verkoudheid

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door chacha, 5 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn is bijna 8 weken en is erg verkouden geworden (tja het heerst hier in huis). Ze is huilerig, hangerig en slaapt veel. Temperatuur is 36,9 dus geen verhoging. Wel verstopte neus en veel slijm achterin de keel.
    Wanneer ze wakker is wil ze eten. Ze drinkt haar flessen goed leeg.

Maar na anderhalf uur lijkt ze weer hongerig te zijn, tenminste zo gedraagt ze zich.
    Ik dacht dat het ook wel eens dorst kan zijn....ik heb zelf ook meer dorst wanneer ik verkouden ben.

Mag ik haar wat extra vocht gegeven?

2. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ja hoor.. je mag gewoon wat slappe rooibos of venkelthee geven.. wat laten afkoelen en dat geven.. vinden ze nog lekker ook!

3. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    hoeveel is wat?
    hoeveel ml

4. Sharm1

Sharm1 Niet meer actief

Je kan de gewone melk die je maakt ipv water met venkelthee doen. Of apart een beetje geven. 1 eetlepel venkelthee is eigenlijk al genoeg, maar 10cc vinden ze ook wel lekker.

Ik zou je kiddo wel in de gaten blijven houden. Bij mijn Cristiano begon het RS virus ook als een verkoudheidje. Dus hou het goed in de gaten.

5. Sjarrel

Sjarrel Bekend lid

28 jun 2006
    868
    0
    16
    huisvrouw
    Aalsmeer
    kan je ook rooibos in BV drinken doen of toch niet..
    dan maar apart? hoeveel dan?

6. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Hoe herken ik het RS virus?
    Hebben ze dan koorts?

7. Sharm1

Sharm1 Niet meer actief

van rooibos weet ik niet of het helpt en/of het wel mag.
    van venkel weet ik het zeker dat het mag en helpt.
    Ik heb Cristiano ook BV gegeven en gaf hem toen met een theelepeltje wat venkelthee.

Over het RS virus..
    poeh, noem het een ernstige griep.
    Cristiano begon met 2 weken lichte verkoudheid, en dat sloeg in een keer om naar een zware verkoudheid. Door zijn neus ademen lukte bijna niet meer (drinken was een ramp), slijm "stikte" hij steeds in, veel hoesten en niezen en spugen... m.a.w.: een ramp.
    Zodra je het idee hebt dat je kindje te veel moeite moet doen om te drinken of ademen, dan gewoon direct naar de huisarts gaan!
    Over het algemeen gaat het RS virus gepaard met koorst (en dan moet je direct naar het ziekenhuis), maar mijn zoontje had dat niet.
    Let dus erg goed op en temperatuur je dochtertje regelmatig

8. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Bedankt voor je tips.
    Ik heb niet het idee dat Lynn ziek is, ze is behoorlijk levendig de afgelopen 2 dagen....ze ademt goed, behalve wanneer haar een boer dwars zit of wanneer ze zich opwindt (bijvoorbeeld in de box al kijkend naar de mobiele)
    Het slijm is ook behoorlijk los, je hoort het op en neer gaan. Longetjes lijken wel schoon.

Maar ik ga het in de gaten houden, zolang ze deze verkoudheid heeft.

Deel Deze Pagina