Bumbo zitje

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Marlous28, 5 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marlous28

    Marlous28 Fanatiek lid

    5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    #1 Marlous28, 5 okt 2011
    Laatst bewerkt: 5 okt 2011
    Wie heeft deze en wat zijn de voordelen (of nadelen)? Wanneer gebruikte je hem? en vanaf en tot welke leeftijd?

    Ik heb hem gezien en vindt hem wel heel leuk. Maar is het handig? Onze dochter kan al wel bijna in de kinderstoel.
     
  2. Amfy

    Amfy Niet meer actief

    hier hebben we heb voor zoonlief gehad en die vond het geweldig juis omdat hij zo "zittend"kon spelen. i9k vond het echt een aanrader vooral om dat hij veel wilde en het net nog niet kon daardoor raakte hij gefrustreerd en ging janken (ja echt janken huilen is dan nog heilig)
     
  3. Marlous28

    Marlous28 Fanatiek lid

    5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    tot welke leeftijd heeft zoonlief er in gezeten?
     
  4. Abri

    Abri VIP lid

    16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij hebben onze dochter er vanaf een maand of 4,5 in gehad en nu zit ze er nog met veel plezier in (ze is nu 6,5 maand). Vind hem ideaal! Ze zit er namelijk heerlijk in en zo kan ze ook prima haar hapjes krijgen.. Ook vind ze het leuk om een speeltje op het tafeltje te hebben en dan lekker te spelen.
    Zet haar er ook weleens in onder de douche trouwens.


    Heb er ook negatieve verhalen over gelezen hier: kindjes die met stoel en al om vielen e.d., maar voor alsnog merk ik daar niets van en hebben we alleen maar veel plezier ervan.
     
  5. debzie1984

    debzie1984 Bekend lid

    22 sep 2008
    981
    2
    18
    Zuid-Holland
    Wij hebben hem ook heel veel gebruikt vanaf een maand of 5 volgens mij en ze zit er nu nog steeds in op het aanrecht met tandenpoetsen (ze is 2 jaar :D) straks bij nr 2 gaan we hem ook weer gebruiken!
     
  6. tijdvoormezelf

    tijdvoormezelf Niet meer actief

    gebruik hem vanaf ongeveer 4,5 maanden is bij elk kindje anders. Ik vind hem ideaal om te wassen. ik zet het in het grote bad met hem erin. vindt hij prachtig om met de waterstralen te spelen. Hij is nu 9 maanden en gebruik hem nog steeds. Hou wel tegenwoordig met 1 hand de jumbo vast als er een laag water in het bad staat omdat hij echt voorover gaat hangen om de speeltjes te pakken en dan kan de jumbo omkiepen. Mijn bedoeling was om het te gebruiken voor hapjes maar die houding vond hij echt niet fijn om te eten.
     
  7. jewe

    jewe VIP lid

    16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    In zo'n bumbo zitje zitten de billetjes lager als de heupjes (kikkerhouding) waardoor er geen druk op de heupjes en ruggewervel komt vandaar dat we al verschillenden fyshiotherapeuten hebben gehoord die de bumbo adviseerden. Vooral kindjes met de frustratie die wel willen zitten maar het nog niet zelf kunnen.

    Kindjes die zich vaak overstrekken zijn niet echt geschikt voor deze stoeltjes omdat ze zich dan uit het zitje strekken.
    De Bumbo kun je gebruiken van ongeveer 3 tot 14 maanden.

    Ik heb hem voor mijn zoontje ook veel gebruikt hij vond het helemaal geweldig.

    En wat betreft kindje s die er uit vallen. Ja dat kan altijd natuurlijk maar is met alles. Ze kunnen zich uit een wipstoeltje laten vallen, ze kunnen zich uit de kinderstoel wurmen enz. babyproducten kun en mag je nooit zonder toezicht gebruiken.
     
  8. Marjanneke

    Marjanneke Fanatiek lid

    11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Dennis z'n gastouder heeft er ook één en toen ik zag hoeveel lol hij had als ie erin zat wilde ik er ook gelijk één! Wij hebben er eentje van Marktplaats omdat Dennis natuurlijk al 8 maanden is dus misschien wil ie er over een tijdje al niet meer in, hij kruipt nog niet dus heeft nu nog niet veel alternatieven dan liggen of zitten. ;) Het is wel een superding hoor!
     

Deel Deze Pagina