Ik ben altijd wel fan geweest van de bumbo; dus ook voor mijn zoontje 1 gekocht, maar mijn zoontje zette zijn voetjes op de grond en ging net zo lang spartelen tot hij bijna omviel. Geen succes hij vond er niets aan.
heb hem niet veel gebruik maar inderdaad wel makkelijk om te hebben voor hapjes en ja hier ook voor schilderen haha lekker kliederen op een blaadje met vingerverf, hand en voet afdrukjes maken, leuk! inderdaad wel mee eens dat je ze niet alleen moet laten in de stoel en geen uren erin moet zetten maar dat lijkt me duidelijk. gewoon gedurende de zittende "activiteit" die meestal onder het jaar niet langer dan 10 a 15 min. duren is het een fijn stoeltje zowel sem als lize waren helemaal trots als ze erin zaten. zelf trouwens vanaf 4 maanden gebruikt tot ze zelf konden zitten (dus lang leven mp zou ik zeggen)
Tegen de tijd dat je dat gaat doen, kan ze toch makkelijk in de kinderstoel? Houding van de heupjes is inderdaad hetzelfde als in bv. een mei tai, dat bedacht ik me ook, maar ook dat ik toch niet weet of je het volledig met 'zitten' in een mei tai/draagdoek kunt vergelijken, omdat in een mei tai/draagdoek de doek strak om het ruggetje heen zit... Ik denk dat ze in een mei tai/draagdoek dus wel meer steun krijgen. Maar goed, als je moet kiezen tussen een kind dat nog niet zelf kan gaan zitten in een kinderstoel of in een Bumboseat te zetten (bv. met eten, zeker als je Rapley wilt doen, dan is een wipstoel al geen optie), dan lijkt dat laatste me in veel gevallen toch handiger/fijner.
Zou het niet prettig vinden als ze mijn kind daarin plaatsen. Voor het KDV natuurlijk lekker makkelijk want dan hoeven ze niet op schoot. Maar even in het stoeltje is al snel te lang en dat vind ik dus echt niet okee voor zo'n kleintje. Het is gewoon niet goed voor heupen en rug. Ik deed m'n zoon echt maximaal 10 minuten in die stoel per keer want je ziet dat ze hele tijd aan het proberen zijn evenwicht te houden en als de rug daar niet aan toe is dan lijkt me dat gewoon niet goed. Heb trouwens even een plaatje opgezocht, hier was onze zoon 4 maanden oud. Het is een wat ongemakkelijke houding zoals je kunt zien aan de beentjes. Heel stabiel is het ook niet want als ze heel bewegelijk zijn kunnen ze er echt wel uitvallen... Bij ons was hij al heel snel weer de deur uit. Kinderstoeltje is beter en veiliger. Ik zou dan eerder zo'n stoeltje van Ikea nemen (Antilop) Daar zitten ze veel beter in. Maar gewoon 6 maanden aanhouden en anders in een wipstoel, is echt beter voor de rug..
"voor het kdv natuurlijk lekker makkelijk....." Je komt nogal neerbuigend over, over mijn kdv, ja trek me die zin persoonlijk aan. Je praat erover alsof ze een kind, laten we nu even mijn zoontje voor het gemak nemen, hij maar in dat ding gezet word van zoek het maar uit, wij zijn met andere dingen bezig. Denk je echt dat ze mijn zoontje of een ander kind een uur in dat ding laten zitten? Komop zeg het zijn geen debiele op het kdv. Is een loopstoel ook niet ontzettend slecht voor een kind? Vroeger hadden zat ouders zo'n ding, en nu is het opeens slecht? Je loopt ook te zeiken terwijl je dat ding zelf ook gehad hebt. Niet langer als 10 minuten...... Met jou opmerkingen is die 10 minuten dan ook teveel. En over eruit vallen... Een kind moet je ook niet alleen in een bumbo laten zitten, maar dat moet je ook niet in een kinderstoel. En misschien is 4 maanden duidelijk te jong, aan de foto te zien, maar voor mijn zoontje van 8 maanden, die zelf kan zitten en waar die beentjes niet stijf gestrekt naar voren staan, is het gewoon super handy. Dat getuttel tegenwoordig
Ik had voor mijn dochter ook een bumbo stoel.. Ik vond hem ideaal hoor... en noa vond het ook prachtig... Ik geb m tot een jaar gebruikt.. daarna werd hij een beetje nutteloos.. maar ik heb ervan genoten en noa ook.. zij verkoos de bumbo boven de wipstoel(toen ze kon lopen met 10 maanden). Ze is nu 6 en ze heeft er niks aan over gehouden. sowieso mag je kind pas in de bumbo als hij/zij zijn of haar hoofdje goed rechtop kan houden.. Ik zie ook geen slechte dingen aan de bumbo... tis maar net wat je handiger vind...
Hier is de bumbo stoel bij mijn zoon heel lang gebruikt, zeker tot 1,5 jaar. In het begin echt voor het erbij zitten en daarna gebruikte wij hem in de douche, was echt ideaal, want mijn zoon ging al snel staan en zo ook in de douche probeerde hij constant te gaan staan, wat dus heel gevaarlijk was. En uit dat stoeltje kwam hij niet, dus was het echt ideaal...
hoi ik ben het niet met iedereen eens want: je kindje zit niet in elkaar gedrukt hoor in het stoeltje, hoe kleiner het kind hoe hoger de steun is in de rug . ik werk zelf op een kdv en wij gebruiken hem dagelijks. ik vind het een ideaal ding. ik ben zelf zwanger en ik weet datik hem zeker ga aanschaffen, en de kinderen die rondlopen vinden het nog steeds leuk om erin te gaan zitten. misschien heb je hier wat aan, en ik zou zeggen doen wat je gevoel zegt.
Hier ook een goede koop gebleken. Dochter kon zo prima haar eerste hapjes eten met een maand of 6, erbij zitten met wat speeltjes op het blad (wipper frustreerde haar enorm), later idd ook bij het douchen, bij het koken in de keuken (kon ze mooi naast me zitten op het aanrecht) en zelfs nu wil ze er af en toe nog in zitten haha. Maar een dezer dagen gaat ie naar zolder en hoop hem over een klein jaar weer fijn te kunnen gebruiken
Wij hebben een Antilop kinderstoel en juist daarin vind ik het nog niet prettig. Op zich zit ze er prima in, maar als ze een beetje actief doet valt ze zo voorover (niet eruit natuurlijk, maar toch) of stoot haar hoofd tegen de (harde) achterkant. Niet mijn idee van veilig of lekker zitten dus. En ook met de Bumboseat kun je wachten tot 6 maanden en de 10 minuten 'regel' aanhouden.
Wij hebben de prince lionheart stoel is net zoiets als de bumbo seat. Mijn zoontje is te vettig voor de stoel nu. Maar hij zat er vanaf een maand of 3 a 4 iedere dag wel ff 10 min in hij vond het prachtig! Succes!