Wat hebben jullie allemaal op jullie verlanglijstje gezet Want ik heb echt geen idee wat ik erop zou kunnen zetten
Speelspiraal, speenkoortjes, boekjes voor de baby en voor mama (over spelen met je baby en koken voor de baby) enz.
Mijn ervaring is dat veel mensen helemaal niet naar een lijstje vragen maar komen met kleertjes, boekjes, speeltjes of cadeaubonnen (soms vroegen ze alleen welke maat kleertjes ik het liefst had). Familieleden die met grotere cadeau's kwamen vroegen wel wat we wilden. Van hen hebben we o.a. een kinderstoel, wipstoel, boxmobiel en babyfoon gekregen.
Wat ik bij de eerste wel heb gedaan is, in verschillende prijscategoriƫen. Dus wat duurdere en wat goedkopere kado's opschrijven. De broers/zussen van vriendlief doen meestal met een aantal mensen samen een kado... dus dan kun je ook wat duurders aangeven (hebben een campingbedje gehad) Deel van de mensen vraagt inderdaad of je nog wensen hebt, anderen nemen gewoon iets mee. NU ben ik misschien niet zo heel moeilijk maar er was volgens mij niets bij wat ik zo spuuglelijk vond dat dochterlief het niet heeft gedragen Van bepaalde dingen vond ik het juist weer jammer dat ze er zo snel uitwas.... Wat had ik op mijn lijstje staan??? Kinderstoel Bolderwagen Campingbedje Foto-album Leesboekjes Woezel & Pip, Nijntje etc Activitygym voor in de box Boxkleed Verder wist ik bepaalde cadeaus al: Verzilverd kinderbestekje met naam, armbandje met naam. En ja mocht je het niet ruim hebben, financieel gezien, je kunt ook vragen om luiers etc of een bijdrage oid. Oh ja en nu voor de tweede..... weten nog niet wat het gaat zijn qua geslacht.... Kraambezoekboek Pauline Oud Baby's eerste jaar Pauline Oud En dan is er nog eentje van Pauline Oud over de leeftijd 1-4 jaar ofzo, waarin je mijlpalen etc kunt schrijven. Wederom fotoalbum....
Oh ja, je kunt uiteraard ook specifieke kadobonnen vragen... wanneer je bijvoorbeeld een heel leuk winkeltje kent..... oid
Dank je voor de voorbeelden hopmarjanneke Dat kan ik ook wel op mijn lijstje zetten: Baby's eerste jaar
*een herinneringen doos, zoals van www.kleinidee.nl, leuk om de eerste dingetjes in te bewaren zoals de geboorte-akte, 1e kleertjes, krant van de geboortedag etc... *een namenslinger die je ook met verjaardagen kunt gebruiken.... *een verzilverde spaarpot *een rekening openen bij de bank, met een eigen bijdrage *cadeaubonnen *knuffel met naam en geboortedatum , zoals bij www.koterkado.nl *kleertjes van www.simplycolors.nl *kadobon van www.herinneringenoplinnen.nl, zodat je tzt een mooi canvas doek kunt laten maken. kan wel een hele lijst maken, maar dit zijn een aantal dingen die wij hebben gehad.
Hier hadden we eigenlijk alleen een verlanglijstje voor de familie. Bij zoonlief stond daar o.a. op: - Wipstoel - Kinderstoel - Speelkleed - Boek voor baby's eerste jaar Verder kregen wij gewoon veel kleertjes, speelgoed, etc. Dat geef ik zelf ook vaak aan vrienden. Vraag soms wel, maar meestal haal ik gewoon iets. Nu hebben we natuurlijk bijna alles al en kon ik maar 3 dingen voor m'n lijstje verzinnen: - Doomoo Seat - Extra campingbedje - Luxe muziekmobiel voor bed/box Dingen zoals spenen, speenkoorden, etc. haal ik liever zelf in huis...