Aartsbisschop: Vrouwen die abortus plegen, mag je verkrachten - Buitenland - AD Mijn god! Die man is echt niet goed in zijn hoofd!!!
Zo sorry dat ik het zeg maar hoe kan een man uberhaupt zo oordelen over een vrouwelijk lichaam en het trauma van verkrachting???? Wat een zakkenwasser!! Een vrouw moet vrij zijn om te bepalen of zij wel of niet voor een kind kan zorgen en of ze dat eigenlijk wel wil!!!!!!! Baas over eigen lichaam!
Ik hoop dat er reincarnatie bestaat... die man als vrouw terugkomt en zijn vorige leven herinnerd... wel in een leuk land... waar je als vrouw zowiezo niets waard bent.... Ben niet een wraakzuchtig persoon maar dit soort uitspraken brengen het beste in mij boven.....
En dat recht heeft het kind in je buik dan dus ook hé!!! Walgelijke uitspraak natuurlijk, maar eigenlijk is abortus ook een vreselijke misdaad. Je vermoord je eigen vlees en bloed, dat vind ik misschien nog wel walgelijker want dat gebeurt echt. De uitspraak is slechts een belachelijke schreeuw om aandacht. ( Laat ik er dan wel bij zeggen: 'Abortus' om medische redenen, verkrachting etc ,daar geef ik geen mening over. Maar abortus omdat het ff niet uitkomt.. pff )
Mooi stukje op het eind.. 'Voor de aartsbisschop zijn Hitlers en Stalins misdaden 'minder erg dan abortus'. Op zulke momenten wenst zelfs een atheïst dat er een God zou bestaan om dit soort mensen te veroordelen", aldus nog de Portugese auteur.' (Redactie)
Ik ben tegen abortus en tegen verkrachting. maar dat is mijn mening. wat een achterlijke idioot!!! want waarom zou verkrachting (waar in de oudheid ook de doodstraf op stond) minder ernstig zijn! het is ook een zonde! de bijbel spreekt alleen over zondes en niet welke erger was dan de andere... ben je een andere mening of gedachte toegedaan prima hoor!
Helemaal mee eens! Ik kan me niet voorstellen dat abortus om alle redenen gewoon algemeen geaccepteerd is. Maar zodra het geboren is, dan is het wel fout. Ik zie het verschil niet. Maar wat dit schaap uitkraamt kan natuurlijk ook echt niet. Doe ff normaal zeg! Maar goed, ik heb het idee dat de katholieke kerk sowieso niet helemaal helder is. Mijn kaak hangt wel vaker op de grond van dit soort verrotte katholieken.
wat een walgelijke uitspraak! ik vind abortus ook niet goed maar soms zijn er situaties waar het beter is ook voor het kind
Tja, dit is weer zo'n extreme katholieke uitspraak.. Is net zoiets als dat ze in afrika geen condooms mogen gebruiken van de paus, want je krijgt aids van condooms... En al die kerkelijke lui die 'celibaat' moeten leven, maar ondertussen wel kinderen misbruiken.. MIJN MENING: 't geloof (en dan bedoel ik alle geloven) is één groot indoctrinatie gebeuren. Het wordt gebruikt als excuus, mensen kunnen en mogen schijnbaar niet meer zelf nadenken en zelf keuzes maken. Of ze maken keuzes op basis van het geloof, maar staan er als persoon niet eens volledig achter, maar ja, het geloof... De verschillende geloven zijn zelfs reden geweest voor meerdere oorlogen, 'oh, jij hebt een ander geloof, dan moet ik jou van mijn geloof afmaken'. Serieus mensen, waarom wordt het hele instituut van 'geloof' niet gewoon afgeschaft? Mind, ik wil hier niemand mee aanvallen, maar dit is MIJN MENING.
Wat een ontzettend domme, domme man. Er zijn zoveel goede argumenten die je kunt geven tegen arbortus, dat het gewoon niet nodig is om dit soort achterlijke onzin uit te kramen. Daarmee maak je namelijk gelijk je hele abortusstandpunt volledig belachelijk. Vrouwen zijn baas in eigen buik. Maar ik vond het verschrikkelijk als je als 'baas' besluit dat je een leven weg moet nemen. Dan had je er als 'baas' beter voor kunnen zorgen dat je niet zwanger werd! En dan heb ik het niet over abortus bij zwangerschappen die totaal niet levensvatbaar zijn (hoewel ik me zelfs wel eens heb afgevraagd of ik het dan zou kunnen. Godzijdank niet voor die afschuwelijke keuze gestaan!) En ook bij verkrachting ben je natuurlijk niet de 'baas' over eigen buij geweest.
Helemaal mee eens! Ik ben ook écht tegen abortus. Uitzonderingen daar gelaten natuurlijk, want als je zwanger bent van je verkrachter of insect of iets, dat vind ik wel een uitzondering. Medische redenen ook. Maar die kerel is natuurlijk ook niet goed zn hoofd. Verkrachting is niet goed te praten, onder geen enkele voorwaarde, ook niet als je abortus hebt gepleegd natuurlijk!
Ik ben tegen verkrachting en voor abortus maar dat is een gekleurde mening wegens eigen verleden (nee ik heb nooit een abortus gehad) maar was wel een ongewenst kind. Kreeg laatst te horen dat bio moeder mij en zusje wil aanklagen voor weet ik het wat Dus ik kijk er anders tegenaan, iedereen is vrij te denken wat zij wil
'vrouwen die abortus plegen mag je verkrachten'... Hmm, dan houd je abortussen helemaal in stand, want van een verkrachter wil geen mens een kind... (sorry, denk ff grappig te zijn ... heel fout ) Maar sodejuuuuu.... Wat een zieliger verschijning is die kerel!