Buisjes en nog regelmatig ziek door oorontstekingen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bloem4, 5 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Mijn dochter heeft met 9.5 maand buisjes gekregen ivm vaak oorontstekingen en meerdere kuurtjes.
    Nu is ze 13 maanden en heeft ze alweer voor de 2e keer dubbele oorontsteking. Het ergste is dat ze er iedere keer dagen vreselijk ziek van is. Arme meisje heeft dan dagen boven de 40 graden koorts en is niet in haar hum. Gister weer bij de huisartsenpost geweest en ze kunnen haar gewoon geen kuurtje meer geven omdat ze al zoveel heeft gehad.

Heeft een mama hier ervaring? Wat valt er nog te doen/proberen?

2. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Onze jongste kreeg met 14 maanden afgelopen december buisjes

Nu is ze 20 maanden, continu loopoor en pijn in de nachten huilen, vanaf april al loopoor dat non stop door is gegaan met dikke bloed klonters, 2 kuurtjes gehad nu in 1 maand alleen maar druppelen en verder kunnen ze niets

Wij hebben echter ervaring met onze andere dochter, bij haar werd de oor ontsteking pas beter toen de keel amandelen eruit waren, dit willen ze bij onze jongste ook doen... Zodra ze twee is en dan een aantal keer keel ontsteking heeft gehad,
    Tot die tijd moeten we het zingen helaas

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Jongste kreeg met 8 mnd buisjes, (mei 2013), maar kreeg vervolgens in het najaar, toen ze een maand of 13-14 was, steeds toch oorontstekingen. Elke week gewoon :(
    KNO-arts was zeer terughoudend om de amandelen te gaan knippen, terwijl ik daar wel op aandrong omdat onze oudste daar zo van opgeknapt was ook. We hebben uiteindelijk een maand of 5 lopen modderen met elke week een oorontsteking en op het laatst ook elke week nog een keelontsteking erbij, waarbij we eerst steeds AB-kuren en oordruppels kregen, vervolgens extra hoge dosering AB-kuur en toen dat niet hielp onderhoudsAB en vervolgens extra hoge dosis onderhoudsAB. Toen ze ondanks dat vervolgens dus ook nog die keelontstekingen kreeg, werd uiteindelijk toch besloten dat de amandelen er maar uit moesten. Dat is gebeurd toen ze 18 maanden was. Langer wachten, (keelamandelen doen ze liever niet voor 2,5 en zeer zelden voor 2 jaar) was bij ons echt geen optie... :( (Groeicurve boog af en ze dronk alleen nog maar 4-5 flessen KV en hier en daar een potje warme hap voor 6 maanden, volledig gepureerd).

Daar knapte ze van op. En dat heb ik KNO en KA dus nog wel even onder hun neus gewreven. Die me ook gelijk hebben gegeven overigens.

Maar goed, ik zou dus overleggen of het verstandig is die neusamandel te gaan knippen.

4. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reactie!

Wat ik bij jullie beiden terug lees, is dat de ellende pas echt ophoudt wanneer de keelamandelen er uit zijn. De KNO arts waar ze met haar buisjes bij liep (wel 2x gezien) zei al dat ze die nog niet weghalen bij jonge kindjes aangezien ze nu nog een functie hebben. Pfoe wat een gedoe he? Vreselijk om je kindje zo ziek te moeten zien iedere keer.

As dinsdag heb ik een intake bij de kinderarts voor mijn dochter. Ga dit probleem ook meteen even aankaarten.

Wellicht dat homeopathie ook nog uitkomst kan bieden? Ben er niet in thuis. Hebben jullie ervaring?

5. raspberry

Keelamandelen hoeven er doorgaans alleen uit als die ook echt aangedaan zijn tijdens ziek-zijn. Als het bij oorontstekingen blijft, zie je vaak dat de neusamandel wel ontstoken is, maar de keelamandelen niet. Dan is enkel de neusamandel eruit vaak voldoende.
    Bij veel kindjes zijn enkel buisjes voldoende trouwens hoor, dus echt niet vreemd dat ze enkel die gedaan hebben. Maar voor een kleine groep kinderen is dat helaas niet voldoende :(

Homeopathie bij de oudste geprobeerd. Hielp geen zier.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Bij mijn oudste dochter was het probleem echt nog de keel, als ze keel ontsteking had dan had ze ook een loopoor en had ze een loopoor kreeg ze ook keel ontsteking

