Wanneer proberen te kruipen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door shaantje, 20 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shaantje

shaantje Fanatiek lid

8 feb 2007
    1.332
    0
    0
    Ik heb de indruk dat onze meid met alles vrij snel is... Ze rolde van buik naar rug met 7 weken, ze rolt nu van rug naar zij.
    Ze zit al sinds ze 2.5-3 maanden is met steun héél stabiel, al doen we dit nog niet te vaak omdat we haar rug toch niet teveel willen belasten.
    Haar hoofdje omhoog houden in buikligging doet ze al vanaf een week of 2, en vanaf 5 weken kon ze dit al héél de tijd.
    Ze staat ook al een week of 6 héél stevig op haar benen als we haar ondersteunen onder haar oksels.
    En nu vandaag had ik de indruk dat ze al probeerde te kruipen :(.
    Haar speeltje lag net buiten bereik en ze begon echt ze stampen met haar beentjes en met haar armpjes probeerde te zich vooruit te trekken. Natuurlijk lukt dit nog niet, wat tot enorme frustratie eindigde bij onze kleine meid.
    Ik kan echt niet geloven dat ze nu al wil beginnen kruipen! Hoop dat ik het me inbeeld ;). Ze is nog geen 4 maanden :$. Van mij mag het nog wel even duren. Want zo is het baby zijn er wel héél snel af hoor ;).

Ben ik de enige die soms wil dat het allemaal niet zo snel gaat?

2. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Is niet kruipen is tijgeren wat je beschrijft
    En ik zou niet op benen laten staan met steun is echt te vroeg. Allee babys kunnen dat of de meeste omdat het tonus is. Ook dat poging tot tijgeren.

Hier bij geboorte op buik kon ze al hoofd houden-4mnd omrollen-5 zelf zitten en kruipen(echt kruipen op voeten en handen)-6mnd optrekken-7mnd langslopen-9mnd nu probeeet ze losse stapjes met steun.
    Nooit getijgert hier en nooit eigenlijk omrollen heb echt paar keren gezien van rug naar buik. Ze deed het vrijwel gelijk bijna met omrollen-zitten-kruipen omdat ze dus nooit stil zit hihi

Het is vroeg maar niet uitzonderlijk.

3. Michiee

Michiee Niet meer actief

Tijgeren heeft ze hier nooit gedaan.
    Omrollen van buik naar rug en andersom deed ze pas met 6 maanden maar daarna ging ze erg snel.
    zelfstandig GAAN zitten (dus niet neerzetten) deed ze met 6,5 maand
    met 8 maanden begon ze echt op handen en knieën te kruipen.

met 9 maanden trok ze zich op , met 10 maanden liep ze langs de tafels en met 11 maanden liep ze los, en nu rent ze en klimt ze erop los .. *zucht* haha

dat ze gaan staan is idd een reflex wat elke baby heeft vertelde de ka mij toen , en dat ik dat idd beter niet meer kon doen .

4. nouck85

nouck85 Niet meer actief

Dat is inderdaad wel snel volgens mij! Hier een meisje van 5,5 maanden. Sinds een week of 3 wil ze ook gaan kruipen/tijgeren. Maar dit lukt haar nog niet. Ze gaat nu achteruit ipv vooruit de kamer door.

5. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    :Dhihi.

6. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Hier ook eentje die "helaas" heel snel gaat. Na 2 dagen kon ze haar hoofdje al rechtop houden, met 3 weken van buik naar rug rollen, met 4 maanden van rug naar buik en met 4 maanden begon ze ook met pogingen doen tot kruipen. Met 5 maanden kon ze goed kruipen, ging ze zich meteen aan alles optrekken, met 6 maanden lopen om de tafel en met 8 maanden goed los lopen (ze loopt nu al met ons mee de supermarkt door).

Ik weet niet, aan de ene kant ben je natuurlijk apetrots als je kindje zo vlug gaat. Aan de andere kant is het gewoon niet leuk, de baby gaat er heel snel vanaf en de tijd gaat toch al zo enorm snel. Het hoeft echt van mij niet nog sneller te gaan. Dus ik hoop voor je dat jouw kleintje nog even wacht en dat je nog even van de babytijd kan genieten :). Ze zijn groot voor je het in de gaten hebt.

7. 2jees

2jees Niet meer actief

Mijn dochters hielden ook meteen het hoofdje omhoog maar de oudste ging pas staan en tijgeren met een jaar en loslopen 1,5 jaar. Kruipen nauwelijks gedaan.

De jongste tijgerde met 7 mnd en kruipen/klimmen en optrekken met 9 mnd maar staat nog steeds niet los, is net 1 jaar. Volgens mij zegt het allemaal niks. Afwachten maar! En niet stimuleren nog.

8. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier begon ie snel en werd daarna gemiddeld, alles keurig via het boekje...snel rollen of iets zegt niks over de verdere ontwikkeling nee. Gewoon genieten van je baby ;)

9. Sammie85

Sammie85 Bekend lid

22 feb 2013
    574
    150
    43
    Vrouw
    Maasdriel
    Onze dochter kon ook al snel rollen en zitten. Haar hoofdje kon ze al lange tijd ophouden toen ze 1 maand oud was. De opa's en oma's vonden het geweldig en zeiden iedere, "Die loopt zo". Ze is nu ruim 9,5 maand en is net begonnen met kleine stukjes tijgeren.
    Het wil dus allemaal niet zo heel veel zeggen.

10. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Mijn dochter heeft nooit wat van tijgeren willen weten. En opeens met 10 maanden kroop ze het hele huis door!

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Echt kruipen op handen en knieën met 5 maanden (alle drie mijn kinderen zijn hetzelfde qua snelheid) met 6 maanden optrekken en langs lopen. En nu met 6,5 maand overpakken van bank naar tafel en langs ons benen.

Deel Deze Pagina