig aan de hand.Het is alleen lastig voor jezelf omdat je nergens aan toekomt.

7. Annemiek25

Annemiek25 Actief lid

Jun 4, 2007
    224
    0
    0
    mama
    Dordrecht
    Bedankt voor de reacties! Het klinkt stom maar het is toch fijn om te lezen dat er meer moeders zijn die dit hebben. Ik word er zelf soms helemaal gek van. Het is zo vermoeiend. Je bent de hele dag bezig met entertainen. En je komt inderdaad bijna niet toe aan jezelf. De ene dag is ze wel sjaggie en de andere dag weer niet. Maar meestal als ze een hazeslaapje heeft gedaan is ze weer vrolijk. Ze zal dus wel minder slaap nodig hebben dan gemiddeld. en misscjien komt het inderdaad nog. We zien het wel. Ben allang blij dat ze doorslaapt!

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

mja hier was ze juist lastig als ze moe was

dan wilde ze nameiljk toch niet slapen.. en ging zich maar onwijs liggen opwinden

gevolg was natuurlijk dat ze langzaam aan steeds moeier werd

sinds het duimen echter kan ze gewoon rustig liggen.. en doet ze ook minder moeite om echt wakker te biljven.

overigens ligt ze nu alweer vanaf half 9 te slapen en begin ik me af te vragen of ze niet wat te veel slaapt *grin*
    normaal is ze sochtends altijd gewoon wakker...

9. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

Mar 23, 2007
    1,783
    0
    0
    hier nog zo eentje die zo weinig slaapt maar dan vooral `s avonds, s'morgens slaapt hij tot 7 uur en dan krijgt hij een flesje, even spelen en dan weer slapen tot 10 uur ongeveer.
    dan lekker in de box spelen, aankleden, 11 uur weer fles en dan meteen naar bed. en dan slaapt hij 2 tot 3 uur.
    als Julian weer wakker is gaat hij weer even spelen, met mij of in de box.
    daarna om 3 uur weer drinken, nog een uurtje spelen. en als ik geluk heb slaapt meneer daarna een klein uurtje.
    `s avonds slaapt hij sinds vorige week ook nog een uurtje na de fles van 7 uur. daarna is meneer de hele avond wakker :rolleyes: en gaat dus pas weer na de fles van 23.00 weer naar bed...

10. nikster

nikster Fanatiek lid

Sep 26, 2006
    1,434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    hier was dat het zelfde.... rond de leeftijd van 3 maanden... nu is het wel anders....ik heb vooral vastgehouden aan regelmaat...en als ze wakker werd/word gewoon laten huilen... duurde 10 min soms 15 min en was ze weer diep in slaap...
    ik heb me laten vertellen dat ze wakker worden doordat het ene slaapje overgaat in het andere slaapje....en ze daardoor het val effect ervaren(wat wij ook wel es ervaren)en daarvan wakker schrikken....

11. kat

kat Fanatiek lid

Mar 21, 2006
    1,402
    2
    0
    Hier slaapt ze ook hooguit 2 x een uurtje in de ochtend en overdag.
    Vanaf 16uur slaapt ze door tot 19.00uur.
    Dan voed ik Dewi en laat ik haar even bij me. Als ik haar naar bedje breng om 20.00uur slaapt ze door tot 05.00uur.

Gr. Kat

12. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Hier ook een dame die bijna niet slaapt overdag.
    Gelukkig slaapt ze snachts wel goed meestal van 0:00 tot 8-9 uur.
    Maar overdag is het meestal 1-2 uur.
    Heel soms heb ik mazzel en slaapt ze 2-3 uur achter elkaar maar meestal niet.
    Als ik zie dat ze moe is leg ik haar wel in bed en dan slaapt ze 15-30 minuten en dan weer klaar wakker.

En dat doet ze al sinds ze 2-3 weken is.
    Maar ben allang blij dat ze snachts door slaapt want dat doet ze dus ook al vanaf 2-3 weken.

En dat is wel heel lekker.

Share This Page