bang voor vieze handen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Amfy, Jul 19, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

is fynn hier de enige in of zijn er meer?

zo gauw als fynn zijn handen vies zijn is het drama. een voorbeeld hij eet een stuk appel en dan moet ik zijn handen echt gelijk schoon maken doe ik dit niet word hij echt helemaal panisch echt niet normaal. wat kan ik hier tegen doen. want ik ben de heledag handen aan het wassen met hem

2. Sweetlakecity

Sweetlakecity Niet meer actief

heb t alleen met vingerverf.
    Eten daar kan ze zooo mee kliederen. Maar verf of als ze valt met haar handjes. Dan is ze ook niet echt blij nee.

3. bamjolan

bamjolan VIP lid

May 7, 2008
    8,138
    0
    36
    Female
    Moeder
    Den Haag
    Ik zou er niet teveel aandacht aan geven.
    Mijn oudste heeft t ook, die is ook bang om vies te worden.
    Ik probeer t ook wat te negeren en te zeggen dat kindjes eenmaal vies moeten worden haha maarja ze is bijna 8 dus ietsje ouder.

4. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Mijn zoontje heeft dat ook. Laatst waren we op het strand maar hij wou niet gaan staan omdat hij dan af moest zetten met zijn handen. En vanavond ook met het eten, hij moest huilen omdat er vla op zijn vinger zat....

Ik reageer er niet teveel op. Er zijn meer kindjes die dit hebben op deze leeftijd

5. chrystel73

chrystel73 VIP lid

Jan 9, 2009
    6,302
    2,570
    113
    zou er niet teveel op reageren en ook niet bij ieder spettertje zijn handen wassen.

6. MiSe

MiSe Niet meer actief

Mijn nichtje had dat toen ze ongeveer 3 jaar was heel erg, echt steeds heel obsessief haar handjes aan het schoonmaken. Is vanzelf over gegaan en ze heeft er nu helemaal niet meer. Zal er wel bij horen, haha!

7. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

Oct 1, 2007
    18,389
    1,292
    113
    Flevoland
    hier ook een smetvrees-achtig-ventje. Hij pakt niet snel iets met zijn handjes kwa eten (zandbak ofzo weet ik niet want die hebben we niet) Ik merk wel als er iets aan zn handje (geplakt)zit, dat hij dan zn handen gaat afvegen aan zn broekje ofzo. Hij eet ook ongelovelijk netjes waar je gewoon verbaasd van staat te kijken. Mep taartje op zijn verjaardag was geen mep maar dat was heel voorzichtig eten. Hij had 3 vlokjes van hagelslag op zn wang en dat was het. Met een cakeje(muffin) gaat hij m uit elkaar halen om het te proeven en dan zet hij heel netjes het cakeje/muffin weer terug in elkaar... :)

8. Juttel

Juttel Actief lid

Apr 29, 2009
    422
    2
    0
    Friesland
    Het zal er denk ik wel bij horen. Maar misschien kun je juist zijn handjes eens wat vaker bewust vies gaan maken? Door met vingerverf te spelen (het zelf ook te doen) of lekker op de tafel of een grote spiegel gaan kliederen met scheerschuim.Met zand spelen is natuurlijk ook leuk. Is maar een idee!

9. IdaDida

IdaDida Lid

Jan 26, 2009
    33
    0
    0
    Utrecht
    Oh, m'n neefje heeft dat ook gehad is helaas wel overgegaan toen hij wat ouder werd en toen moesten we achter hem aanzitten om hem z'n handen te laten wassen zodat er niet overal (lees muren, deuren enz) vieze vingerafdrukken op kwamen, meneertje vond het wel best zo :)

Groetjes

10. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Hmm, hier nog niet over, mijn dochter is bijna 10 en die heeft dit ook al vanaf dat ze heel klein was...lastig hoor. Zelfs met eten raakt ze niets aan, kip wordt met een servetje opgepakt anders hoeft ze echt niet!

Share This Page