Achterstand bij CB

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door prettymum, 20 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. prettymum

prettymum Niet meer actief

Vorige week kreeg ik een brief van het cb. Daarin stond dat onze afspraak van begin september niet door kon gaan en dat deze de dag erna werd ingepland. Als dat niet uitkwam konden we bellen.

Afijn, mijn man heeft dus gebeld. Want de afspraak stond gepland op mijn vrije dag en nu dus op een werkdag. Dit vind ik niet prettig omdat mijn kind vaak koorts krijgt na vaccinatie en ik hem dan dus nut naar het kdv wil/kan brengen.

Het antwoord? Dit was de enige optie want de arts was ziek (ze eten dus nu al dat die over twee weken ziek is) en de eerstvolgende optie was pas in oktober. Maar dat is te laat omdat de vaccinatie uiterlijk in september moest worden gegeven.

Nu kon er bij mij niet in dat er zes weken lang geen tijd is om even een prik te zetten dus de volgende dag maar weer gebeld.

Zelf maar het idee geopperd dat er dan toch vast wel een vpk zou zijn die dan puur even de prik zou doen en dat we die afspraak dan zouden overslaan voor de rest.

Nu kunnen ze pas eind september die prik even snel doen en de eerstvolgende afspraak voor controle kan dan pas 24 oktober.

Dus feitelijk hebben zij zo'n slechte planning dat ze een afspraak alleen kunnen verzetten naar acht weken later.

Pfff... Is dit nu mijn CB of zijn ze overal zo
    klantvriendelijk?

Anyway, ik ben allang blij dat ik nu geen vrije dag hoef op te nemen. Als het moet dan moet het maar ik kan mijn vakantiedagen wel voor iets leukers gebruiken dan voor een bezoek aan ht consternatiebureau ;)

2. Justy

Justy Fanatiek lid

12 jul 2011
    3.548
    0
    0
    Als mij dit zou gebeuren zou ik mijn dokter bellen, vragen of hij de prik bij wijze van uitzondering kan geven (zou mijn arts wel doen, hoop dat jij ook zo een fijne arts hebt) en het cb lekker in de ^&*&&^#@# laten zakken!

3. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

30 nov 2009
    2.518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Misschien is de arts tijdelijk ziek (ernstig?) en hebben ze nog geen vervanging? Hier gelukkig altijd vervanging.

Hier ook, ze hoeft alleen geen vaccinatie. Begin Juni!! Zouden we een afspraak hebben. Mijn dochter loopt achter op lengte en gewicht! Dus we zouden met de arts gaan praten. Middels brief werd het half Juli. Ik gebeld maar er was geen andere optie. Nou ja oké dan. Toen had mijn dochter op die dag hoge koorts en was echt doodziek dus ik gebeld om te verzetten, geen probleem. Nu hebben we de afspraak pas morgen!! Het is echt niet normaal.

4. prettymum

Ik kom nu al tien mnd op dit cb en al die tijd hebben ze al geen arts dus komt er elke keer een arts van een ander cb uit de stad. Elke keer een andere. Dit zal vast wat planning vergen. Maar ik krijg zwaar het idee dat ze uit financieel oogpunt maar niemand aannemen. Het is crisistijd, werkloosheid ten top en dan binnen tien maanden nog steeds niemand hebben kunnen vinden? Doe je dan wel echt je best?

En tsja, als ik de huisarts inschakel wordt het vaccin niet vergoed door de overheid en gezien het aantal prikken dat een kind krijgt gaat dat denk ik wel in de papieren lopen. Ik heb geen idee wat een kindervaccinatie kost maar als ik zelf op reis ga kosten die vaccinaties tegen de 40 euro per stuk... Heeft iemand hier verstand van?

En wie weet of er nog opties zijn als je niet tevreden bent over je cb? Je kunt denk ik niet zomaar overstappen naar een andere, of wel?

5. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Maar wachten tot oktober kan voor de werkzaamheid van de vaccinaties geen kwaad hoor, dus ik zou niet extra gaan voor prikken. Maar wel een heel belabberde planning daar

6. prettymum

Het cb zegt dat er een maximale periode tussen mag zitten. Volgens welke redenatie zeg jij dat een maand langer niet erg is?

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mijn kinderarts zei dat ook. Hij zei dat 4 weken ertussen te kort is, maar als het wat langer duurt het niet erg is (heb niet gevraagd naar hoe lang toentertijd).

Sophia krijgt nu de vaccinatie voor 4 maanden begin september.

En hier betaal je, als je de vaccinatie bij een huisarts of kinderarts laat doen, alleen het consult. Is dat in Nederland anders?

8. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Mijn zoontje moet de 4 maanden prik nog krijgen, was al een maand verzet en zou eigenlijk vandaag gaan maar heb hem nu weer verzet, hij krijgt hem nu pas met 6 maanden.

Hier lopen ze trouwens steeds te pushen met de afspraak maar ik verschuif het zelf steeds wat verderop (erge waterpokken gehad met bijna een longonsteking, nu weer koorts en slecht drinken dus maar weer verzet)

Deel Deze Pagina