elk uur drinken

Discussie in 'Voeding' gestart door Mamzie, 18 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoi allemaal,

    sinds een paar dagen is ons kleine niet meer echt tevreden.
    Snachts komt ie elk uur en heeft dan echt enorme honger!
    Ik bied dan de lege borst aan omdat ie dan de vette achtermelk krijgt. Maar dat helpt niet.

    Toch heb ik gevoel dat ik voldoende borstvoeding heb. Mijn borsten voelen behoorlijk vol.

    Overdag komt ie weer om de 2 uur en soms zelfs uur. Terwijl dat eerst 3 uur was.
    En terwijl hij meer drinkt, plast ie niet echt meer.

    Het begint me echt op te breken. Vooral de nachten elk uur voeden :(

    Hoe kan dat nou dat mijn elk uur wil drinken?
     
  2. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Misschien maak je wel voldoende melk aan, maar als er te weinig voedingsstoffen inzitten blijft ie natuurlijk honger houden. Ik zou even contact opnemen met het CB.

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  3. Zeeuwsmeisje

    Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

    9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Te weinig voedingsstoffen... Hmmmm daar ga ik voor de verandering eens niet op in.

    Ik zie dat hij ruim 4 maand is... vaak hebben zitten kids dan gewoon een periode minder in hun vel en zoeken troost. Ik zou nog ff doorgaan met zo vaak aanleggen als hij wil. Gewoon om en om de borst geven, meerdere keren per voeding en dan gaat het waarschijnlijk over een poosje weer beter.

    Weet je zeker dat het echt honger is... mijn zoon wordt ook wel eens wakker en vaak kan man man hem dan gewoon goed leggen aai over zn bol en we slapen weer terwijl als ik de kamer binnen kom hij niet zal slapen voor hij de borst heeft gehad. Als hij snachts echt enorme honger heeft laat hij zich niet door mn man trosten hoor, dan moet ik er alsnog uit.
     
  4. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    nee, het is echt honger. Want hij is dan ontroostbaar en heeft dan echt een honger-huiltje.

    Dacht eerst de 4 maanden dip maar dat dacht ik 2 weken geleden ook want hij was toen ook ZO moeilijk en vaak willen drinken.
    En toen ging het even een weekje goed.
    En nu is het weer mis en word het gewoon steeds erger. En nu dus al om het uur pffff
    vreet echt energie :(
     
  5. jantina

    jantina Fanatiek lid

    13 aug 2006
    1.551
    0
    0
    Rond die deze tijd is er ook weer een behoorlijke sprong...
     
  6. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Klinkt inderdaad als de 4 maanden-dip. Klinkt inderdaad heel vermoeiend,maar aan je voeding ligt het echt niet. Je kindje wil gewoon veel bij je zijn in mijn optiek. Op een gegeven moment is hij daar weer doorheen.
    Zie het zo, je borsten zijn niet voor niets zo vol, je kan aan de vraag van je kindje voldoen, ook al kost het jou heel veel energie. De aanhouder wint!
     
  7. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hoe lang duurt zo'n 4 maanden dip eigenlijk?
    Hoop niet lang ;)

    Een 4 maanden dip is toch anders dan een sprongetje he?

    Een 4 maanden dip is om meer melk productie te krijgen, of niet?
     
  8. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Ja, in de regel gaat het dan om je productie,maar het 1 sluit het ander niet uit. Op het moment dat je productie daalt, en je kind daarom meer vraagt, en jij dus meer MOET aanleggen, krijgt je lichaam een signaal dat de tot dan toe hoeveelheid/samenstelling melk niet meer afdoende is. Je lichaam gaat het dan zo regelen dat er binnen afzienbare tijd weer voldoende is, meestal een dag of 2-3, soms wat langer.
    Misschien zit je kindje even in een groeispurt en dan ook nog de melk waarvan hij niet genoeg krijgt, tja dan zou ik ook gaan huilen hoor...;)
    Als je alles uitgesloten hebt, spruw,ziekte enz, dan is hij echt aan het regelen.

    Vorige week bijv, wilde ik 's avonds kolven, een stuk minder dan voorheen kwam eruit hij was toen 3 maanden. Pas deze week merk ik, dat hij veel onregelmatiger is met alles, veel korte slaapjes ( daarvoor juist lange periodes), meteen willen drinken, langer clusteren 's avonds dus hier denk ik ook een combi.

    Geen idee hoe lang het precies duurt bij je, misschien via borstvoedingsforum. com dat ze heel concreet een tijdsduiding kunnen geven
     
  9. Nemo

    Nemo Niet meer actief

    Te weinig voedingsstoffen :confused: ? Meid dat bestaat echt niet !

    Idd net wat de andere meiden zeggen vaak aanleggen. Mischien een (mid)dag met je kindje in bed kruipen zodat je zelf ook lekker kan rusten ?
     
  10. Mamzie

    Mamzie VIP lid

    29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    bedankt voor het antwoorden dames :D

    Op bed liggen met hem. Ja, doe ik elke voeding al. Dan is het rustiger voor hem want hij is zo snel afgeleid. Dus zodoende voed ik altijd op bed en meestal als hij in slaap valt blijf ik ook lekker liggen ;)
     

Deel Deze Pagina