Bij haar hebben ze het op een gegeven moment met spoed eruit gehaald omdat ze nog geen lucht meer kreeg en toen waren haar problemen opgelost mbt ontstekingen

Totdat de neusamandel terug groeide en het snot letterlijk uit haar oren kwam, geen loopoor dus maar zo dusdanig grote neus amandelen en zo ontstoken dat het snot uit de oren kwam aldus de kno arts

Hier heeft ze er voornamelijk emotionele schade aan over gehouden
    Ze praat moeilijk heeft logopedie maar de durft niet goed omdat kinderen haar pesten en zelfs volwassenen haar uitlachen om
    Haar manier van praten maarja eerder lukte niet .. Ze was zo goed als doof door de ontstekingen ( kon pas horen bij 85 decibel)
    daarna deed praten pijn pas toen de keel amandelen met 3 jaar eruit gingen kwam zij een beetje tot leven met haar spraak

Wij zien nu het zelfde gebeuren bij onze andere dochter, ze heeft wel buisjes en met 14 maand zijn de neusamandelen ook verwijderd
    Maar nu met 20 maanden praat ze nog niet, continu hele nachten wakker kuurtje na kuurtje oorontstekingen blijven komen net zoals de keel ontsteking, continu zegt ze au en stopt dan haar vinger in de keel of een lepel of een stokje van het ijsje,

Maar de keel doen ze echt niet voor ze twee jaar is, met een beetje pech pas bij 2,5 jaar. Maar ja ik denk dat het beter zal gaan zodra ook de keel amandelen eruit zijn maar dat is puur op basis van mijn eerdere ervaring met onze andere dochter en elk kind is Anders natuurlijk dus wie weet Zit mijn gevoel hier compleet naast ;)

7. raspberry

Hippo: ik zou een ander ziekenhuis zoeken, want als het echt nodig is, (en op basis van je verhaal van jullie oudste kan een arts echt weten dat dat zo is), kan het dus wel degelijk eerder. Bij Caitlyn zijn ze er met 18 maanden uitgegaan!

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Wij hebben Zutphen Nijmegen en Doetinchem een mail gedaan met ons verhaal en dat we snappen dat ze eerst gezien moet worden en er een verwijzing moet komen maar of ze überhaupt wel wat doen onder de twee jaar want anders rijden we voor niets ( is toch end rijden voor ons ;))

Van Zutphen een mail gehad dat ze eerst toestemming van ons eigen ziekenhuis willen qua doorverwijzing, en dat wij daar rustig onder behandeling mogen maar ook hun niet onder de twee jaar wat gaan doen.

Van Nijmegen kregen we van het audiologische centrum een bericht terug dat de poli de mail naar hun had doorgestuurd dat we eerst maar een half jaar tot een jaar naar een audiologisch centrum moesten en dan verder kijken,

Van Doetinchem nog niets gehoord.

9. raspberry

Ik denk dat je echt gewoon heen moet en de situatie dan echt ter plekke moet laten beoordelen. Via mail zullen ze toch eerder denken dat collega-artsen toch heus weten wat ze doen...
    Een spraakachterstand oplopen is niet wenselijk en al helemaal niet in de mate waarin dat bij jullie oudste gebeurde. Dan kun je wel gaan werken aan de spraakachterstand, maar dat is nogal stompzinnig als je de oorzaak niet wegneemt... ;)
    Om nog maar niet te spreken van alle pijn en andere ellende :(

10. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ja dat laatste vinden wij het meest zielig,de slapeloze nachten zijn sinds juli vorig jaar aan de gang en ze krijst echt alleen maar au, zo sneu, ik wil er ook rustig heen rijden dat is ons het probleem niet maar de kno hier wil uit principe niets doen onder de twee a twee en een half jaar, ik snap dat andere artsen haar ook eerst moeten zien etc, maar als hun ook denken van ja het mag dan nog zo ontstoken zijn maar eruit halen doen we niet.....

Onze oudste dochter word bijna 5, die heeft er echt veel problemen van waar ze nog steeds mee worstelt qua spraak omdat de amandelen er zo laat pas uitgingen, daar was het ook continu, ja wel iets ontstoken,ja lateN we maar weer kuurtje doen,ja wel iets gezwollen maar vanaf 7 jaar gaat het wel beter zolang we dit zo vol kunnen houden gaan we maar zo door zeiden ze dan, tot we op de spoed kwamen omdat ze geen lucht meer kreeg...:( en toen begon ze pas met leren praten,

Wij beginnen veel punten te herkennen wat onze oudste dochter deed en nu onze Jongste ook doet,wij hopen zo enorm dat de ellende en de emotionele "schade" die ze er aan over heeft gehouden en nog mee aan het werk is onze jongste bespaard mag blijven.

