mijn dochtertje van 6 maanden kijkt bijna altijd weg als we tegen haar praten , zeker wanneer ze rechtop zit doet ze dit - als ze ligt bvb op haar kussen dan lukt het me af en toe wel eens om haar blik te vangen. Ze reageert ook niet als vreemden haar toespreken. Een echte lachebek is het ook niet, het is wel aan het beteren. Maar alles rondom haar lijkt dus véél interessanter dan wij. Ons zoontje reageerde toch veel meer op ons op die leeftijd. Verder vind ik dat ze zich wel goed ontwikkelt, het is een heel tevreden kind, ze speelt volop, ligt te kraaien en te gillen ... maar ik maak me dus wel wat zorgen omdat ik gelezen heb dat het niet - aankijken van mensen een teken van autisme zou kunnen zijn. zijn er nog mensen met kindjes die dit doen? Moet ik me zorgen maken?
Mijn dochter keek me ook nooit aan op die leeftijd, nu nog trouwens weinig maar dat is meer omdat ze te druk bezig is met andere zaken die veel intressanter zijn . Denk dat dat bij jouw dochtertje ook eerder het geval is.
Welneeeee, geen zorgen maken hoor! Dit soort gedrag van niet aankijken is hier vaker besproken. Ten eerste doen veel kindjes dat op die leeftijd niet, en ten tweede is autisme pas veel later vast te stellen.
Hé joh, jou ziet ze elke dag! De wereld is veel interessanter! Mama is er toch wel (Heerlijk, zo'n groot vertrouwen!). Dit lijkt me heel normaal voor een baby van 6 maanden. Geen zorgen maken. Mocht het blijven klagen, vraag het de volgende keer eens op het CB
ow deed mijn dochter ook niet hoor haha en n lachebek was ze ook totaal niet je moest echt met n pluim op je neus op je kop staan wou je n klein glimlachje krijgen en niet van harte! was meer zo van nou ik lach wel 1 keer dan houdt ze tenminste op hahaha dus nee zou me niet zoveel zorgen maken het ene kindje is gewoon n beetje ingetogen en het ander vrolijk
Client van mij is autistisch en die kijkt wel degelijk je aan maar straalt uit dat ze dwars door je heen kijkt. Autisme hangt van zoveel meer af dan alleen dat dus maak je geen zorgen. Zal de leeftijd zijn.