Zouden jullie hier gebruik van maken?

Discussion in 'De lounge' started by Ecosa, Sep 27, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Ik ben al een tijdje aan het nadenken om een eigen internetwinkel te beginnen. Niet heel groots, gewoon vanuit huis met een paar producten beginnen. Ik dacht laat ik hier eerst eens even een soort van marktonderzoekje doen.

Zouden jullie gebruik maken van een webwinkel waar je kant- en klare kadomanden kunt bestellen. Van themamanden voor verjaardagen tot bruiloften en geboortes. Jij geeft je thema aan, ik stel de mand samen.
    Ook is het mogelijk een "cultuurgebonden" themamand te laten maken. Bijvoorbeeld een mand met artikelen bedrukt met het Turkse beschermingsoogje (is even het enige voorbeeld wat in mij opkomt).

Een prijs tot ongeveer 30 euro, wordt bij jou of bij degene waar het voor is bezorgd. Hoe klinkt dit?

En zijn er dingen die jullie missen aan de "kado"sites die al bestaan?

2. knorretje21

knorretje21 VIP lid

Jan 1, 2008
    5,805
    0
    0
    Ik zelf heel eerlijk gzegd niet aangezien ik het vaak duur vind. En vind het zelf leuk om paar kleine dingen te kopen en dan in een mand te doen of iets. Als je ook op marktplaats kijkt betaan er aardig wat van die winkeltjes daar eens kijken voor informatie om te kijken hoe de concurentie is misschien wel handig :)

maar vind het wel een leuk idee.. alleen ik vind het zelf leuker om te doen en kom je vaak goedkoper uit :oops:

3. just who I am

Jul 8, 2008
    47
    0
    0
    leeuwarden
    het is wel een leuk idee, maar met een leuk idee ben je er niet.
    je hebt maar een hele kleine doelgroep.

als je kant en klare kadomanden zou verkopen moet je wel bessefen dat er niet een idee van mensen zelf aan zit ook kunnen mensen er niks aan veranderen.

als alternatief zou je kado's kunnen hebben en dat mensen zelf hun mand samen kunnen stellen....

het is maar een idee misschien dat je er wat mee kan....

4. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

Dec 15, 2006
    2,397
    1
    0
    Hm, dit vind ik eigenlijk wel een supergoede tip! Kan me voorstellen dat je gewoon manden en artikelen apart toont en mensen zelf kunnen kiezen welke mand ze willen en wat daar in moet. Hm, deze houd ik er in, supergoed dankje!

Andere ideeen ook van harte welkom!

5. dorisn

dorisn Fanatiek lid

Jun 2, 2007
    4,319
    37
    48
    ede
    ik wil nog wat toevoegen aan de aparte manden en artikelen: je kan wel voorbeeld manden op je site laten zien zodat de mensen een idee krijden over hoe zo`n mand eruit ziet.

verder leuk idee, alleen ben ik zelf zo`n crea bea die het zelf doet.

liefs doris

6. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,069
    3,862
    113
    Er zijn inderdaad volgens mij wel aardig wat webwinkels die dit verkopen. Maar op zich vind ik het geen gek idee. Niet iedereen heeft namelijk zin om stad en land af te zoeken naar bepaalde spulletjes.
    Net als bij bedrijven, ik werk als secretaresse en dan moet ik ook nog wel eens kraamcadeaus kopen voor mensen. Soms ken je die personen goed, maar af en toe zitten er mensen bij waar ik eigenlijk niets van weet, wat voor smaak ze hebben etc. En meestal heb je toch wel een aardig bedrag bij een bedrijf om wat aan te schaffen. Ik ga niet in mijn privétijd winkelen voor een baby van een collega die ik amper ken (of van een zakenrelatie van mijn baas ofzo), die krijgen gewoon zo'n standaard pakket. Voor een goede vriendin zoek ik zelf wel wat leuks bij elkaar.
    En dat van die thema's vind ik ook wel leuk bedacht, bijv. Turks of oerhollands, beterschapsmanden, traditionele of moderne bruiloft etc. Maar wel inderdaad met gewoon de mogelijkheid om zelf vanalles bij elkaar te zoeken/kiezen voor die mand.

7. Devilschase

Devilschase VIP lid

Dec 1, 2007
    21,158
    8,135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    nee

8. mercedes

mercedes Fanatiek lid

Nov 8, 2005
    1,608
    0
    0
    ergens in Limburg
    Denk ook niet dat ik er gebruik van zou maken.

9. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Denk dat het voor bedrijven idd een uitkomst is. Misschien zou je speciale prijzen kunnen maken voor bedrijven als ze vaker afnemen oid. Als je een paar bedrijven hebt die vaker gebruik maken van jouw diensten, heb je toch een vaster inkomen.
    Vind het zelf wel leuk om manden te geven, maar leuker om zelf dingen te verzinnen en te kopen.

10. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,267
    6,796
    113
    Nee ik zou ze niet kant en klaar willen kopen.

Ik maak ze altijd zelf.

Maar de tip om de mensen ze zelf te laten samenstellen is wel een hele goede tip. Dat zou ik dan wel weer doen.

Dan kun je het zelf bedenken en zelf het bedrag in de gaten houden. Maar goed, dan denk ik dat ik zelf zou gaan shoppen ( erg leuk) voor een mand.

11. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,032
    1,853
    113
    Provincie Groningen
    Nee ik zou het ook niet doen.

Maar denk dat het wel een leuk idee is voor bedrijven

12. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

Nov 19, 2006
    1,014
    0
    0
    Ja ik wel, ik heb gewoonweg vaak geen tijd om op pad te gaan voor prulletjes. Heb het nu 2x laten doen, 1 voor een bruiloft en 1 voor een jarige vriendin, en wat ook wel leuk/makkelijk was, het werd bezorgd met een kaartje namens mij bij de personen waar de mand moest zijn.

13. bellina

bellina Actief lid

Aug 13, 2008
    371
    0
    0
    nee ik zou hier geen gebruik van maken, ik vindt zulke kadoos leuker om persoonlijk samen te stellen dan een kant en klaar mandje te geven

veel succes als je toch besluit een site te beginnen

;)

Share This Page