7 weken te vroeg

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door moique rouan, 7 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moique rouan

4 jul 2006
    63
    0
    0
    huismoeder
    hoorn
    hallo
    16 dagen geleden ben ik met een keizersnee bevallen van mijn zoontje omdat de placenta half los zat. hij was echter wel 7 weken te vroeg. vanaf het begin doet ie het goed ik had een week voor de bevalling prikken gehad voor de longrijping.
    nu is ie nog in het ziekenhuis. ik ga 2 keer per dag heen. ik zou best meer willen maar heb nog 4 kinderen thuis. ik kolf elke 3 uur en als ik bij hem ben drinkt ie de helft aan de borst dan valt ie in slaap en krijgt ie nog een flesje. nu drinkt ie zo`n 6 flesjes per dag. vandaag ben ik ziek griep en dus kan ik niet heen. ik ben bang dat als het een paar dagen duurt hij straks niet meer aan de borst wil. maar ik wil hem als ie thuis is van de fles af hebben. mijn andere kinderen heb ik ook langdurig zelf gevoed ( 2 jaar ).
    is de kans groot dat ie straks weigert? en zijn er tips om hem weer terug te laten drinken van mij? hij is nog erg klein 1900 gr. dus heeft ie niet veel kracht voor borstvoeding maar ik wil doorzetten.

ik hoop op positief nieuws want ik maak me best zorgen hierom tenslotte is mama`s melk het beste voor de kinderen.
    groeten moique

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    hallo Monique, Wat doe je het goed meid! Doe rustig aan ondanks de drukte thuis en de griep.

Maak je niet te druk. Het loopt nu zoals het loopt en alle MM die hij krijgt is vloeibaar goud voor hem!
    Op dit moment is het goed dat hij groeit en dat jouw melkproductie in gang blijft. Dat doe je met kolven heel goed. Als je straks weer bij hem komt gaat het aanleggen ook wel weer lukken. Mocht het even niet direct meer goed gaan, geen paniek. Dan moet hij misschien even zoeken en wennen maar heb vertrouwen. Vraag de mensen in het ziekenhuis het stappenplan wat prematuurtjes doorlopen bij het drinken. Soms gaan ze vooruit maar ook even makkelijk weer een paar stapjes terug. Allemaal niet erg.
    Veel huid op huid contact en straks thuis in alle rust weer aan elkaar wennen doet dan wonderen.

Lees meer over jullie situatie en vragen die bij je spelen in onderstaande link:
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Prematuren - Protocol: borstvoeding en prematuur

Heel veel succes

Ilse

Deel Deze Pagina