Bultrug bin Texel

Discussie in 'Films, televisie en nieuws' gestart door mama van Marit, 14 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Vreemd. Als hij al zo zwak was gisterendan was hij al wel gestorven tijdens of na het geven van de spuit.Ik vind dat ze hem moeten lostrekken. Nu hij er zo.bij ligt heeft hij iig geen kans en op zee nog een beetje!

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    normaal gebruiken ze inderaad een explosief die ze in het hoofd schieten waarna het dier meteen overlijdt. klinkt bruut maar bij dit soort grote dieren is een injectie vaak nutteloos.
    ik denk dat ze dat nu niet doen omdat een heel skelet meer opleverd en of het dier daar nu wel of niet onder moet leiden is niet van belang blijkbaar.

ik heb liever dat hij tijdens het redden overlijdt met het feit dat ze alles hebben gedaan dan dat hij overlijdt omdat ze op zijn skelet zitten te wachten

3. blondi

blondi Fanatiek lid

3 sep 2010
    3.796
    1
    0
    Brabant
    En wat ik nu zeg klinkt ook megabot maar nu het zo lang duurt was het beter voor het beestje geweest als hij gisteren al was overleden :(
    Ik vind het zo verschrikkelijk sneu dat hij daar maar zo ligt, ik denk dat het beestje allang in shock is..

Ik kijk niet meer naar de beelden want het beeld toen ze gisteren inzoomden op zijn oogjes staat nog op m'n netvlies gebrand. :(

4. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Ik hoop zo dat hij het red. Vraag me ook af wat zo'n spuit gister voor schade heeft aangebracht

5. mama van Marit

mama van Marit Niet meer actief

Hij zal waarschijnlijk slappe spieren hebben. De kans dat hij het overleeft is klein. Maar ik heb liever dat hij sterft in het water waar hij zich prettig invoelt dan op een zandplaat. Helaas is men veel te bang dat als het dier wordt losgetrokken hij beschadigd raakt en dan kunnen ze hem in het museum natuurlijk niet meer gebruiken. Daar langzaam dood laten gaan op die zandbank, maar dan blijf hij mooi heel. De burgemeester strijkt zo t geld op van dat beest. Anders kost t haar geld.

6. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Hoop ook echt dat die het red.

7. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    Beest leeft nog gewoon hoor. Ik begrijp niet waar die info vandaan komt dat een hevig bloedend dier nog aan het slaan was met zijn staart... heb het net nog op het NOS journaal gezien. Hij leeft nog.

Ik hoop dat hij nog gered kan worden, hoewel men weet niet waarom, maar dit soort dieren doen dit soms met opzet. Mocht hij loskomen, is de kans best groot dat hij zo weer het strand op zwemt... men weet niet waarom ze dat doen.
    Ik hoop dat die burgemeester zelf een keer vast komt te zitten in een zandbank en dat dan geen hond naar haar omkijkt....

8. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    dit zijn idd erg sociale dieren en blijven vaak in groepen. spoelen ze perongeluk aan zijn het er vaak meer dan een. nu gaat het er maar om een. waarschijnlijk is hij al niet helemaal gezond en wil hij sterven. net als die dode vis die een stuk verder is aangespoeld. ze verlaten de groep niet voor niks. ze hebben een groot communicatiebereik onder water en perongeluk verdwalen zit er bijna niet in tenzij hij doof is ofzo

9. Mamalicious

Mamalicious Bekend lid

23 aug 2010
    730
    0
    0
    Overijssel
    Een orka (Morgan) kunnen we de hele wereld over laten vliegen, maar een walvis terug in de zee krijgen dat is een ander verhaal.. Ik erger me dood aan al die mensen die denken alles even te regelen, maar geen bal verstand hebben van dieren... Lijkt mij weer overduidelijk een geldkwestie.. :x:x

10. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Lenie 't Hart: Bultrug Johannes is dood
    De bultrug die woensdag is gestrand op een zandplaat in de Waddenzee in de buurt van texel, is overleden. Dat laat dierenverzorgster Lenie 't Hart weten.

Burgemeester Francine Giskes van Texel liet gisteren nog weten dat bultrug 'Johannes' niet meer te redden was. Vandaag zou worden bekeken of het mogelijk was om het dier opnieuw te euthanaseren, nadat eerdere pogingen waren mislukt.

11. Noushka

Noushka Fanatiek lid

2 feb 2008
    1.601
    12
    38
    overijssel
    :(
    Als ze nou wat eerder met een reddingsactie begonnen waren..
    Hoop dat ze veel plezier van het geld hebben ;)

12. jenn88

jenn88 Niet meer actief

Nou ze hebben hun zin gekregen, ze hebben het gewoon stiekem gedaan bah

Lenie 't Hart (@Lenie_t_hart) heeft getweet om 11:32 AM on zo, dec. 16, 2012:Gisteravond waren er vier mannen in witte pakken bij #bultrug.Twee helikopters schenen bij.waarschijnlijk is hij toen afgemaakt.

13. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Bah stelletje klootzakken! :x

14. Zonzon

Zonzon Bekend lid

5 aug 2012
    727
    0
    16
    Ik ga in ieder geval nooit meer naar Naturalis. Getverdemme.

15. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

6 nov 2010
    10.813
    0
    36
    Noord-brabant
    arm dier!

16. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    doodzielig. Zodra er ook geld bij komt kijken....

17. Merryl

Merryl Fanatiek lid

25 jun 2012
    4.368
    192
    63
    Triest. Ze hadden hem nu binnen een half uur los. Nu kon het wel. Etterbakken.

18. ChilllayD

ChilllayD Actief lid

27 jun 2012
    256
    0
    0
    Den Helder
    Nu mogen ze alleen wel wat harder te werk gaan hé. Ze konden haar (het was een vrouwtje, Johanna) nu geen pijn meer doen.

Maar ik blijf er bij, het beestje had gered moeten worden en niet verkocht (wat al besloten was op donderdag-ochtend). Helaas....

19. mgeul84

mgeul84 Bekend lid

17 aug 2012
    790
    116
    43
    Vond t zo niet kunnen dat ze op t nieuws gewoon lieten zien hoe dat beest ontled werd, gatver!

Deel Deze Pagina