gewicht

Discussie in 'Verzorging' gestart door cat2, 13 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cat2

cat2 Niet meer actief

Ons dochtertje is een ukkie. Ze is geboren met een gewicht van 2600 gram. Ze is nu 7 weken. Het eten ging vanaf het begin al moeizaam. Nu houdt ze het meeste wel binnen gelukkig. Af en toe spuugt ze wel, maar geen stralen meer gelukkig. Ook poept ze vaak tijdens een voeding. Ze houdt dus niet alles binnen.
    Ik zit nu op 6 voedingen van 100cc fv. Met schuim erbij telt dit als 110 ongeveer. Soms gaat het moeizaam om dit op te krijgen, maar soms heeft ze daarna nog honger en dan geef ik nog 30 cc. Totaal dan 120cc, met schuim ongeveer 130.

ik weeg haar af en toe zelf thuis. Ze weegt nu 3.5 kg. Ze is in 25 dagen 340 gram aangekomen. Dit is erg weinig. Volgende week heb ik een afspraak bij cb. Ze zullen over gewicht vallen denk ik. Wat kan ik nog doen? Of moet ik maar denken, ze komt aan, valt niet af dus dan is het goed?

2. Boommm

Boommm Niet meer actief

N kwam ook heel weinig aan in het begin. Dronk haar flesjes niet goed leeg en spuugde veel. Maar ze groeide wel in haar eigen lijntje. Niet elk kindje doet goed mee aan het gemiddelde van het cb. Nu nog steeds loopt N op de -2 lijn, maar haar groei is wel constant, ze blijft haar eigen lijntje volgen.
    Zou je dochter dus niet ineens vol gaan proppen nu. Weet je trouwens waarom ze zoveel spuugt? Laat je haar goed boeren tussendoor en houdt je haar eventjes rechtop na de fles?

3. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Schuim?
    Hier gewoon gegeven wat ze wilden... En verder kregen we er toch niets in... Dus dan loslaten ;)
    Of in ieder geval proberen... ;)

4. Drieka

Drieka Niet meer actief

Voordat je de fles geeft moet je wel zorgen dat dat schuim weg getrokken is want dat is in principe 10 cc pure lucht en als ze dat binnen krijgt dan kan ze daarvan ook gaan spugen, boeren en darmkrampjes krijgen.

Als ze regelmatig nog honger heeft na de fles kan je beter ipv dan 30 cc extra geven gewoon elk flesje 10 cc ophogen, dus 6 flesjes van 110 cc geven.
    Merk je dat ze dan weer sneller komt, dus bijvoorbeeld na 2 uurtjes alweer honger heeft, dan rustig weer eens 10 cc per fles ophogen.

Zo doe ik dat bij F. ook, nu is hij een hongerlapje en heeft dan ook Hero hongerige baby gemengd met normale flesvoeding.
    Maar hij drinkt nu 4 flesjes van 170 cc en voor de nacht zelfs 190 cc (drinkt 5 flesjes per 24 uur). Hij is nu 9 weken en 1 dag oud.
    Het is een beetje aanvoelen wat je kleintje nodig heeft.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    schuim?

Niet hard schudden he de flessen, anders doorroeren met een vork.,

6. cat2

cat2 Niet meer actief

We zijn vandaag in het ziekenhuis geweest. Ze is in totaal 410 gram aangekomen. Ze zit op -2 lijn. Maar arts zag er geen pribleem in omdat ze het verder goed doet, we hoeven niet meer terug naar het ziekenhuis.

hier begrepen ze het wel, dat schuim. Als je 90 water geeft is het 100 cc voeding in totaal bv. Zo zagen zij dat in het ziekenhuis.

drieka, hoe jij het zegt kan ik ook proberen. Doe jij dan bv 4 schepjes op 110 water?

7. Beitsche

Beitsche Fanatiek lid

12 nov 2007
    1.068
    1
    38
    Als ik 100cc water doe, doe ik er drie schepjes en 1/3 schepje voeding in.

8. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik geef Duitse flesvoeding en dat werkt een beetje anders met die schepjes dan de Nederlandse flesvoeding.
    Ik geloof dat het hier bij de voeding 30 cc water op 1 schepje, dan kun je 120 cc water doen met 4 schepjes en dan gewoon wat weg doen zodat je 110 cc geeft.
    Ik kijk het steeds aan bij Florian.

Hij krijgt om de 4 uur zijn flesje en als ik merk dat hij zich 2 dagen op rij echt eerder begint te melden dan geef ik 10 cc per flesje meer en daar doet hij het dan al snel een week en soms nog langer weer goed op.

Ik volg niet echt een lijn van het CB maar kijk of Florian het goed doet, wel zorg ik dat hij niet meer dan 1000 cc melk per 24 uur krijgt want dat is het maximum.
    Bij het CB vinden ze het prima want hij groeit goed.

Nu zit hij op 170 cc per flesje, 5 keren per dag.
    Kan dan nog naar 180 cc per flesje gaan 5 keren per dag en als hij zelfs daar niet meer genoeg aan heeft dan ga ik flesjes van 200 cc geven maar wel nog maar 4 flesjes per dag, dan kan ik het van daaruit weer gaan ophogen.
    Hopelijk duurt dat nog eventjes en als hij steeds meer honger krijgt dan ga ik volledig Hero hongerige baby geven, momenteel meng ik dat met de Duitse flesvoeding.
    Florian was vanaf het begin al een hongerlapje.
    Toen hij zo oud was als jouw kindje dronk hij al 5 flesjes van 150 cc per 24 uur. :D

Deel Deze Pagina