Geen commode...

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dot, 16 dec 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Door ruimtegebrek in mijn flatje en voor de gezelligheid slaapt de baby straks komende maanden op onze slaapkamer.
    Maar hoe ik ook draai, meet, schuif enz een commode past er echt niet meer bij.
    Zelfs de kleinste van Ikea niet. Het wordt dan zo'n geprop.
    Hebben mensen ervaring, die ook geen commode hebben gehad?

Ik kan de kleine op bed verschonen en ook op de grote tafel in de woonkamer, op een aankleedkussen natuurlijk. We hoeven geen stukken de lopen van de badkamer naar de woonkamer, wat een voordeel zo'n klein huisje..... :rolleyes:
    Je hebt ook wandcommodes, maar om nu weer naar ikea te reizen en vanalles op te gaan hangen. Ik heb er de puf niet meer voor....
    Denken jullie dat ze van de kraamzorg moeilijk gaan doen hierover?

2. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.827
    4.057
    113
    Volgens mij moet je van de kraamzorg een commode (of iets dergelijks) op een bepaalde hoogte hebben. Maar bij ons is Demi door de kraamzorg ook telkens op de keukentafel verschoond omdat zij overdag beneden sliep.

3. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Nee hoor als jou tafel hoog genoeg is kan de kleine gewoon daarop verschoont worden. Doen we wel vaker als er geen plek is. Soms leggen we het aankleedkussen zelfd op het aanrecht neer als er geen plek is. (werk zelf in de kraamzorg)

4. kimm1988

kimm1988 Fanatiek lid

27 dec 2007
    3.125
    0
    0
    Enschede
    wij hebben een commode we doen er alleen niks mee...

5. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Ha bedankt, allemaal. Stelt me gerust ;)

Ik had graag een mooi echt babykamertje gehad, maar dat komt wel als we verhuizen over een tijdje.
    Vroeger, ja vroeger :) hadden ze toch ook niet alles...

6. Joycie02

Joycie02 Bekend lid

12 apr 2007
    635
    0
    16
    Gezien je duur zul je al wel een bedje hebben, maar ik heb bij Babydump een bedje gezien met een commode eraan vast die je in en uit kunt klappen!

7. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    heb je al nagedacht over 's nachts verschonen en voeden?
    wij hadden op onze slaapkamer een verschoonmatje plus alle spullen (gewoon op een dressoir), beneden een aankleedkussen plus alle spullen, en op haar kamertje de commode met alles erop en eraan.
    Die op haar kamertje wordt nu alleen 's nachts gebruikt omdat ze daar slaapt en heel soms overdag na een dutje, die op onze slaapkamer was al snel verdwenen en die beneden dus overdag.
    Dus wat wij hadden was wat overdreven (beeeeetje maar, haha) maar het is wel een idee om na te denken waar je je kindje 's nachts gaat verschonen en daar zo'n matje en wat benodigdheden neer te leggen.

8. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Van de kraamzorg een commode op bepaalde hoogte...die lopen er maar een week rond :confused:

Je hebt ook opklapbare commodes, is dat misschien een oplossing?

9. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Je hebt van die tantes van de kraamzorg met haar op hun tanden... :)

Maar een inklapbare commode had ik zelf ook al aan gedacht, maar we hebben geen auto en dan weer mensen te regelen enz enz. ik wil alleen nog slapen en het hoognodige......... ;)

10. Dot

Dot Fanatiek lid

18 nov 2007
    1.958
    0
    0
    Op bed verschonen, kan toch?
    Of in de woonkamer op de hoge tafel, daar ben ik in drie stappen... :)
    Inderdaad goed om even over na te denken. Zodat er wat spullen klaarstaan en geen op en neer geren.

11. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    Heb ik ook. Dat wordt nog gezellig dan :)

Ja ik lees het net dat een opklapcommode geen oplossing was ...te snel gelezen :oops:

12. sjokoholic

sjokoholic Actief lid

17 jun 2008
    195
    0
    0
    ach, ik had ook geen klossen etc en als je het gewoon niet HEBT hebben ze pech hoor. Die kraamzorg is toch na een paar dagen weg. Je hebt kans dat ze dan weigeren te verschonen, doe je het lekker zelf op de bank. Alleen heb je een probleem als je en een strenge kraamverzorgster hebt, en zoiets als een keizersnede waarbij je niks zelf kan. Maar dan nog, wat gaat ze dan doen? Potje zeuren en toch aan de slag, denk ik. Wat niet past past niet.

13. cvwinkoop

cvwinkoop Bekend lid

31 mei 2007
    653
    0
    0
    Student
    Veenwouden
    Wij verschonen de kleine overdag ook beneden op de eettafel, mijn kraamzorg deed er niet moeilijk over. Maar ze deed eigenlijk nergens moeilijk over. En als het niet past dan past het toch niet?

14. mamaloew

mamaloew Actief lid

24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Wij hebben wel een commode maar bij bedie kinderen is hij alleen gebruikt door de kraamhulp.Zelf verschoonde we de kids op bed of op de bank.
    Ik zou me idd niet zoveel van die kraamhulp aantrekken mag ze het niet dan doet ze het toch niet.
    Alhoewel de meeste het gewoon doen alleen diegene met haar op de tanden idd of diegene die denken dat ze op een theekransje zitten en dus heel de dag gaan zitten leuten.

15. marjan77

marjan77 Bekend lid

op de wasmachine verschonen, ideale hoogte!

16. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.466
    582
    113
    Onze kraamverzorgster heeft mijn zoontje altijd op ons bed verschoont. Want ik lag nog in bed en anders kon ik het niet zien en ze moest het mij leren (was de filosofie hierachter ;) )
    Nu gebruiken we de commode eigenlijk ook nooit. Alleen om spullen op en in de leggen.

17. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Lijkt met totaal geen probleem! Of je nu naar de babykamer loopt om te verschonen of naar de huiskamer om te verschonen. Zeker omdat je niet naar 'beneden' hoeft maar alles gewoon op 1 verdieping is. En voor snachts kan je natuurlijk evt gewoon het verschoningskussen (grrr waarom kom ik nu niet op de naam van zo een ding! haha! :oops: dementie ;)) en luiertjes + doekjes op jullie slaapkamer neerleggen, mocht je dat fijn vinden.

En de kraamzorg, die kunnen het ook prima op jullie bed of op de tafel doen hoor! Evt zelfs op het aanrecht :D! Haha! Ik zou me er niet te druk over maken meid!

Liefs, Hanneke!

18. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Als ik bij mn ouders was, verschoonde ik haar altijd op het aanrecht, zo'n gek idee is dat niet hoor :) Perfecte hoogte, handiger dan op eettafel ofzo (maarja, ik ben lang dus dan is hoogte belangrijk). Ook nu verschoon ik haar thuis nog wel 's op t aanrecht, als ik geen zin heb om naar boven te lopen ;)

19. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Hier nog nooit zelf op het aanrecht gedaan, maar vond het idd een goed idee van mezelf ;)! Overigens verschonen/verschoonden wij op genoeg dingen zoals -> de grond, de bank, de tafel, de plank aan de muur tegenover het aanrecht, in de 'klep' van de auto. Haha! Genoeg plekken zolang je kindje er maar kan liggen, is het te gebruiken voor verschoning haha! ;)!

20. debora21

debora21 VIP lid

4 jul 2007
    12.280
    0
    36
    Noord Brabant
    hier wordt de commode ook niet meer gebruikt. En toen ik borstvoeding gaf en hij bij ons op de kamer sliep verschoonde we hem op bed. en nu hij zo bewegelijk is verschoon ik hem nooit meer op de commode, ben bang dat ie van zulke hoogte valt.
    Onze kraamverzorgster verschoonde hem ook wel eens op tafel, dus ook geen probleem.

Deel Deze Pagina