Hoi, wij wilden vrujdag een dagje en evt nachtje weggaan met ons meisje van bijna 3. We wilden naar Texel, maar daar is de regenkans (zeggen ze nu) voor vrijdag een stuk groter dan Zuid Holland, waar wij wonen. Nu dacht ik als we dan richting zuiden gaan, zou het misschien lekkerder zijn dan naar het noorden. Ik ben gek op Maastricht, maar naar mijn idee is daar voor ons meisje niet zoveel. Nu dacht ik richting Zeeland en dan evt een stop bij Neeltje Jans en daarna lekker even op het strand en lekker uit eten. Misschien heeft hier iemand nog een leuke tip. We hoeven ons meisje niet de hele dag te vermaken, aangezien ze het ook gezellig vind om lekker rond te lopen en rommelen in een stad en dan ergens een lekker taartje eten ofzo.
Hier in de buurt (Heerlen) heb je ook nog Mondo Verde en GaiaZoo. Vooral GaiaZoo is erg leuk. Valkenburg inderdaad met het Sprookjesbos(al ben ik dat al heel erg lang niet geweest) en het Drielandenpunt is ook wel leuk. Oh en in Brunssum is het Schutterspark, daar ligt ook een speeltuin, een kinderboerderij en het blote voeten pad.
In valkenburg heb je ook nog de Valkenier. Een mini pretparkje. Beetje vergane glorie maar wel leuk te combineren met het sprookjes bos.
Sprookjesbos is toch ook vergane glorie... Of is het drastisch verbouwd? Kasteelpark born schijnt ook leuk te zijn. Valkenier is ook wel aardig, alleen vind het zelf (in verhouding met vroeger) erg duur geworden. Mijn patienten zweren allemaal bij mondo verde. Neeltje jans ben ik ook vaker geweest, heeft je kindje niet veel aan. Dan zou ik gewoon kiezen voor lekker strand en dan combineren met Middelburg of nog leuker Veere.
Sprookjesbos echt vergane glorie ja. Wat dacht je van Aardbeienland in Horst? Het Aardbeienland Of Steinerbos Steinerbos In Brunssum is er een blotevoetenpad: Welkom :: Blote VoetenPark :: Brunssum, Limburg Mondo Verde heb ik ook goede verhalen over gehoord. Wildpark Gangelt is misschien nog een optie? Hartelijk welkom in het Wildpark Gangelt In Maastricht zou je ook nog een tochtje met de boot kunnen maken trouwens, eventueel in combi met grottenbezoek. Boottochten & City-Tours En eens met Casara: dierenpark Born is ook wel leuk. Niet heel groot dus makkelijk te belopen voor de kleintjes. Er is meen ik ook een klein speelgedeelte.
Uhhh,,, sprookjesbos is wel opgeknapt hoor... Ik weet niet of het al helemaal klaar is maar daar hebben ze flink verbouwd en is zeker voor een meisje van drie erg leuk.
Maastricht vind ik goed kunnen met een kind. Ook daar heb je genoeg speeltuinen, zowel binnen als buiten. Vanuit Maastricht ben je ook zo in Valkenburg. Sprookjesbos is inderdaad erg leuk. Is absoluut geen vergane glorie meer. Helemaal opgeknapt met ook een heel leuk speel gedeelte. Dan kan je het mooi combineren, iets leuks voor dochter, maar ook voor jullie.