Kunstvoeding voor de zekerheid in huis halen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door IngeM, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Ik heb ergens op een baby uitzetlijst gezien dat er geadviseerd wordt om een pak kunstvoeding 1 in huis je hebben, ookal wil je borstvoeding gaan geven. Dit voor een noodgeval en de moeder om de een of andere reden niet in staat is om borstvoeding te geven (acute opname ziekenhuis o.i.d). Hebben jullie dit ook in huis voor de zekerheid?

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Een pak zou ik niet doen.. Ik heb wel 2 van die pakjes kant en klare babyvoeding in huis. En daar was ik HEEL blij mee Nina had na een paar dagen spruw en ze wilde absoluut niet aan de borst drinken (deed pijn)
    En mijn man moest die ochtend (zaterdagochtend) naar een begrafenis. (zijn oma is op de dag dat ik bevallen ben overleden)

Kolf had ik niet in huis die is een vriendin later komen brengen. Handkolf van de kraamverzorgende werkte niet bij mij.

3. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik had een klein pakje Nutrilon in huis. Was maar voor 3 dagen ofzo maar in 3 dagen heb je altijd de mogelijkheid gehad om iemand naar de winkel te laten gaan.
    Vooral niet teveel geld aan uit geven want de kraamzorg heeft over het algemeen ook bij. Hier hebben we wel wat moeten bij-voeden (keizersnede gehad dus BV later op gang en dochterlief viel flink af) maar de kraamzorg had Friso bij en dat had ze in het ziekenhuis ook al gehad dus ik heb het pakje nooit gebruikt. Gelukkig wel 1,5 borstvoeding kunnen geven vervolgens :D.

4. Rian85

Rian85 Fanatiek lid

21 feb 2012
    2.830
    477
    83
    Vrouw
    #4 Rian85, 29 jan 2013
    Laatst bewerkt: 29 jan 2013
    Ik had niets in huis. Ook geen flesje oid alleen wat er in de blije dozen zat.
    De Albert heijn xl is hier op zondag open. Ik dacht we zien het wel. Had vertrouwen dat het wel goed zou komen.

Heb het niet nodig gehad.

5. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    Ik had niks in huis, de borstvoeding kwam niet meteen op gang waardoor we in het begin wel wat fv moesten geven en mijn vriend een pak Nutrilon heeft gekocht. Het is wat je zelf wil, als het je rust geeft om een pak in huis te hebben dan zou ik een kleine pak kopen, anderszijds kun je een pak fv snel bij de winke/apotheekl laten kopen.

6. zustertje

zustertje Niet meer actief

Als je het midden in de nacht nodig hebt is het erg fijn dat je het in huis hebt. Bij ons zit de nacht apotheek niet heel dichtbij (20 min heen en 20 min terug)
    Toch wel iets om over na te denken :)

7. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    hier niet in huis gehad, nachtapotheek zit op 10 min rijden.

8. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Nee, nooit gehaald. De eerste 24 uur heb je uberhaupt niets nodig omdat je baby genoeg reserves heeft, mocht je ergens in die tijd het gevoel hebben dat het niet goed gaat lopen met de bv kun je altijd via je kraam of zelf alsnog wat in huis halen.

maar is een keuze, sommige mensen geeft het rust om het wel in huis te hebben. En rust is goed :D

9. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    Ik had t wel gehaald kruidvat eigen merk, maar uiteindelijk Nutrilon gaan geven met de gedachte dat k kruidvat welzou geven als de krampjes minder werden (durfde niet van merk te wisselen hihi) uiteindelijk friso comfort gaan geven ivm verborgen reflux. Eindstand: pak kruidvat voeding staat nog dicht in de kast haha

10. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Het is maar net hoeveel vertrouwen je er in hebt en welke hulptroepen je bij de hand hebt. Mijns insziens heb je meer aan het telefoonnummer van een laktatiekundige en borstvoeding.com. Je hebt de eerste 24-48 uur geen melk nodig, wel goede aanleg techniek en hulp bij de borstvoeding. Dan krijgt je kindje met drupjes melk echt genoeg! Ik heb beide keren bij moeten gaan voeden ivm te weinig productie ( 98% van de vrouwen kan met voldoende hulp gewoon zelf voeden. Slechts 2% is lichamelijk niet in staat te voeden. Ik heb een borstverkleining gehad en er is veel borstweefsel weggehaald en mn tepels zijn verzet, gevoelloos en vlak. Bij mn dochter ging dit nog wel maar mn zoon kon gewoon echt niet goed aanhappen )

Ik zou zelf geen reserve melk in huis halen, de kans dat je 's nachts je man een flesje laat maken waardoor de BV moeilijker word, is heel groot.

11. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Het gaat mij er niet om dat ik geen vertrouwen in mijn lijf heb, maar meer als ik er niet kan zijn door omstandigheden. Ik ben zeker 200% gemotiveerd om borstvoeding te geven, wil eigenlijk helemaal geen kunstvoeding geven, maar als je er niet kan zijn, moet de kleine toch eten.

Maar bedankt voor de antwoorden, ik ga gewoon zo'n kleine verpakking kopen, ik zit hier in niemansland, geen idee of er überhaupt een nachtapotheek is hier en winkels zijn alleen in het volgende dorp minimaal 5 km verderop, vind het toch een fijn idee om het in huis te hebben!

12. Flower72

Flower72 Bekend lid

23 aug 2008
    502
    1
    0
    Utrecht
    Het is niet echt nodig, maar ik had in het begin wel een paar losse zakjes liggen voor het geval dat. Volgens mij zijn ze van nutrilon en per zakje goed voor 100 ml. Ik vond het een beetje zonde om voor een incidenteel noodgeval een heel pak open te maken. Eenmaal open is het nog maar 1 maand te gebruiken.

13. mbeekje

mbeekje Bekend lid

9 jan 2012
    725
    1
    18
    Werk als sociaal pedagogisch hulpverlener en passi
    Groningen
    Ik haal niets in huis. Er is altijd wel een winkel of apotheek open waar het eventueel gehaald kan worden.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je het niet wilt geen moet je het niet in huis halen. Met een pak kv 'voor de zekerheid' is de kans veel groter dat je bv mislukt.
    Verloskundige en kraamzorg hebben voor noodgevallen altijd wel iets achter de hand.

In jouw omgeving organiseren La Leche League en VBN regelmatig bijeenkomsten zodat je je goed op de bv kunt voorbereiden.
    O.a. In Dirksland, Rozenburg, Melissant, Zierikzee.

Edit zie dat je al bijna moet bevallen...beetje laat om nog cursus bij LLL of VBN te doen...

15. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.067
    3.861
    113
    Oh ja, wat baalde ik dat ik het bij de eerste niet in huis had. Heb een nacht lang rechtop in bed gezeten met een krijsend kind wat ze volgens mij een huizenblok verder ook konden horen, iets van de derde of vierde nacht.
    Pas de volgende dag wat in huis gehaald om even bij te voeden, wat een rust. Paar dagen bijgevoed en daarna gewoon verder gegaan met bv.
    Bij de tweede twijfelde ik geen moment en heb ik vantevoren weer kv in huis gehaald, gaf me een gerust gevoel. Ging allemaal goed met het mannetje, dus niet nodig gehad.
    Je kunt van die kleine verpakkingen kopen, zou niet gelijk een heel pak nemen.

16. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Had hier een klein pakje nutrilon in huis gehaald, gaf rust en zekerheid. Niet nodig gehad maar daar kan ik niet mee zitten...

17. IngeM

IngeM Fanatiek lid

17 dec 2011
    1.590
    0
    36
    Goeree Overflakkee
    Wie zegt dat ik me niet goed heb voorbereid op het geven van borstvoeding? Dat was toch ook helemaal mijn vraag niet...

18. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beetje off topic maar dat de kans op slagen van de borstvoeding mislukt door het in huis hebben van kunstvoeding vind ik echt de grootste onzin ooit...

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik woon ook zo bereikbaar, maar het komt niet op een paar uur, echt! Zo kon mijn zoon echt niet zo goed aanhappen, de eerste nacht veel gedoe, de 2e ochtend met hulp beter aan kunnen leggen, de 2e nacht ging redelijk, de 3e dag pas besloten bij te voeden! En al die tijd kreeg hij echt weinig binnen wat normaal is bij borstvoeding...

20. babybolly

babybolly Actief lid

7 jun 2012
    264
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij hebben van die kleine zakjes (te bestellen bij de apotheek) van nutrilon in huis voor de zekerheid. Die kun je dan bij nood aanmaken en hoef je niet een heel pak open te maken. Let erop dat er hypo-allergene voeding wordt geadviseerd als je het bij de bv voor nood wilt geven...

Deel Deze Pagina