Heeft er iemand tips voor ons?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door laney12445, 23 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. laney12445

31 mrt 2008
    89
    0
    0
    Hallo,

Wij zijn nu al sinds vorig jaar juli aan het proberen om zwanger te worden. Wij willen dit graag op de natuurlijke manier doen. In september heb ik weer 1 maand de pil geslikt i.v.m. advies van de dokter. Daarna ben ik definitief er mee gestopt.

De eerste periode duurde erg lang, zo'n 2,5 maand. Daarna was mijn cyclus best wel regelmatig. Zo rond de 30 dagen. In die maanden ook veel geklust, maar geen resultaat. In de 1e regelmatige cyclus heb ik waarschijnlijk een miskraam gehad. Ik weet dit niet zeker omdat ik niet naar de dokter ben gegaan. Maar alle symptomen waren er.

Nu begint mijn cyclus opeens weer raar te doen. De afgelopen 2 cyclussen duren ze elke maand weer 10 dagen langer. En ook al klussen we genoeg, er gebeurt niets.

Ik weet dat meerdere mensen hier last van hebben, maar ik snap echt niet waarom het niet lukt terwijl wij wel gewoon genoeg klussen. Mijn man en mij leven allebei toch best gezond en zijn fit. Onze ouders hadden alle kinderen bij de 1e poging gekregen, ook al weet ik niet of dit er iets mee te maken heeft.

Hebben jullie misschien wat tips voor ons? Ik heb ook gehoord over clomid ofzoiets, maar daar wil ik nog niet aan beginnen. Ik wil liever geen medische dingen in mijn leven in het geval dat het wel opeens raak zou zijn.

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen. :oops:

2. gemke

gemke Niet meer actief

je kan jezelf niet vergelijken met je ouders wat betrefd zwangerschappen omdat elke zwangerschap uniek is
    ik kan ook geen enkele zwangerschap van mezelf vergelijken omdat deze beide anders waren nou waren de mijne wel erg anders want 1 is een enkel kind en de andere was een tweeling dus tja
    het zou kunnen zijn dat je toch nog niet helemaal ontpilt bent natuurlijk
    maar goed stel dat je dat wel bent kan je toch nog wel eens een andere cyclus hebben de ene maand dan dat je de andere maand hebt
    het zou kunnen dat er afgelopen maand iets is gebeurt waardoor jou hormoonhuishouding een beetje in de war is waardoor je eerder of later ongesteld word
    dat kan zijn door stress, medicijnen en zelfs een griepje bijvoorbeeld
    ik zou me nog niet al te veel zorgen maken

het kan natuurlijk ook dat er wel iets aan de hand is mocht het na een jaar niet lukken zwnager te raken dan zou ik gewoon eens naar de huisarts gaan voor onderzoeken
    en volgens mij ben je nu bijna een jaar bezig toch

3. Emma 79

Emma 79 Fanatiek lid

26 feb 2009
    2.834
    3
    38
    Ik begrijp je gevoel helemaal, wij zijn al bezig aan de 14e ronde en klussen echt op de juiste momenten aangezien ik ovulatietesten en temperatuur, maar ik ben toch nog steeds niet zwanger geraakt :( Ik heb nu sterk het idee dat er iets niet in orde is aangezien andere stellen op deze manier binnen no time zwanger worden. Wij zijn dan wel al naar de huisarts geweest en het zaad van mijn vriend is onderzocht, dit was allemaal prima. Nu kunnen we 25 mei naar de gyne en dan zal er het een en ander bij mij onderzocht worden. Ik ben blij dat we deze stap hebben genomen maar ik ben ook heel bang voor de uitslagen.

Deel Deze Pagina