hallo allemaal ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen dus dan maar hier. wij zijn onverwachts zwanger geraakt en we zitten met z'n 2een in een persoons apartement. met z'n 2een gaat het nog net. we zijn langs de woningbouw geweest om urgentie aan te vragen ze zeggen dat ze niks voor ons kunnen doen. en dat we het zelf maar uit moeten zoeken. sinds we weten dat we zwanger zijn, zijn we vollop aan het reageren maar dat duurt te lang. voordat we dit huis kregen duurde het meer als 1 jaar. nou wil ik graag weten of er ook vrouwen (stellen zijn) die dit ook mee maken of hebben meegemaakt. wij zijn namelijk ten einderaad en weten niet wat we moeten doen het gaat niet in dit huis. voor ons is dit huis nog maar net groot genoeg. we hebben namelijk een openslaapkamer. dus de keuken zit als waren in de slaapkamer. daar kan je gewoon geen kind hebben. ik hoop dat er iemand is die ons goeie raad kan geven wandt we moeten hier echt weg. xxx sharon
als eerste gefeliciteerd met jullie zwangerschap! wat vervelend dat jullie nu in zon situatie zitten, maar helaas is het bijna overal zo dat je geen urgentie voor zon situatie krijgt. Ik zat precies in hetzelfde schuitje. wat je kan proberen is om naar particulier te zoeken? is meestal wel wat duurder maar hoeft niet altijd. En dan kunnen jullie van daaruit verder kijken? of anti kraak? zijn niet echt ideale situaties, maar je moet toch wat neem ik aan. Succes!
Helaas, in een situatie als deze krijg je geen urgentie. Zelf niet bij de hand gehad, maar een vriendin van mij wel. Was een heel klein appartement en ze hadden al een dochter. Toen bleek ze zwanger van een tweeling!!! Totaal opeens 3 kinderen. Niets urgentie! Gewoon de tweeling bij je op de kamer werd er gezegd, of met een schem in een deel van de huiskamer... Hun eigen bed pastte er al maar amper in... Dit was in Utrecht overigens. Misschien dat andere (kleinere) gemeensten wat soepeler zijn. Misschien moet je de vrije sector proberen...
je krijgt eerder urgentie als je alleen bent en zwanger. Denk ik. Je zou misschien een beetje vals kunnen spelen door net te doen of je uitelkaar bent. Staat het huis op jou naam? Dan kan je je partner later laten in trekken. Misschien makkelijk gedacht hoor, anders zou ik het ook niet weten. Als de woningstichting al zegt dat ze niks voor je kunnen doen. Misschien een andere woningstichting? Succes
Zal ook niet uitmaken vrees ik. M'n vriendin werd op straat gegooid door haar toenmalige vriend, ze had een baby van een paar weken oud met een hartkwaal bij zich en een 2 jarig dochtertje en niemand die wilde/kon helpen. Ze heeft particulier moeten huren en heeft nu eindelijk een woning toegewezen gekregen. Blijven reageren en goed om je heen kijken dus, succes!
als je alleen bent maakt idd niet uit,. Ik word ook een alleenstaande moeder.en krijg geen urgentie, in geen enkele gemeente gebeurd dat. Tenzij je vorige huis in de fik stond ofzo, dan valt er over te praten...werd mij gezegd. Dus je bent idd genoodzaakt om particulier oid te huren
sterkte meid! Hiero (haarlem) is het wel zo dat als je een sociale woning verlaat de duur dat je erin gewoond hebt meetelt voor de wachtlijst zeg maar. Dus als je er al 2 jaar woont heb je effectief ook 2 jaar op de wachtlijst gestaan en ben je dus sneller aan de beurt dan wanneer je je net hebt ingeschreven. Misschien dat ook even nakijken? En zowiezo kan het kindje (tenminste, zo denk ik dan ) het eerste halfjaar op jullie kamer slapen. Succes!
hier bestaat urgentie helemaal niet meer.... Ik woon met me drie kids bij mijn ouders in en werd onverwachts zwanger van de 4de, mijn relatie is stukgelopen, ik krijg geen urgentie, moet maar op de spoedwoningen reageren, die er ook bijna niet zijn, ik heb nu gewoon een bedje en commode op mijn kamer erbij gezet, gelukkig past het wel maar met 7 personen in een eensgezinswoning is gewoon niet ideaal, hoop ook dat ik snel mijn eigen huisje heb, en wens jou ook heel veel sterkte, maar urgentie zullen ze je niet snel geven, enige wat dan overblijft is particulier huren, maar dan moet je al snel aan 700 tot 1000 euro aan huur denken.
Hey! Wat naar! Ik had ongeveer dezelfde situatie. Wij hebben ons ingeschreven en ons dochtertje heeft gewoon ruim een jaar bij ons op de kamer geslapen. Totaal geen last van gehad hoor! En in het nieuwe huis ging ze zonder problemen haar nieuwe kamertje in Dus het is niet fijn of ideaal, maar wel mogelijk. Schrijf je in overal waar je kan, blijf reageren en wacht af! Liefs, Janneke
Je kind kan heus in het begin naastje bed liggen en idd flink reageren, misschien eventueel een andere gemeente proberen? Urgentie krijg zelfs ik niet met 7 en alleenstaand. Tis volgensmij best tedoen hoor hoewel niet ideaal, gewoon roeien met de riemen die je hebt en genieten van je wondertje in wording! Je hebt ieg een droog dak boven je hoofd er zijn genoeg die dat niet kunnen zeggen!
Gefeliciteerd met je zwangerschap en inderdaad een vervelende situatie! Eigenlijk hoop je dat als je aan kinderen begint (gepland/ongepland) dat je je geen zorgen hoeft te maken over dit soort dingen, zoals woonruimte etc. Je hoopt toch dat je eerst een stabiele basis hebt gecreeerd voordat er uberhaupt een kind (of meerdere) op komst is. Helaas is dat dus niet altijd het geval en als je dan ook nog eens tegen een grote muur aanloopt wanneer je hulp nodig hebt is dat helemaal vervelend. Ik weet dat in mijn gemeente er enkele jaren geleden wel urgentie werd verleend aan alleenstaande (toekomstige) moeders. Wellicht is het beleid inmiddels aangepast, maar je kunt je eens via internet ofzo orienteren of er in andere gemeenten wellicht wel nog soepelere regels gelden. In elk geval wens ik je heel veel succes!
Ik zit ook een beetje met hetzelfde probleem. Wij hebben nu nog wel een huis, maar hier gaan we over een week weg. Veel problemen met de huurbazin en mankementen in het huis die niet gerepareerd werden. Het is gewoon een ongezonde situatie en in verhouding betalen we veel te veel huur. Daarbij kon ik die stress ervan niet ook nog eens erbij hebben tijdens de zwangerschap. Ik zou wel een urgentieverklaring kunnen krijgen maar dan word je ook maar ergens ingestopt en heb je het er maar mee te doen. Weiger je dan vervalt je urgentie. Wat je kunt doen is inderdaad particulier wonen, dat doen wij nu ook maar heeft hier voor veel problemen gezorgd. Willen we dus eigenlijk ook niet meer. Daarbij stond ik al 6 jaar ingeschreven bij de woningbouw maar doordat er iets gewijzigd is had iedereen zich opnieuw in moeten schrijven. Heb ik alleen nooit bericht van gehad dus al die jaren vervallen nu en heb me opnieuw moeten inschrijven. Ik leef met je mee, zit dus nu op het moment in hetzelfde schuitje en wij wonen dus straks voorlopig bij mijn schoonmoeder ......