Telefoonterreur

Discussie in 'De lounge' gestart door Dushi, 9 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dushi

Dushi Niet meer actief

Voor diegene die er ook zo'n last van hebben ongevraagd door bijvoorbeeld verzekeringsmaatschappijen, energiebedrijven en pensioenorganisaties gebeld te worden...

hier een tip die mij zeker weten goed gaat helpen...

Laatst ben ik gebeld door een bedrijf die mijn telefoonnummer van (zijn woorden) KPN had gekregen, omdat ik wel eens iets koop bij Bol.com.
    De reden zou zijn dat als ik ergens korting geniet, de KPN gerechtigd zou zijn.
    Dit laatste betwijfel ik, maar goed. Als je bij de volgende link onder twee aanmeldingen je gegevens invult, t.w.

http://www.infofilter.nl/InfoWWW/index.html

dan zeggen zij dat je na 4-6 weken voor zo'n 5 jaar vrij bent van telefoonterreur !
    Let wel: de aangesloten organisaties zullen je in die periode niet meer bellen.

Je kunt voor meer informatie ook gewoon eens op die site neuzen.

Lijkt mij het invullen waard.

Succes. 8)

PS. voor diegene die het leuk vinden om wel eens afgeblaft te worden als je geen interesse hebt of als je zegt dat je hun brochure voor de kattenbak hebt gebruikt..... vooral niet invullen :D

2. Niet meer actief

jaaaaaaa.... het is weer komkommertijd ja! Bijna dagelijks hebben we wel iemand aan de lijn. En stug volhouden hè...pff Ik zou dat werk niet kunnen hoor!

Ik sta alweer een paar maanden bij infofilter ingeschreven.. maar ze weten je toch te vinden hoor!

3. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik sta sinds kort ingeschreven bij infofilter, vanwege ongevraagde post of ik aub mijn auto overal wil laten keuren, maar telefonisch wordt ik bijna nooit lastig gevallen (daarvoor ook al niet.) Ik weet niet of het scheelt, maar ik sta niet vermeld in het telefoonboek.

4. Dushi

Dushi Niet meer actief

Ik weet ook niet precies wie zich allemaal hebben aangemeld. Er blijven natuurlijk bedrijven die overal sch*t aan hebben... :p

Mijn telefoonnummer mag niet worden vrijgegeven. Dit heb ik bij de provider aangegeven (wij hebben alleen een mobiel nummer). Maar als je bij bijv. Bol.com je telefoonnummer opgeeft komt de halve wereld aan je gegevens !

Ik weet zeker dat Bol.com de boosdoener is, want daar heb ik de gegevens van mijn man ingevuld en per abuis mijn mobiele nummer (ipv die van hem) :)

Schurken !

Ach.... handig he.... on-line kopen :(

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.274
    6.802
    113
    Ik heb er tot nu toe helemaal geen last van.

Wij worden nooit gebeld, :(

Ja natuurlijk wel door vrienden en familie,

En 1 keer n.a.v. de etos doos.

Ik heb tot nu toe geluk lees ik, ;)

6. Elmo

Elmo Niet meer actief

Het is een idee....maar ik laat mijn hormoontjes graag op ze los. Soms is het echt een feest! hihihi
    Ben je niet bang dat dat invulding misschien ook niet helemaal safe is? Heb niet gekeken hoor...maar ben altijd een beetje huiverig voor dit soort dingen.
    Nou dames: OF invullen...of een feestje bouwen met de beller, je hormoontjes en jezelf!

Elmo'tje

*zit klaar naast de foon*

7. Niet meer actief

als ik gebeld wordt is mijn antwoord (of eigenlijk vraag) Kan ik iets winnen, nee dan heb ik geen intresse daag men. of mevr.
    En ik moet zeggen ik wordt niet zo heel vaak lastig gevallen. Ben waarschijnlijk financieel niet aantrekkelijk genoeg hihi

8. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Infofilter is geweldig. Wij werden ook gek gebeld, maar nu eigenlijk nooit meer. Soms belt er nog iemand en als je dan zegt da je staat ingeschreven bij infofilter, dan schrappen ze je uit het bestand. Dus ik zou zeggen.....aanmelden. Tenzij je natuurlijk eenzaam bent, en behoefte hebt aan telefonische contacten ;) .

