Camperreis amerika, buggy of Bugaboo mee?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mamadaisy, 24 feb 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Zoals de titel al zegt gaan wij naar Amerika in april voor vier weken.
    Onze zoon is dan 15 maanden oud. Hij loopt net, maar over een maand nog niet voldoende om lange stukken te lopen.

In eerste instantie had ik bedacht de buggy mee te nemen omdat dit op het vliegveld makkelijk is en makkelijker op te vouwen en dus in de camper mee te nemen is.
    Nu gaan we ook allerlei parken bezoeken waar we misschien meer hebben aan onze Bugaboo gezien het soort wandelpaden.

Heeft iemand ervaring hiermee of advies?
    Advies over wat wel en niet te doen met een dreumes op zo'n grote reis is ook welkom..

2. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

een rugdrager?? en dan idd de buggy voor in steden en vliegveld

3. Mamadaisy

Mamadaisy Fanatiek lid

1 jan 2010
    1.533
    6
    38
    Die hebben we inderdaad ook wel maar dat is ook weer zo'n enorm gevaarte dat ergens moet blijven tijdens de reis. Ik kan tegen die tijd geen gewicht op mijn rug meer hebben vanwege mijn zwangerschap dus dat betekent dat mijn man moet sjouwen.
    Maar we zullen ook eens met de KLM bellen wat er allemaal mee mag aan bagage voor onze zoon.
    Dank voor je tip!

4. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    ik zou de buggy meenemen, neemt weinig ruimte in en is makkelijk en snel in en uit te klappen

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Wij hebben toen ons zoontje 10 maanden was een half jaar een wereldreis gemaakt. Mijn advies is: neem de Bugaboo mee! Nu gaan jullie weliswaar maar 4 weekjes maar toch is het fijn als de kleine zijn middagdutje eventueel comfortabel in de kinderwagen kan doen. Onze vent sliep nou eenmaal heel goed in z'n kinderwagen (Urban Jungle) en daardoor hoefde we niet steeds ons dagprogramma aan zijn middagslaapje aan te passen. Hij sliep toch wel prima in de kinderwagen! Idem voor de avonden, als wij niet op tijd terug konden zijn op de hotelkamer ging hij vast in de kinderwagen slapen en konden we hem daarna gelijk in z'n bedje leggen. Bovendien loopt een buggy gewoon niet fijn als je de hele dag op touw bent. Ik zou dus absoluut niet bezuinigen op comfort, zowel voor jullie als uiteraard jullie zoontje. Wij konden de wagen trouwens gewoon tot aan de gate meenemen, maar moet erbij zeggen dat we nooit met KLM (willen) vliegen. Dus bel ze idd even voor alle zekerheid.

Veel plezier in de VS....het is een geweldig land. :) (Heb er zelf 14 jaar gewoond.)

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Als ik jullie was zou ik de bugaboo meenemen. Een degelijke kinderwagen loopt toch hoe dan ook fijner dan een buggy. Tuurlijk loopt een goede buggy niet slecht, dat bedoel ik niet, maar wij vinden een kinderwagen toch een stuk beter lopen ;)!

Maar behalve het lopen, je kindje zit er toch ook meestal beter in dan in een buggy en dat vind ik toch ook wel erg belangrijk. Zeker omdat hij er vast een tijd in zit en er waarschijnlijk ook een keertje in zal slapen enzo.

Liefs, Hanneke!

7. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Idd, de kinderwagen. Veel comfortabeler voor je kind.

8. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.810
    4.192
    113
    ik heb je een pb gestuurd

9. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    neem de bugaboo, ligt veel comfortabeler en in de meeste National Parks kun je kiezen uit diverse wandelroutes van goed begaanbaar (zelfs voor rolstoelers) als echte hikingpaden.

schaf voor de national parks een annual pass aan, stuk goedkoper

veel plezier

10. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Bugab00! Maar als je er tashaken aan hebt zitten, moet je die er wel even afhalen voordat ie het vliegtuig in gaat.

11. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    De bugaboo!!

Toen wij op vakantie gingen en Dean al prima kon lopen hebben we een lichtgewicht buggy (Koelstra) aangeschaft, maar achteraf denk ik: De Bugaboo is toch veel fijner hoor! Denk ook voor je kindje en om achter te lopen, veel handelbaarder

Mirre

12. Maryloes

Maryloes Niet meer actief

Wij zijn in september 4 weken in Canada geweest en hadden een rugdrager mee en een buggy ( zapp ). Ik weet niet hoe de nationale parken in Amerika zijn, maar in Canada was dit niet echt bewandelbaar met een kinderwageb. Veel klimmen, smalle paadjes etc. Wij hebben dus tijdens onze wandeltochten alleen maar de rugdrager gebruikt. Het is toch ook niet erg als jouw man steeds de rugdrager heeft?

Veel plezier in ieder geval!

13. Maryloes

Nog een aanvulling! Die rugdrager kun je gewoon met je koffers inchecken. Wij hadden er zon hoes voor backpacks omheen gedaan, tegen eventuele bagage. De buggy heb je dan fijn op het vliegveld en lever je vlak voor boarden in.

14. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Wij zijn 2.5 jaar geleden 4 weken naar amerika geweest, wel een andere trip als jullie want wij gingen bij mijn zus op bezoek.

