We wonen sinds kort in een woonunit tot ons huis is gebouwd. Nu is het als onze dochter naar bed gaat best wel warm (25+ graden)waar ze slaapt en in de nacht koelt het behoorlijk af (15 graden of kouder). als ze gaat slapen heeft ze alleen een pyjama aan. als ik naar bed ga leg ik een dekentje over haar heen. maar daar blijft ze niet onder liggen. een slaapzak is ook geen optie want die trekt ze zelf uit. Vanmorgen was ze weer koud en ben bang dat ze er zo ziek van wordt. Wie heeft de oplossing?
Als ze er zelf geen last van heeft dat ze koud is als ze wakker wordt zou ik er niks aan doen. Ze kan toch zelf een deken over zich heen trekken? En van koud aanvoelen kun je niet ziek worden, is mij altijd verteld Onze oudste van 7 slaapt in hemd en boxer, het is daar soms ruim boven de 25 graden als hij naar bed gaat, dan slaapt hij zonder dekbed, maar in de nacht koelt het daar ook flink af (weinig geisoleerd huis) en dan trekt hij vanzelf de deken een keer over zich heen, of hij heeft het koud als hij 's morgens wakker wordt en kleed zich dan snel aan, dan is het zo over
Hier doen we inderdaad ook al een poosje de slaapzak achterstevoren aan. Hier werkt t prima, hopelijk bij jullie ook!