Bumper Sleepi stokke

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door lunap, 7 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Hey Dames,

De kraamzorg is vandaag langs geweest en was net de foldertjes aan het doorlezen die ze had achter gelaten.
    Nu staat er dat het afgeraden word om een hoofdbeschermers te gebruiken.

Zelf hebben we een Sleepi van Stokke en deze komt met een Bumper....kan dit dan wel? Dacht zelf namelijk dat het wat knusser voor onze kleine man? Wat denken jullie

Voorbeeld:
    It's a Baltimore Life: Choosing our crib
    De stokke is de vijfde ledikant!

Weten jullie misschien ook wat er bedoelt word met:
    Rooming-in ?

thanks ;)

2. DotjePK

DotjePK Bekend lid

11 nov 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    In welke context staat dat advies?

Ik kan me niet voorstellen dat de rand die vast zit in de sleeper een probleem is. Deze zit helemaal vast rond de spijlen toch?

Anders de kraamzorg even bellen wat ze er precies mee bedoelen en waarom niet.
    (Kun je ons ook mooi informeren)

3. Kitty01

Kitty01 Actief lid

30 sep 2012
    370
    0
    0
    NULL
    NULL
    vertelden ze in de babyzaak ook, dat die dingen worden afgeraden, ivm luchtcirculatie (open spijlen = meer frisse lucht). Maar of het echt kwaad kan, dat zal vast niet...

4. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Ik zal inderdaad ff met ze bellen! Kan me wel er wat bij voorstellen als de kleine gaat bewegen dat gezichtje in de bumper kan komen....maar anders niet! In Amerika is het vrij normaal om een bumper te gebruiken....pppfff vind zelf erg leuk staan maar wil geen risco's nemen ofzo!

5. ivfje

ivfje Bekend lid

25 feb 2011
    719
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rooming in is de baby bij jullie op de kamer laten slapen....
    En de bumper in de stokke kan vast geen kwaad, volgens mij genoeg frisse lucht erbij

6. Stephanie20

Stephanie20 Fanatiek lid

6 mei 2007
    1.502
    47
    48
    student
    België
    Tja,hier in belgië is dat ook gewoon. In mn zoon zijn wieg zit er rondom bekleding. Hier nog geen probleem mee gehad. Wanneer hij te groot wordt gaat de bekleding weg.

7. Anne09

Anne09 Fanatiek lid

11 aug 2011
    1.291
    57
    48
    Een bumper of stootkussen wordt afgeraden ivm verstikkingsgevaar.
    Wiegedood

Bij rooming in laat je de baby 's nachts bij jullie op de kamer slapen (in eigen ledikant/wieg of cosleeper). Wanneer je borstvoeding gaat geven is dit sowieso aan te raden, omdat je dan veel beter de hongersignalen van je baby leert kennen en ze ook sneller opmerkt. Huilen is namelijk het laatste hongersignaal en dan ben je dus eigenlijk al te 'laat'.

Deel Deze Pagina