We hebben daar met de auto een rondreisje gemaakt

Ten eerste even goed opletten met kaarlezen er staat een compasje op en aan de hand daarvan kun je 'berekenen' of je b.v 101 North of South moet hebben ;)

Voor de rest vind ik het een erg vriendelijk land, elk restaurant is verplicht kinderstoelen te hebben, in elke winkel is de gelegenheid om naar het toilet te gaan en de mensen die wij ontmoeten waren erg behulpzaam.

Neem genoeg te eten voor je kleine mee het vliegtuig in, KLM had ons toen verzekerd dat er alles voor de kinderen aanwezig was en dus hadden we alleen wat ontbijtkoeken meegenomen.
    Eenmaal in het vliegtuig bleken er alleen noodpotjes aanwezig te zijn en dus moest Kylian (toen 1 jaar) het in een keer doen met een 4 maanden potje.
    De buggy mochten wij gewoon tot in de slurf meenemen, als je een stoel hebt geboekt voor je kindje mag hij daar (als ik het goed heb) met de maxi cosi of autostoel in.

Voor Amerika heb je voor je kind wel een appart paspoort nodig (hij mag dus niet bijgeschreven zijn op 1 van jullie paspoorten) en ook bij hem zullen ze zijn vingerprint afnemen bij de douane.

Kylian kon daar de kant en klare baby maaltijden goed verdragen en als je kleintje verkouden wordt hebben ze daar een soort van eetbaar papier dat zowel de hoest tegen gaat als de neus los maakt (echt ideaal spul)

Pas op met Mountain Dew, echt heerlijk spul vond ik het maar er zit nog meer caffeïne in als in cola (echt een wonder dat ik daar nog op kon slapen)
    Neem eventueel paracetamol zetpillen mee want dat kennen ze niet in Amerika.

Groetjes anita

15. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Hoe komt je goede wandelwagen uit het vliegtuig, want die worden toch gewoon in het bagageruim en op de lopende band "gekwakt"? Als ik soms zie hoe ze met je koffers smijten word ik daar niet vrolijk van!

16. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.258
    4.489
    113
    Bij ons mocht je ermee tot in de slurf, op een bepaalde plek verzamelen ze dan de wandelwagens en rolstoelen en die worden dan in het vliegtuig gezet.
    Zodra je uitstapt staan de wandelwagens en rolstoelen weer in de sluf te wachten.

Groetjes Anita

17. Maryloes

Bij KLM is het mogelijk een kindermaaltijd te bestellen. Prima eten, zou ik dus zeker doen! ( wel van tevoren regelen! )

18. Peetje08

Peetje08 Bekend lid

30 mrt 2008
    704
    0
    0
    Amerika is een schitterend land om op vakantie te gaan (om er langdurig te wonen vind ik niet echt een aanrader). In welk gebied wil je gaan rondtrekken?

Of je een bugaboo, buggy of rugdrager mee wilt nemen hangt er erg vanaf welke parken je bezoekt en natuurlijk ook aan wat voor soort toerist je bent. Doe je amerika op de american way, of te wel je komt niet verder dan 1 mile van je camper, dan zou ik de bugaboo meenemen. Maar ben je meer natuurliefhebber of europeaan, wil je best wat verder lopen om de mooie plekken te zien en niet gebonden zijn aan de 'rolstoelvriendelijke routes' dan zou ik toch een draagrugzak overwegen.
    Maar zoals ik het al zei het hangt erg van het park af. Een aantal parken als Yellowstone (ook als je verder loopt dan alleen de old faith full) en de Grand Canyon (mits je boven blijft) kan een heel eind met de buggy, Monument valley en Everglades loop je meestal niet hele einden doorheen (jeep of paard; boot), maar in parken als Mesa Verde, Arches, Zion, Mount Rainier en Yosemite zou ik zelf toch liever een rugzak hebben. Bedenk wel dat je een aantal parken tegenwoordig alleen nog maar met de bus goed in komt, maar dat zou je even moeten uitzoeken per park U.S. National Park Service - Experience Your America..

Een annual pass is inderdaad een aanrader als je meerdere parken gaat bezoeken. Vergeet je pasje van je zorgverzekering niet en neem ook een of meerdere creditcards mee.

PS: Het grootste gedeelte van je vooroordelen over amerika zijn waar, zeker in zuid-californie.

19. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Weet je dat zeker? Waar worden die gestald dan, daar is toch geen plek voor? Ik heb een mountain buggy, dat is toch best een grote wagen, die niet heel klein opvouwbaar is.

20. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben onze duo UJ met het vliegtuig mee gehad, met 2 reiswiegjes erop. Was geen probleem, mocht mee tot daar voor je de slurf in gaat zegmaar en werden als laatst in het vliegtuig gedaan (alle kinderwagens en buggy's), blijkbaar houden ze daar gewoon een stuk voor vrij in het vliegtuig. En bij het uit het vliegtuig komen stonden/lagen ze bij de baggageophaalband gewoon met zn allen op een stapel, soort van zoals we ze achter gelaten hadden, dat was ook op een stapel ;)! Wagen heeft het overigens helemaal overleefd ;)!

Deel Deze Pagina