Dreumes (21 maand) slaapt weinig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Babyopkomst, 31 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Hoi hoi, misschien is het normaal hoor, maar ik heb het idee dat onze dreumes te weinig slaap krijgt.

Hij gaat om 19.30 naar bed en slaapt gemiddeld tot 4.30/5 uur. Natuurlijk gaan we er dan niet uit dat is voor ons echt veel te vroeg maar slapen doet hij niet meer. Kletsen en spelen in zijn bed. .. half 7 ga ik er uit met hem, soms 6 uur.

We hebben al een heel aantal dingen geprobeerd maar langer slapen lukt niet. Hij lijkt ook nooit moe. Met de kerst vond hij het zo gezellig dat hij er 3 avonden om 22 uur pas in lag. Tot de laatste minuut vrolijk. Maar ook dan is hij maximaal om 5 uur wakker.

Overdag slaapt hij met moeite een uur.

Ik merk niet dat hij vervelend is of huilt. ..hij is altijd vrolijk! Maar maximaal 9 uur slaap per etmaal is wel erg weinig toch? Moeten we er iets mee of zal hij het gewoon minder nodig hebben?

2. Koningsgezin

Koningsgezin Fanatiek lid

24 jan 2014
    1.689
    110
    63
    Heeft hij dit altijd al gedaan, zo weinig slapen?
    Ik vind het wel heel weinig. Geloof dat ze rond de leeftijd van 1,5-2 jaar nog zeker 13 uur per dag slapen. Ene kind slaapt meer, ander kind slaapt minder, met een marge van 1 uur verschil ongeveer las ik laatst.
    Is hij verder wel gezond? Slaapt hij in de nacht tot half 5 wel goed? Oren gecheckt?

Of jullie er wat mee moeten weet ik niet, ook omdat je aangeeft dat hij altijd vrolijk is.

3. Zohra

Zohra Fanatiek lid

20 mei 2015
    2.005
    322
    83
    Mijn dochter heeft ook een hele tijd zoiets gedaan, alleen lag zij te kletsen in de avond. Ze ging 19.30 naar bed en was dan gerust om 22 uur nog wakker. Heel gezellig hoor, verder geen geklier maar dus niet slapen. En om 7 uur gewoon weer wakker. Ze sliep overdag dan nog wel een goeie tuk, maar ze kwam toen bij elkaar aan een uur of 11, terwijl ze daarvoor en daarna op zo'n 14 uur zat (Rond haar tweede).
    Je kunt er weinig aan doen denk ik behalve de gelegenheid bieden om te slapen, als hij het niet doet maar verder wel gezellig Is houdt het op.

4. Babyopkomst

Babyopkomst Bekend lid

3 nov 2017
    530
    337
    63
    Vanaf dat hij 6 maanden oud is doet hij dit. Toen sliep hij alleen van 8 tot half 9 soms nog een half uur. Met 9 maanden zat hij al op 1 middag slaapje.

Hij wordt gemiddeld 3x wakker snachts maar slaapt binnen 15 min weer in.

5. Immy83

Immy83 Lid

3 mei 2017
    24
    5
    3
    Vrouw
    Mijn zoontje heeft ook zo’n periode gehad, het werd vooral steeds erger. En opeens stond ik erbij stil dat het weinig is. Ik heb op aanraden van een vriendin toen een boek gekocht van Stephanie Lampe die allerlei slaapproblemen op een rijtje zet en de oplossing erbij beschrijft. Heeft ons geholpen in ieder geval! Maar ga vooral af op je gevoel: als jij voelt dat hij te weinig slaapt, moet je even actie ondernemen. Soms is het al iets simpels als een bedritueel aanpassen etc. Succes!

Deel Deze Pagina