Bumbo stoeltje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door babs38, 17 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    instructrice creatieve en culinaire workshops
    Utrecht
    Mijn zoontje van 5,5 maand wil graag rechtop zitten en rondkijken. Hij kan zijn koppie al goed rechtop houden, maar z'n ruggetje is nog te zwak om te zitten natuurlijk. Nou zit ik er over te denken een Bumbo stoeltje te kopen, maar aangezien het weer niet zo'n goedkoop stoeltje is, zou ik graag wat ervaringen van andere moeders horen.

Hoe vaak en hoe lang per dag zitten jullie kids erin en waar gebruik je hem voor? Is hij ook handig om mee te nemen op visite?

2. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Voor mijn dochter vond ik hem super. Met 3 maanden kon ze er al goed in. Bleef goed zitten.

Mijn zoon niet. Die kon zich met 4 maanden er uit wippen. Hij draaide al snel en die draai deed hij ook in et stoeltje zodat hij zich er dus uit wipte.

Mijn ervaring dus...

Hij is overigens te koop die van mij. Blauw.

3. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    En waar woon je Bosi? Misschien woon ik in de buurt en kan ik hem ophalen. Ik wil nl ook een blauwe, maar wil hem dan wel op vakantie meenemen as zaterdag.

4. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Het is in ieder geval een stoeltje dat goed is voor de Ontwikkeling. Mijn Fysio raadde de bumbo aan.

5. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Ik heb ook een bumbo en ik dacht hem te gaan gebruiken voor fruithapjes, maar dit werkt bij mijn zoontje niet. Door de houding waarin hij dan zit slikt hij niet goed. Ik zou hem echter niet willen missen, want ik gebruik hem in het grote bad. Daar zet ik hem in en dan kan ik hem met de sproeier schoonspoelen. En hij kan lekker spelen met de waterstraal.
    Je zou hem ook mee kunnen nemen op visite, maar dat is afhankelijk van hoe rustig jouw kindje erin blijft zitten. Die van mij gaat dan net zo lang wurmen tot hij eruit komt, omdat hij zich dan niet kan bewegen zoals hij wil.

6. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik geloof er persoonlijk zelf in dat een kind iets gaat doen wanneer hij/ zij het ook kan. Zitten is iets heel natuurlijks en dat komt vanzelf. Wij gebruikten gewoon de wipper als meneertje of mevrouwtje ergens naar wilde kijken. Daarin wordt de rug nog ondersteund.

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Ik woon in Friesland. Dus ik denk dat het dan moeilijk wordt.

8. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Nou, mijn schoonfamilie woont in Grou...dus we zijn regelmatig in Friesland. Maar door het slechte weer de komende tijd, hebben we voorlopig niks gepland staan! Helaas...heb geen idee of opsturen een fortuin kost of niet?!

9. spriet

spriet Fanatiek lid

5 jun 2008
    2.308
    33
    48
    verzenden kost 6,95 met tnt, met dhl geloof ik 4,95 (maar die is niet altijd even snel)

verder geen ervaring met de bumbo stoel heb zoiets niet nodig gehad.

10. Bri

Bri Niet meer actief

Ik denk dat het in het algemeen niet zo heel goed is om een kind een houding te laten aannemen die hij uit zichzelf nog niet aankan.
    Als een fysio het aanraadt, is dat een advies voor een specifiek kind in een specifieke situatie. Misschien is het wel een goed trainingshulpmiddel, waarin ze hun rugspieren kunnen versterken.
    Persoonlijk vind ik dat een kind van 5 mnd niet geholpen hoeft te worden om rechtop te zitten, het is de normaalste zaak van de wereld dat ze dat niet kunnen.

Ik vond het bumbo stoeltje handig met het geven van hapjes aan de oudste. We waren lang met vakantie en hadden meestal geen geschikte andere stoel voorhanden. We hadden wel een buggy en een bumbo.
    Je kon hem noooooit alleen laten zitten, moest er echt bijblijven: hij zette z'n beentjes af en kieperde er zo achterover uit.

Maar goed, het lijkt mij ook niet goed om ze er lang in te laten zitten. Ik deed nooit langer dan 5-10 min, langer deed hij toen toch niet over z'n hapje (en hij kon overigens al wel redelijk goed zelf blijven zitten, hij was toen 6 mnd oud).

11. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

Nee is 5 euro inderdaad. Maar DHL is super traag!!!

12. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Ik heb toevallg een rode bumbo op marktplaats staan inclusief playtray (=tafeltje) voor 40 euro :)

13. Mama van Isabella

Mama van Isabella Bekend lid

8 jul 2009
    599
    0
    16
    Oh neem me niet kwalijk. Ik zie net dat Bosi die van haar ook al heeft aangeboden :)

14. Isis26

Isis26 Niet meer actief

Dit klopt niet helemaal wat je zegt. De bumbo wordt over het algemeen aangeraden door Fysio om spieren te trainen maar niet om te leren zitten (niet voor specifieke gevallen), een kindje leert er namelijk niet sneller door zitten maar alleen om zijn spieren sterker te maken. Een wipper is namelijk niet zo heel goed voor de rug mits je ze er niet uren inzet natuurlijk.

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113

O maakt niet uit. Ik heb geen tray erbij :)

16. Tamaraliza

Tamaraliza Niet meer actief

Ik heb de bumbo stoel gekocht (op mp) toen mijn dochtertje 5 maanden was. Zelf vond ik toen dat ze er nog niet goed in zat. Ik ben hem gaan gebruiken toen ze ongeveer 7 mnd. was en vooral voor het geven van eten. Ik gebruik hem nu nog steeds elke dag.

17. misa

misa Niet meer actief

Eens. Het lijkt me niet goed om een kindje erin te zetten, helemaal niet als ze nog zo jong zijn. Een wipper lijkt me ook veel geschikter.
    Misschien zoals hierboven ook staat: er een hapje in geven. Maar dat kan ook heel goed in de wipper.

18. adi

adi Niet meer actief

Volgens onze fysio is deze stoel ook geschikt voor de training van de spieren, maar alleen bij kinderen die zwakke spieren hebben, ontwikkelingsachterstand hebben, en zelf zouden moeten kunnen zitten maar dat nog niet kunnen.
    Hij is niet gemaakt om kleine babys in een zithouding te forceren.

19. babs38

babs38 Actief lid

17 jun 2010
    486
    0
    0
    Utrecht
    Oh hee Bosi, ben dit weekend toch in Friesland. Waar woon je precies, misschien kom ik wel in de buurt en kan ik hem oppikken!

20. Sabkesam

Sabkesam Actief lid

18 dec 2009
    127
    0
    0
    We hebben geen Bumbo stoeltje, maar wel hetzelfde idee. Gekocht bij pasopshop.nl (kost maar 19,95 + 5,95 porto)
    We zijn er erg blij mee. Als we ergens naartoe gaan, gaat het stoeltje altijd mee.

Deel Deze Pagina