vraagjes over aerosleep

Discussion in 'De babyuitzet' started by bezigbijtje, Sep 23, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    Hallo meiden,

ik ben kort zwanger maar me al vollop aan het orienteren!

Nu vroeg ik me af. Raden jullie een aerosleep matrasje aan?
    Zo ja, waarom. Zo nee, waarom niet?

En ik zag dat er ook aerosleep dekjes zijn die je over een "normaal" matras kunt leggen. Is dit ook voldoende wanneer je een gewoon matrasje hebt?

Moeten er om de aerosleep matrassen perse een aerosleep hoeslaken of hadden jullie de gewone? Zag dat er erg prijs verschil tussen zit.

ik hoop dat jullie me kunnen helpen:D

2. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Ik heb zo'n 'dekje' over een normaal matras en dat bevalt perfect! Niet alleen voor het door kunnen ademen (wat mij toen hij heel klein was een gerust gevoel gaf, of het nu wetenschappelijk bewezen is of niet...want dat komt vast weer als tegenargument ;)), maar vooral omdat het zo lekker hygiënisch is. Baby's geven met regelmaat terug en dat zakt gelijk in de dekmatras waardoor ze er niet in liggen. Ideaal en het kan op 60 graden gewassen worden, dus lekker schoon.
    Ow ja, het is ook niet gevaarlijker dan een normaal matras met een heetwater kruik, daar is geen enkel matras veilig voor. Daarom heb ik ook een heetwaterkruik nooit aangeschaft en heb ik met grote tevredenheid de Koozzzie gebruikt (elektrisch).

Heb wel de hoeslakens van aerosleep gekocht, anders wordt de werking ook minder.

Off topic: Van harte gefeliciteerd met je zwangerschap, geniet van de bijzondere tijd!!

3. Sallie

Sallie VIP lid

Sep 27, 2008
    8,257
    292
    83
    Voor de klas
    Noord-Holland
    Wat mijn voorgangster zegt wilde ik ook zeggen.

Heb het hier met een normaal matrasje in het ledikantje en dan ook een aerosleep dekmatrasje. Ik heb ervoor gekozen om de variant zonder plastic onderkant te doen omdat ik het gevoel had dat dat meer luchtdoorlatend is. Ik leg gewoon een molton en een hoeslaken op het gewone matras, dan een dekmatras van aerosleep en wel een as hoeslaken ja, anders wordt de werking weer minder.

Ook ik heb er vooral een goed gevoel bij, vond de prijs uiteindelijk wel te doen. Denk 60 eu voor matrasje en hoeslakentje samen....

4. Charlie0

Charlie0 Niet meer actief

Deze tips zocht ik ook, bedankt!

5. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    ik ben er ook erg tevreden over! heb een dekje die je kan wassen,ook snel droog. Het geeft mij een gerust gevoel, en das belangrijk :)

6. Minnie78

Minnie78 Actief lid

Jan 16, 2011
    254
    0
    0
    Noord Brabant
    Wij hebben een compleet aerosleep matrasje gekocht. Ook de hoeslakens erbij, want anders werkt het niet zoals zou moeten.

7. bezigbijtje

bezigbijtje VIP lid

Feb 8, 2010
    13,842
    0
    0
    hotfixen is momenteel mijn favo bezigheid als de m
    gelderland
    super bedankt meiden!

Snelle reacties:D:D

Wij hebben een prima matrasje... dus we kiezen indd voor een opleg matrasje... En dan 2 hoeslakentjes van aerosleep erbij....:cool:

8. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Mijn voorgangers hebben alles al genoemd maar ik zeg ook; doen!

9. wonderbaby1

wonderbaby1 VIP lid

Jan 9, 2010
    7,063
    90
    48
    Noord-Brabant
    Wij hebben ook zo'n dekje zeg maar

Alleen heb ik gewone Jersey hoeslakens en in de winkel zeiden ze dat dat helemaal geen verschil maakt, dat het onzin is om de dure te nemen (vond ik erg fijn van de winkel!) ze hadden het daar ook gedemonstreerd met dat aparaat wat je overal ziet en daar ook een Jersey hoeslaken op en deed dus hetzelfde

10. miepje

miepje Actief lid

Oct 24, 2010
    380
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook het dekje en ook het bijbehorende hoeslaken, maar ik heb er al snel een gewoon hoeslaken overheen gedaan, omdat mijn dochtertje na een slaapje al die vierkantjes in haar wang had staan.

Omdat ik die hoeslakens wel heb, leg ik die er wel altijd overheen, maar daar dus een gewoon hoeslaken overheen, dus heeft vast weinig zin, hahaha.

11. ducky

ducky Bekend lid

Aug 30, 2010
    531
    0
    0
    Zuid Holland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!
    Hier ook fan! Ik heb het hele matras voor het ledikant ( erg fijn matras, maar ook best duur) en het dekje voor in de coosleeper. Erg hygiënisch en het geeft mij een goed gevoel. Ik kan zelf ook goed doorademen als ik mijn neus erin steek! Terwijl dat niet zo is bij het gewone matrasje.
    Ik zeg ook doen! Gebruik zelf wel ook de aerosleephoezen.

