BMR prik en meningokokken c prik...waarom tegelijk?

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Noelle85, 15 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.789
    491
    83
    #1 Noelle85, 15 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 15 mrt 2015
    Ik zet het even in de lounge, omdat het niet om een specifieke situatie gaat, maar gewoon echt om de vraag.

Waarom wordt de eerste bmr prik tegelijk met de meningokokken c prik gegeven? Zit daar een voordeel aan voor de werking van de prikken?

En ik vraag dit niet om de discussie wel/niet vaccineren aan te gaan, maar gewoon de reden hiervoor :)

2. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Is dat veranderd dan? Mijn kinderen hebben alle 3 met 15 maanden BMR en Men. C gehad, niet DTP.
    Denk eerder dan ze combineren uit praktisch oogpunt, en er dan 2 tegelijk doen die elkaar niet 'bijten', als ze alles 'los' moeten geven dan worden het wel erg veel prikmomenten, ook niet echt fijn.

3. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.789
    491
    83
    Correctie inderdaad, het moest meningokokken c zijn! :)

4. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Lijkt me puur praktisch. Ze bevorderen elkaar werking in ieder geval niet, voor zover ik weet.
    Ze zitten elkaar ook niet in de weg, aangezien de reactie op bmr pas anderhalf/twee weken later komt.

5. jimmy

jimmy Bekend lid

14 jul 2006
    757
    0
    16
    Fryslan
    Vooral ''handig'', hoef je niet steeds om prikken naar het cb..

6. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Dat is vooral voor het CB praktisch.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

BMR mag iig niet voor de 12 maanden, omdat het enige volgroeidheid van het immuunsysteem vereist om goed te kunnen werken, (als je eerder prikt, is de kans erg groot dat er onvoldoende antistoffen opgebouwd worden).
    MenC zal dat mogelijk ook zijn en combineren doen ze sowieso: hoe minder prikmomenten, hoe gemakkelijker en goedkoper uiteraard. En emotioneel voor je kind ook minder belastend dan als je elke maand heen zou moeten :)

8. Noelle85

Noelle85 Fanatiek lid

8 jul 2013
    1.789
    491
    83
    Ja, dat is ook wel weer zo. Vroeg het me ineens af, of er dan ook nog een medische reden voor zou zijn ofzo. Maar minder prikmomenten is natuurlijk ook logisch! ;)

9. roomsoesje27

roomsoesje27 Bekend lid

28 jul 2013
    899
    1
    16
    Assen
    Er wordt op plekken gezegd dat de MenC is ingevoerd omdat in het verleden kinderen vaak MenC kregen na de BMR vaccinatie.
    Ik heb hier en daar wel wat verhalen gelezen, maar kan nog geen vaststaand bewijs hiervoor vinden.

10. Dappertje Dik

Dappertje Dik Niet meer actief

Grote onzin die je je ene oor in en je andere oor uit moet laten gaan!

Kinderen krijgen vaak meerdere vaccins tegelijk. Voor het afweersysteem van het lichaam (immuunsysteem) is dat geen probleem. Ook geeft de combinatie van vaccins geen extra of heftiger bijwerkingen dan losse vaccins. Omdat elke prik een lichte kans op bijwerkingen geeft, is het juist beter om meerdere vaccins te combineren in één prik.

Bovendien krijgen ze met 11 maanden ook twee prikken, te weten DTKP/HIB/Hep B en Pneumokokken.

Deel Deze Pagina