Groot kind, wie ook?

Discussion in 'Gezondheid' started by safian78, Dec 17, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. safian78

safian78 Actief lid

Jan 26, 2006
    428
    0
    0
    Afgelopen week kwam ik bij de verloskundige en ze heeft me doorgestuurd naar de gyneacoloog omdat het kind erg groot is volgens haar. Elke keer bij de controle liep ik wel voor maar nu wil ze toch een second opinion. De gyneacoloog gaat een echo maken en mocht het nodig zijn dan gaan ze me inleiden bij 40 week. Heeft iemand hier ook ervaring mee? Ben benieuwd!

2. pluk

pluk VIP lid

Dec 13, 2005
    16,246
    4,479
    113
    Ook mijn kind werd groot geschat en ook ik moest voor controle naar de Gynaecoloog toe.
    En inderdaad uit de groeiecho bleek ik een behoorlijke baby te dragen.
    Over inleiden is nooit gesproken, wel gaven ze aan liever niet in te leiden omdat dit toch ook risico's met zich meebrengt (je lijf is er eigenlijk nog niet klaar voor en dus kwamen er veel meer kunstverlosingen kijken na een inleiding).
    Uiteindelijk ben ik met 43 weken bevallen van een gezonde zoon van 55 cm en 5000 gram. Wel via een ks (uiteindelijk) omdat na 1,5 uur persen toch echt de kleine niet door mijn bekken paste.

Groetjes Anita

3. Inky

Inky Fanatiek lid

May 12, 2006
    3,195
    0
    0
    Leerkracht
    poeh he das wel erg groot.

Ik heb hetzelfde gehad.
    Ik ben met 25 weken ofzo doorgestuurd geweest naar de gyn, bij mijn 1e zwangerschap. Ook vanwege de grootte maar ook omdat de datum bij mij altijd onzeker was.

Bij ons is ook over inleiden gesproken en over evt. een keizersnede.

Lars is met 39 weken geboren met 4210 gram. Helemaal spontaan,.

Deze zwangerschap krijgen we ook extra echo's om de groei in de gaten te houden. Verder dan 40 weken laten ze me niet gana omdat dit ene natuurlijke bevalling in de weg gaat staan.

4. pinguin72

pinguin72 VIP lid

Jan 7, 2006
    7,832
    1
    38
    Ik heb vanaf 20 weken voorgelopen op groei. Met 33 weken was Quinn al ruim 6 pond en uiteindelijk ben ik spontaan bevallen met 36+2 en toen was hij 52cm en 4095 gram. Mijn gyn zei achteraf dat als ik voldragen had hij me waarschijnlijk niet natuurlijk had laten bevallen, maar dat kan ook aan mijn slechte lichamelijke conditie gelegen hebben.

5. Saona

Saona Fanatiek lid

Jun 24, 2006
    4,529
    640
    113
    Joey was geschat gewoon op 6,5 a 7 pond. Hij is met 39 weken spontaan geboren en was 4200 gram precies, ruim 8 pond dus ;)

6. safian78

safian78 Actief lid

Jan 26, 2006
    428
    0
    0
    Vandaag heb ik mijn echo gehad en ik loop inderdaad ook een aantal weken voor, zit nu in week 31 en bij de metingen is het zo'n 35 a 36 week. Nu schatten ze het kindje op 2500 gram. En ik moet nog 8 week.......... Ik ben benieuwd, ik ben zelf niet erg klein en ook stevig gebouwd dus ik denk dat het wel door mijn bekken past, maar dat weet je pas als het zover is natuurlijk. Ik ga me in elk geval er geen zorgen over maken, al doet de gyneacoloog dat wel, vooral qua zwangerschapsdiabetes. Mijn suiker wordt vaak gecontroleerd en is elke keer prima dus dat kan het niet zijn, maar er hoeft toch ook niet perse een reden te zijn voor een grote baby?

7. Matrix

Matrix Actief lid

Sep 11, 2006
    161
    0
    0
    Mijn kindje werd ook veel groter geschat, na diverse extra echo's tot aan 36 weken toe !
    Met 36 weken kwam er 8 pond op dat moment uit, moest week daarop ook voor advies naar gyn, of ik tot 40 weken wel door moest lopen, of ze keizersnee, of gingen inleiden. Ik was zelf nl. een 10 ponder.

Helaas de ochtend dat ik daar(naar gyn) heen moest braken mijn vliezen al spontaan met 37 weken en 1 dag. Een heel grote verrassing was het dat het geen groot kindje was maar nog geen 6 pond ! Ze kunnen er GOED naast zitten, hou dat in je achterhoofd meis. Bij mij zijn verloskundige verhaal gaan halen bij echoscopiste omdat deze marge wel heel erg groot was, wat niet mag.
    Wat ik zeg, helaas heb ik nooit de gyn gezien, zegt vk ook, want we waren zeker benieuwd wat hij/zij er van gemaakt zou hebben.

8. stella1

stella1 Lid

Dec 9, 2006
    72
    0
    0
    rotterdam
    bij 1e kindje verwachtten ze een 7 ponder, maar bleek na bevalling 9 pond te zijn. Ben ingeleid na 42 weken , maar wel gewoon op natuurlijke wijze bevallen. Mijn bekken bleek groot genoeg te zijn.

9. jingels

jingels VIP lid

Jul 8, 2006
    7,742
    1
    0
    Ik was zelf ruim 8 pond en 55 cm bij geboorte, en mijn mama heeft er geen last van gehad. Misschien had ze een wat breder bekken... maar een groot kind is denk een relatief begrip.Ik was trouwens precies 40 weken.

10. Niet meer actief

Door mijn zwangerschapssuiker was nadine ook groter dan normaal. Uiteindelijk braken mijn vliezen met 33 weken en 3 dagen. Ze was 2500 gram. En dat voor een prematuurbaby. Een prematuurbaby krijgen is niet was je wil, maar achteraf denk ik... het moet allemaal door hetzelfde gat en was nu al behoorlijk gescheurd. Ze hadden Nadine tussen de 9 en 10 pond verwacht.

Share This Page