Een audiologisch centrum zijn we eigenlijk niet van plan te doen,nu nog niet tenminste wij zien daar de meerwaarde momenteel nog niet van in

11. raspberry

Nee, precies. Vaak zie je dat een audiologisch centrum toch weinig oplevert, als de oorzaak echt bij die ontstekingen zit.
    Onze KNO-arts vond in principe ook dat je het niet moest doen, maar heeft uiteindelijk samen met de KA besloten dat het toch echt niet anders meer ging.
    We hebben daarin aangegeven dat wat ons betreft niet alleen de acute klachten van de jongste meetelden, maar dat zij een spraakachterstand opliep, een groeiachterstand en dat wij als gezin overbelast raakten: onze oudste dochter die giga-moe was doordat ze 's nachts steeds wakker werd van het gekrijs van de jongste en daardoor op school slechter ging functioneren en wijzelf thuis en op ons werk ook. En dat het voor iedereen echt HEEEEEEL belangrijk was dat er NU iets ging gebeuren.
    Nouja, toen gebeurde er dus eindelijk iets en achteraf zeiden ze: Ja, u hebt toch gelijk gehad, (dat ze zou opknappen van deze ingreep). Tja... zoiets als "mother knows best"?

In Nijmegen zijn ze trouwens een tijd terug gestart met een project waarbij bevindingen van ouders heel serieus meegenomen worden. Mogelijk kun je ze daar bij de KNO ook op aan laten haken?

12. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Welk ziekenhuis ben jij geweest met je dochter ?

Hier slaapt onze zoon meestal wel door of verder als onze jongste wakker is, maar onze oudste dochter is een lichte slaper, haar heb ik ook vaak genoeg beneden op de bank liggen of dat ik eruit ga met de jongste en zij bij haar vader is bed gaat verder slapen,

Is altijd wel te doen geweest, ja je werd er gek van en ik was op maar nu ik ook nog zwanger ben word ik er echt niet meer goed van, ze heeft net haar tweede kuurtje op de eerste kreeg ze op 4 mei... En ik ben al geen voorstander van die kuurtjes eigenlijk, een keer prima, maar 6/7 kuurtjes per jaar...

13. Bloem4

Bloem4 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.627
    779
    113
    Vrouw
    Ik denk wat jullie zeggen hier ook wel ook van toepassing is. Dochter begint er eindelijk weer een beetje bovenop te krabbelen. Huisarts dacht dat haar keel waarschijnlijk ook ontstoken was, dit was 2 maanden geleden met de oorontsteking ook al het geval. Dochter heeft 3 dagen niet gegeten en minimaal gedronken. (op het randje voor bellen voor eventuele uitdroging, ze plaste bijna niet meer) . Veel hoesten en huilen, zo vreselijk zielig.

Weten jullie hoe lang een kleintje een loopoor mag hebben? Dochter heeft nu al 6 dagen dat het met straaltjes het oor druppelt.

14. raspberry

JBZ in Den Bosch.

15. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Onze dochter kreeg begin april een Loopoor, we moesten het eerst 10 dagen aankijken ( gezien we bij onze andere dochter meteen moesten druppelen hadden we voor onze jongste ook maar gebeld maar bij haar was dat niet nodig ) halve wege april sofradex druppels gekregen dit moesten we 10 dagen druppelen, na die 10 dagen was het nog niet over en kreeg ze een kuurtje begin mei, dit kuurtje duurde 8 dagen, op dag 7 Geen Loopoor meer, op dag 9, 1 dag na de kuur weer een Loopoor
    Omdat sofradex niet zo vaak en lang gebruikt mocht worden kreeg ze zure druppels, hiermee moesten wij 2/3 weken mee druppelen,

Ook hier ging het niet mee over en toen kwam er na 2 weken dikke bloed klonters eruit, echt heel vies,dus weer naar de kno, weer een kuurtje,
    Sinds afgelopen woensdag geen Loopoor meer, dus een maand of twee heeft het zeker geduurd.

Was volgens onze kno geen enkel probleem,voor ons weer wel ( of ja eigenlijk voor onze dochter) omdat haar buisjes steeds verstopt gaan zitten en we elke dag even langs moesten komen om het buisje uit te zuigen omdat ze anders weer oorpijn kreeg en omdat haar keel dan ook pijn doet,

Deel Deze Pagina