Mag dekentje met dekbedhoes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Roze78, 10 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Ik weet dat je geen dekbedje mag gebruiken, maar kan ik wel een dekentje in een hoes van een dekbedje doen? Ik vind dit leuker staan dan lakens, en mijn dochter trekt steeds de bovenste flap van het lakentje omhoog.

2. Daantjeh

Daantjeh Lid

30 sep 2008
    46
    0
    0
    Zuid-Holland
    ja volgens mij mag dit wel.

3. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ja, dat mag.

4. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Jahoor vanaf zijn geboorte gebruik ik die al.

5. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Dan heb ik ook een vraagje, vanaf wanner mag een dekbedje.

6. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    volgens mij vanaf 2 jaar. Maar weet dit niet zeker.

7. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    vanaf twee jaar Tascha!

Ik heb nog wel een opmerking over het dekentje in een dekbedhoes, dit mag alleen als de deken niet dubbelgeslagen is. Kijk maar eens op wiegedood.nl bij "onveilige produkten"o.i.d.

8. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ok, want Joshua gaat in een junior bed voordat de baby wordt geboren en dan is ie ongeveer 22 maanden. Zou het dan al kunnen.

9. mamamadelon

mamamadelon Fanatiek lid

13 aug 2007
    4.077
    5
    38
    hoi mijn zoontje slaapt sinds een maandje met dekbedje,gaat prima,maar ik begrijp dat je toch een dekentje wilt gebruiken,volgens mij kan het prima met dekbedovertrek hoor

10. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    Je hebt (bij de prenatal) ook speciale dekentjes voor in een dekbedovertrekje. Die gebruiken wij, het bestaat uit twee dekentjes die met klitteband aan elkaar zitten zodat je niet hoeft dubbel te vouwen en bij warmer weer er eentje uit kan halen.

11. fluffy

fluffy Actief lid

6 mrt 2008
    197
    0
    0
    verzorgende B
    zaandam
    hier ook al van afgeboortje een dekentje met hoes er omheen.
    heb hier inderdaat een dubbele deken die je met klitteband aan elkaar maakt.

van de zomer lag hij onder 1 deken en heb er sins een week de tweede aan vast gemaakt.

en tja je zien het is nu weer mooier weer heb dus nu zijn slaap zakje maar gepakt zag het niet zitten om die deken er weer af te gaan halen.

12. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    heb hier ook de dekentjes met klitteband. vanaf dag één in een dekbedhoes. de kraamhulp vouwde ze zelfs allebei dubbel in het begin. toen had ie eigenlijk vier dekens.

13. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Donsdekentje mag vanaf twee jaar. Een gewoon deken mag wel in een hoes, maar dan niet los dubbelgevouwen of zo, met die klittenband is wel een goed systeem.

Mamadelon, het kan wel zijn dat het prima gaat dat je mannetje met een dekbedje slaapt, maar het is niet echt veilig... misschien best toch nog even een gewoon dekentje gebruiken.

14. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    in nederland word het afgeraden om jonger dan 2 jaar een dekbed te gerbuiken maar in duitsland en frankrijk mag het gewoon...kan je eigenlijk ook geen losse lakens en dekens kopen alleen maar dekbedjes.....dus ja wat mag dan wel wat mag dan niet.....
    denk gewoon op je gevoel afgaan....
    maar ik zou geen normale deken dubbel in een hoesje doen dat word een dikke prop

15. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Als ik dekens stapel, dan probeer ik altijd of ik er zelf nog lucht door kan ademen. Mijn ouders hadden een deken gekocht, wat als superveilig was aangeprezen. Maar ik kon zelf amper de lucht erdoor krijgen. Dat hebben we dus niet gebruikt. Als het mij niet lukt, wat moet het ukkie dan..

Bij dekbedden is het gevaar meer van warmtestuwing. Dat ze de warmte niet goed kwijt kunnen. De interne thermometer bij die kleintje werkt nog niet zo goed, dus dan zitten ze zo op een hoge temp (40 graden), als het wat warmer is.

Deel Deze Pagina