hallo meiden, onze dochter wordt over 2 maanden alweer 1 jaar en nu ben ik van plan om de taart zelf te gaan maken. Maar helaas ben ik niet zo creatief met dit soort dingen. en welke benodigdheden heb ik nodig? en hoe ga ik te werk? ik wil iets qua bovenaag met fondant of marsepein oid met haar naam en HOERA 1 jaar erop maken bestaat er een webshop waar ik alles kan kopen hiervoor? ik ben heel benieuwd naar jullie reacties bedankt alvast Groetjes Lisa
Om die reden heb ik hem laten maken haha.. Alles kopen, een keer proberen was bij elkaar duurder als laten maken.. Als je het vaker wilt doen is het wel de moeite natuurlijk!
Ik heb voor B zn verjaardag een workshop gedaan. Taart kon in de vriezer en zo had ik een zelfgemaakte taart zonder alles aan te schaffen
Poeh! Het is hartstikke leuk, zelf maken, maar dan zou ik nu vast gaan oefenen, alsik jou was. Wat je nodig hebt: - biscuitmix - marsepein of fondant - vulling voor tussen de lagen. - versierseltjes, uitstekers en dat soort dingen. Ik kan we wat foto's posten van taarten als je wilt?
dank je wel voor de reacties ik ga inderdaad van de week,als ik weet wat ik allemaal nodig ben, alles (online) aanschaffen en binnenkort oefenen. maar wat doe ik door de taart, door de biscuitlaag? ik zie op de jamin site ook veel staan, heeft iemand ervaring met de jamin producten? groetjes lisa
Ik heb geen ervaring met jamin spullen. Ik koop alles bij de leukstetaartenshop.nl. Zij hebben ook heel veel info op hun site de leukstetaarten.nl. De vullen vior tussen het biscuit kan vanalles zijn wat je maar lekker vindt. Vers fruit, chocolademousse. Bij mij wordt vaak aardbeien besteld, dat lust iedereen wel. Ik koop dan een vlaaifruit blik en monatoetje kwarktaartpudding aardbei. Het biscuit snijd ik in twee lagen, die vul ik dan daarmee. Banketbakkersroom is ook erg lekker. Zojuist Mickey cupcakes afgemaakt. Nu nog ideeen opdoen voor als mijn kleine meid 1 wordt, maar ik heb nog drie maandjes, gelukkig!
Onderschat de fondantlaag niet, als je dat nog nooit hebt gedaan is het een hele toer om dat glad te krijgen. Mocht je uiteindelijk toch iets zonder fondant/marsepein willen, dan is dit misschien wel een idee: http://www.jessicakes.nl/images/Mepper%20Koekiemonster_01.jpg Je kunt dat ook als cupcake doen, ff plaatjes googelen op Cookiemonster taart
het is een klein beetje oefenen en een beetje handigheid, maar is goed te doen hoor! als je op papier alles knipt kun je dat als een soort mal begruiken voor de fondant. ook plaatjes kun je op die manier doen. google maar eens op puzzeltaart. (Felicitaartjes een site over taarten van marsepein)
dat zou ik ook doen.... dan heb je écht een mooie taart, zonder super veel geld kwijt te zijn. En je hebt hem wél zelf gemaakt.
Ik heb 2x een verjaardagstaart laten maken, echt super mooi! Voor m'n dochter een koemelk/sojavrij meptaartje. M'n zusje is inmiddels ook aan het oefenen gegaan met taarten maken en die begint het aardig onder de knie te krijgen dus dit jaar gaan we 'm samen maken. Dochterlief wil een prinsessentaart
Bij de hema hebben ze pakketen waar alles in zit voor 8 euro ofzo.. incl. vorm, beslag, marsepein/fondant etc.. Misschien is dit een optie? Mijn dochter wordt volgende maand ook 1 jaar, en ik ga ook zelf een taart maken!