Onze Tyler heeft al een tijd last van verstopping (maand ofzo) We hebben van alles geprobeerd, pruimen, olie in de fles, extra water in de fles) Maar niets hielp, af en toe moest ik hem even helpen. Dan zat hij een kwartier te persen en kwam er maar een klein drolletje. Afgelopen donderdag heb ik hem voor het laatst geholpen, er kwam echt harde poep uit. Nu heeft meneer sinds vrijdag al diarree. waterdunnen poep, 5 á 6 keer per dag. Het is niet altijd veel (stinkt wel enorm!). Nu heeft hij verder nergens last van, oke hij hoest en is verkouden, maar dat is hij al een tijdje. Hij is vrolijk, slaapt goed, heeft plasluiers. Hij drinkt alleen wel minder dan normaal. Hij laat nu soms 50 á 60 staan van zijn fles. Hij krijgt 5 flessen van 180 aangeboden. 's avonds drinkt hij meestal wel zijn fles helemaal leeg, maar 's ochtends laat hij dus staan.
oja, we zijn natuurlijk al gestopt met olie en extra water in z'n fles en pruimen heeft hij ook niet meer gehad!
Nina is sinds een week gelukkig van de diarree af. Ze heeft het bijna twee wkn gehad. Zoals jij het omschrijft is heel herkenbaar. Flessen overdag niet leeg, soms 40, soms 100 laten staan en 's avonds meestal wel leeg. Wij zijn naar de HA en kinderarts geweest en het bleek een virus te zijn. Zolang je mannetje niet afvalt en zich verder prima voelt kan je er niks aan doen en hoef je je geen zorgen te maken. Verder er goed voor zorgen dat hij voldoende vocht binnen krijgt..dus na iedere poepluier wat vocht (evt met ORS) aanbieden. Wat betreft de verstopping...wat voor voeding krijgt hij, of ben je onlangs overgestapt op andere voeding? En ben je evt al begonnen met bijvoeding?
Bedankt voor je snelle antwoord! ORS, dat is toch tegen diarree? Ik ben zo bang dat als ik dat ga geven dat hij meteen weer verstopt zit... Hij krijgt al maanden nutrilon omneo met 2 schepjes johannesbroodpitmeel per 6 schepjes. dit vanwege het spugen. Vanwege zijn verstopping hebben we pas geleden 1 schepje Johannesbroodpitmeel minder gedaan. Maar verder niets nieuws. Hij krijgt sinds hij 4 maanden is een fruithapje, op aanraden van het consultatiebureau vanwege de verstopping. Natuurlijk geen banaan!
ORS is niet om de diarree tegen te gaan maar om vocht vast te houden. In ORS zit een zout die er voor zorgt dat vocht en suikers in het lichaam langer vast gehouden wordt en dus uitdroging kan voorkomen. Van ORS kun je dus absoluut geen verstoppingen krijgen. Nina heeft toen ze een paar weken oud was ook Johannesbroodpitmeel in haar fles gehad waar ik al vrij snel mee gestopt ben omdat zij hier verstopt van raakte. Ik ben toen overgestapt op Omneo voeding wat goed heeft geholpen. Het nadeel van Omneo is dat het (na lang gebruik) niet meer vult. Nu heeft ze al weer enkele maanden Nutrilon 1. Mijn advies is te stoppen met Johannesbroodpitmeel en eens aan het consultatiebureau te vragen of er een andere manier is om het spugen te verminderen (heb zelf geen ervaring met een spugende baby dus kan je hier niet verder bij helpen)
wou nog even toevoegen dat Nina geen Johannesbroodpitmeel kreeg voor het spugen maar om een voller gevoel te krijgen. De Omneo kreeg ze omdat ze in de eerste weken moeite had met ontlasting (ook door de Johannesbroodpitmeel)
Ik lees trouwens dat je mannetje al een maand aan het fruithapje zit..en ik lees ook dat hij al een maand last heeft van die verstoppingen.. Misschien toch even met het CB overleggen?
Ik zal m'n zusje dan eens bellen of die misschien nog wat ORS heeft staan. Voordat we jpb in z'n fles hebben gedaan hebbenw e al van alles geprobeerd tegen het spugen. De jpb was eigenlijk het laatste wat we konden proberen. En dat is ook het enige dat helpt Nu met dat ene schepje minder spuugt hij wel weer wat meer maar dat nemen we nu maar even voor lief. Het fruithapje kreeg hij ook juist omdat hij verstopt zit....tis dus al ietsje langer dan een maand dat hij verstopt zit. Het schijnt te kunnen helpen dan. We deden appel of peer vermengd met 1 of 2 blokjes pruimen.(een heel bakje pruimen is ietsje te heftig ) Ik zal morgen iig het cb bellen thnx
De diarree kan komen omdat hij zo lang last heeft gehad van verstopping. Je hoort wel vaker dat als de harde keutel eruit is er dan diarree achter aan komt. ORS is iid om uitdroging te voorkomen en werkt niet stoppend. Als hij verder wel goed drinkt en niet suf is zou ik het even aankijken. Als de diarree langer dan 3 dagen aanhoudt zou ik even de ha bellen. Suc6 hoop dat het snel over is.
Ik zou ieder geval er mee naar de huisarts gaan en overleggen met de CB. ORS is inderdaad heel goed tegen uitdroging, maar helpt ook om de maag en darmen rust tegeven. Misschien toc stoppen met het fruithapje.