9. Niet meer actief

Er zijn zoveel bedrijven die gegevens door verkopen aan andere bedrijven voor marketing of verkoop doeleinden. Het zal vast niet alleen bol zijn. Waarschijnlijk maakt je eigen energie bedrijf zich er al schuldig aan.. (Nuon deed dat bijvoorbeeld wel..)

10. Dushi

Dushi Niet meer actief

Die energiebedrijven wil ik best nog wel aan de lijn krijgen. Da's altijd wel lollig. Ik zit idd bij de NUON en had laatst twee keer een kleiner energiebedrijf aan de telefoon met de vraag of ik over wilde stappen.

Mijn eerste vraag is altijd: hoe komt u aan mijn nummer?
    Ze willen je dit gewoon niet zeggen, dus geef ik aan de verbinding te verbreken...

Net wat Elmo zegt. Ik denk dat ik nu met die hormonen minder vriendelijk ben. Sinds dit weekend ben ik onuitstaanbaar :)

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Sinds dit weekend pas...pffff.... jou hubbie is een gelukkig man ;)

12. Dushi

Dushi Niet meer actief

:oops:

Die had het zwaar te verduren.... en het ging om helemaal niks (broodje kaas) ppffffbbtt...

Onherkenbaar veranderd.... :rolleyes:

Zelf vond 'ie het overigens meevallen.... (bleek later)... :D

13. Mariekje

Mariekje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.014
    0
    0
    ik bedoel dit niet slecht, maar kan het niet zo zijn dat deze site ook geen nummers doorverkoopt?
    ik ben een beetje argwanend als het gaat om internet,

14. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Hier is al eens een topic over geweest, heb hem ook ingevuld, het is een stuk minder met dat gezeur en gebel, maar helemaal over is het niet hoor.
    Denk dat je dat ook niet kunt voorkomen, door middel van dit.

15. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Nee, dat doen ze niet. Volgens mij wordt deze stichting ook ondersteund door de consumentbond. ik ben er erg tevreden over.

16. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Bedankt voor die link, ik heb hem ingevuld.

17. Adine

Adine Fanatiek lid

12 sep 2006
    2.355
    0
    0
    Ridderkerk
    Ik wacht niet eens af totdat ze uitgepraat zijn. Druk gelijk al op het uitknopje.

18. Sanny

Sanny Niet meer actief

Infolfilter helpt maar niet meteen je staat dan nog in oude bestanden.
    Als je bijv. daarna een prijsvraag invult moet je niet vreemd opkijken als je dan toch weer gebeld wordt, die verkopen namelijk bestanden aan bedrijven. Heb je een bonuskaart van AH? Die bestanden worden ook doorverkocht. Hoe ik dat allemaal weet? Doe al 10 jaar aan telefoonterreur, t is mijn werk :D

@Dushi, t is niet dat ze niet willen zeggen hoe ze aan je nummer komen, maar dat weten ze gewoon niet! Die bestanden worden opgekocht, misschien wel van de nuon. Bestanden verkopen is big business hoor, vergis je niet.
    En bijna iedereen die je aan de lijn krijgt weet dit gewoon niet, ze weten alleen dat ze bestanden aangeleverd krijgen, en hoe ze eraan komen weten ze niet. Wordt ook niet verteld.

19. ElviraR

ElviraR VIP lid

28 okt 2005
    5.134
    0
    0
    Ik laat ook veel te graag mijn hormoontjes op ze los...heerlijke uitlaatklep :D
    Soms wordt ik er ook wel gek van hoor. Bellen ook zo vaak onder het eten.... :(

20. SandraK

SandraK Fanatiek lid

29 mei 2006
    3.282
    1
    0
    Aan het IJselmeer....
    Deed ik voorheen ook.... ;)
    Ik werkte voor het Nipo.....enquetrice...
    Erg leuk werk, en gelukkig de meeste tijd geen boze mensen... :)
    Het is niet leuk als je onder etenstijd gestoord wordt, maar dat was onze werktijd helaas...van 18.00 tot 21.00.
    Het was een perfecte baan om met kinderen te combineren, ik werkte meestal smorgens en was dan net op tijd klaar als mijn zoon uit school kwam.
    En smorgens heb je meestal bedrijven, en dat lag mij wat beter... ;)

Deel Deze Pagina