Hi! Hier 35 weken zwanger en ik heb ineens een heel pijnlijk bultje op mijn buitenste schaamlip. Formaat van een erwt, erg hard en heel pijnlijk. Zeker nu heel onprettig. Kan online niet echt met zekerheid vinden wat het is, maar zoek vooral tips of ik er iets mee moet of kan. Of gewoon wachten tot het weggaat. Voor de mensen die tegen onsmakelijke foto’s kunnen zal ik er een foto bij doen..sorry bij voorbaat! [Edit Beheer: foto verwijderd ivm regels Google]
Het kan een keer gebeuren. Mocht je nou echt joekels krijgen. Of mochten deze vaker voorkomen zou ik zeker naar de huisarts gaan. Dan heb je misschien HS. Daar is alleen nog niet zoveel over bekend. Ik ben geen medicus. Dus ik kan het verder fout hebben. Ik weet alleen dat puistjes niet enkel op het gezicht hoeven te zitten. Er kan ook wat anders aan de hand zijn.
jouw eerste gedachte bij dit te zien is in ieder geval dus ‚gewoon’ een puistje? Kortom: niks mee doen? Of uitknijpen?
Ik denk een ingegroeide haar, als het pijnlijk is en op springen staat, zou ik het eens goed warm maken (douche, bad, compres) en dan voorzichtig leeg duwen - grote kans dat hij dan al snel helemaal weg is.
Ja wel herkenbaar.. vooral inderdaad ook in de laatste weken van de zwangerschappen. De ene keer kon ik hem onder de douche uitknijpen, wat trouwens wel rete pijn deed.. De andere keer werd ie vanzelf steeds kleiner tot ie gewoon verdwenen was.