12. GaiaGaia

GaiaGaia Bekend lid

Jul 4, 2011
    650
    0
    0
    Hier ook as dekje voor over matras en daarover nog een as hoeslaken.
    Wij hebben ook de as voor in de reiswieg aangeschaft aangezien onze dochter de eerste weken in de reiswieg sliep (bij ons op de slaapkamer).
    Het geeft mij een veilig gevoel. Zeker omdat onze dochter na 3 maanden een echte buikslaper bleek. Ze draaide zelf al om en ging lekker op haar buikje liggen :)
    Onze dochter heeft ook de blokjes in haar gezichtje als ze wakker wordt, maar ach, dat trekt na een half uurtje weer weg :D
    Het handige van het dekje voor over het matras is, dat je het ook in het campingbedje kan gebruiken als ze een keer ergens anders slaapt!

Ik vind het wel een goede verkoop truc hoor... Natuurlijk wil je het beste voor je kindje en als ze je dan laten zien wat de as doet, voel je je haast verplicht om het te kopen. Want stel je voor dat je het niet doet en dan....
    Tja...
    Ach, de uitzet voor een babytje kost nu eenmaal geld en dan kon dat er ook nog wel bij :D

Het drogen na het wassen is zo gepiept en ik probeer het altijd te doen als ze 's ochtends uit haar bedje komt, dan is het precies weer droog als ze 's middags weer eventjes gaat slapen :)

13. Aafke

Aafke Lid

Mar 9, 2008
    25
    0
    1
    Ik zou Aerosleep niet aanraden, ik werk als kraamverzorgende en heb deze week bij een werkoverleg te horen gekregen dat wij het gebruik af moeten raden. Waarom: test gedaan met kruiken die lekken blijkt dat bij een Aerosleep matras het hete water óp het matras blijft liggen, levensgevaarlijk. Bij een gewoon matras lekt dit er door heen.

Het is ook totaal niet bewezen dat het veilig is, de fabrikant van Aerosleep is op z'n vingers getikt en Consument & Veiligheid doet hier momenteel onderzoek naar in oktober komt het volledige rapport uit..

14. tassie

tassie Fanatiek lid

Mar 23, 2006
    1,888
    0
    36
    Ik heb alleen kruiken gebruikt in de wieg, de eerste 2 weken. Daarna nooit meer, dus dan maakt dat ook niet meer uit!
    Ik vond het grote voordeel dat je dus alleen dat AS dekje en een hoeslakentje nodig hebt, geen gedoe met moltons enzo.
    Wat al eerder iemand zei is dat je het dekje ook in een campingbedje kan gebruiken. Vond ik ook handig, dan waren de naadjes van het campingbedmatrasje mooi weggewerkt.

15. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

Nov 16, 2007
    10,986
    116
    63
    Kruiken gebruik je alleen de eerste week (hooguit 2 weken) en dan draaien de kindjes doorgaans toch nog niet op hun buik. Heb in de kraamweek gewoon nog geen aerosleep gebruikt.

Bewezen of niet het geeft mij een heel veilig gevoel als ik Matthijs met zijn neus in het matrasje zie liggen en weet dat hij er gewoon door kan blijven ademen.

16. Laris

Laris Fanatiek lid

Jun 27, 2008
    1,917
    2
    0
    Nou, een gewoon matras is ook bepaald niet veilig hoor, dan verbrand een kindje ook (helaas ervaring van dichtbij). Enne...zoals in een eerder bericht gezet, gewoon elektrische kruik gebruiken. Blijft 9 uur warm (tenminste de Koozzzie), heet water kruik komt er bij mij écht niet in. Mijn kraamhulp was het hier helemaal mee eens. En ook al was ze dat niet geweest, dan nog had ik het niet gedaan :D.

17. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,024
    1,850
    113
    Provincie Groningen
    Ik ben geen voorstander van de aerosleep.
    Het is nooit bewezen dat het echt werkt.
    Het geeft dus 'schijn'veiligheid.
    Daarnaast vind ik het echt geldklopperij.
    En de verkopers in de babywinkels maar zeggen.....'je wilt toch het beste voor je kind'.
    Terwijl dus echt niet bewezen is dat de aerosleep echt nut heeft.

18. Loki09

Loki09 VIP lid

Oct 2, 2009
    7,631
    2
    38
    Brabant
    Of het echt werkt tegen verstikking is is inderdaad nooit bewezen maar wat wel bewezen is;
    - Betere luchtcirculatie
    - Vocht loopt in het dek ipv dat het kindje er in blijft liggen (ik kan je zeggen dat dat met een spuugertje/refluxkindje een uitkomst is!!)
    - Zeer goed voor/tegen allergieen door het soort spul en wasbaar op 60 graden.

Je het kost even iets (7 tientjes en nog 3 voor de hoeslakens) maar dan heb je imo ook wat. Ik ben er super blij mee.

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

Sep 15, 2008
    15,693
    1
    0
    Wij ook het complete setje.

@ Aafke: Hier zelfs nooit kruiken gebruikt, ben midden in de hittegolf bevallen.

20. zustertje

zustertje Niet meer actief

Hier ook een erg tevreden gebruiker van de AS Nina slaapt vanaf dat ze een week of 3 oud is op haar buikje (op haar rug gaat ze niet eens slapen)
    Wij vinden het een veilig gevoel en wij hebben er water op gedaan (warm en zonder dat Nina er in lag natuurlijk) maar dat loopt gewoon weg hoor door de gaatjes (en als je je hand er stevig op duwde werd die niet nat.
    Wij willen niet anders meer!

Share This Page