Bureau Halt

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Luppy, 29 dec 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Mijn 14 jarige en zijn vrienden wel hoor. Alles wat je bij de aldi kon kopen haha.
    Verder met je eens, vind het ook flauw mbt de 8 jarige, al vind ik ook niet dat een 8 jarige zonder toezicht (van een volwassene dus) vuurwerk hoort af te steken.

Dubbelgeluk vindt dit leuk.
  2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ja ik kijk er ander naar. Veel van die jongens willen toch vuurwerk afsteken en nu ze legaal geen mooi vuurwerk kunnen krijgen, wordt er al snel naar illegale zooi gegrepen. Van die vreselijke knallers, vind dat zo erg, maar denk dat een totaal verbod het illegale alleen maar in de hand werkt.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.312
    10.280
    113
    Wat apart he!!

Wij zagrn de volgende dag tijdens het wandelen jochies de jongste zal 8 zijn geweest en de oudste 10 of max 11. Ze waren vuurwerk aan het afsteken en oud vuurwerk in brand aan het zetten. Tegen een muur van een school.
    Geen enkele ouder. 1 ging terug naar overkant om wat op te halen.
    Onze zoon(7) keek vol verbazing.

4. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Is ook zo. Aan de andere kant: het is toch bizar dat zoiets als een klaphamer niet illegaal is?? Denk dat dat ook gevolgen heeft voor de veroordeling namelijk als daar ongelukken mee gebeuren.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.838
    113
    Ja dat is bizar! En denk dat je ook gelijk hebt mbt de veroordeling.

6. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113

Nou jij je zin hoor. Ik krijg niet alleen bureau halt maar ook nog jeugdzorg aan mijn broek. De politie heeft een melding gedaan bij veilig thuis.

Ik heb zelf een hekel aan vuurwerk en echt, ik snap dat als mijn vijftienjarige met iets dat verboden is (cat 2, thunderkings?) wordt betrapt dat hij een boete krijgt of zo. Hij stak het niet af, had het wel bij zich. Mag niet, hoort niet, soit.
    En dat mijn achtjarige ook geen categorie 1 vuurwerk mag afsteken, begrijp ik ook. Dat mag van mij namelijk ook niet. Hij had het niet voor niets stiekem meegenomen.

Maar ik vind dit wel een beetje zwaar geschut, eerlijk gezegd. Maar goed, ik wacht het wel af. Eerst gesprek bij jeugdzorg en daarna bij bureau halt. We staan er gekleurd op in elk geval. Ik voel me wel naar. Ik zie ons als nette mensen, maar nu lijken we wel een stel criminele tokkies, met zo’n hele batterij hulpverlening op ons dak.

7. Mammavantwee

Mammavantwee Niet meer actief

Oh wow.. ik vind dit wel echt ver gaan! Succes, hopelijk valt het mee!

NiekeKris vindt dit leuk.
  8. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.137
    8.869
    113
    Dat hoop ik ook inderdaad! En hopelijk maakt het bij je kinderen een beetje dezelfde indruk als bij jou, wie weten denken ze dan de volgende keer een paar keer extra na! (En dan vooral die van 15 natuurlijk, 8 is gewoon nog echt een kind…)

Mammavantwee vindt dit leuk.
  9. Catou

Catou Fanatiek lid

11 okt 2013
    3.683
    1.860
    113
    Ojee dat is wel een heftige zet van de politie! Bureau halt vind ik nog wel ok, dan is het ook zijn straf.
    Want hij is stout, maar dat jullie als ouders nu veilig thuis erbij krijgen. Pfff! Sterkte!
    Pas mijn 11 jarige liep ook buiten met vrienden rond. Mag hij ook niet, maar hij doet het wel. Ik weet niet wat hij doet met zijn vrienden, maar ik kan hem moeilijk vast binden. Al ga ik hierover maar weer een gesprek met hem aan, dat dit ook kan gebeuren.

10. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.867
    5.139
    113
    Home
    Maar hij liep dan ook met een aansteker rond
    Dat vind ik ook wel een dingetje voor een 8 jarige

Sowieso ongevraagd iets pakken voor een 8 jarige vind ik nogal wat
    Mijn oudste is bijna 9 maar die weet dondersgoed dat ie dan problemen krijgt
    Hopelijk voor je kind een wijze les

Shay25 vindt dit leuk.
  11. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.648
    27.300
    113
    Vrouw
    Jeetje moet je ook kijken wat dit kost! En voor wat? Gesprek met de agent met jullie en halt voor de oudste was echt wel ruim voldoende... idioot zeg!

Zonde van de inzet van extra mensen, kan beter worden besteedt aan de jeugd die t harder nodig heeft die hulp.

Saartje33 vindt dit leuk.
  12. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.312
    10.280
    113
    Oke dit had ik inderdaad niet verwacht! Je geeft zelf aan dat je jezelf zien als nette mensen en als je eerlijk bent over het het ging net als dat de kinderen eerlijk moeten zijn komt het wel goed.

Als het gaat om het maken van indruk zal dat zo wel lukken. Ben je nog rond de tafel gaan zitten met de kinderen? Kijken wat nu al de consequenties zijn van stiekem gedrag van de jongste als niet nadenken om iets te kopen van een vreemde?

Ben heel benieuwd hoe dit nu verder afloopt. Wanneer komen ze van veilig thuis?

13. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Hij liep niet met een aansteker rond. Die had hij geleend van iemand anders om zijn dingetje aan te steken. En ja uiteraard les geleerd. Rest van het vuurwerk is in de kliko beland.

14. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.192
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Wat is dit nu voor onzin zeg.
    Jeugdzorg?
    Gaat nergens meer over.
    Er lopen jongeren met messen en andere wapens buiten en voor een beetje vuurwerk zetten ze jeugdzorg in.
    Ik zou me er niet al te veel zorgen over maken en je mag het ook best wel zeggen dat je het allemaal nogal overdreven vindt.
    Succes ermee!!

15. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.312
    10.280
    113
    Heeft het gesprek al plaats gevonden?

16. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

ja mijn neefje van 8 is in november gepakt door de politie met cat. 1 vuurwerk. Dat had hij zelf stiekem bij big bazaar gekocht met geld uit zijn spaarpot. Kopen en afsteken mag het hele jaar door maar pas vanaf 12 jaar. De politie is ook met hem naar de big bazaar gegaan en hun aangesproken dat ze het nooit hadden mogen verkopen, en hij heeft zijn geld terug gekregen. Hij is thuis gebracht en kwam er met een waarschuwing van de politie vanaf. Geen halt en geen boete. Thuis wel flink straf!

17. GossipGirlxoxo

Cat.1 vuurwerk. Dat zijn ook knalerwten en trektouwtjes. Dat mocht mijn 8 jarige echt wel zelfstandig. Mijn 5 jarige ook trouwens.

18. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Dat ze het kunnen wil niet zeggen dat ze het ook zouden moeten doen.
    In de tuin een trektouwtje oke, maar op straat spelen met vuurwerk, mwah?
    Mijn kinderen kunnen wel meer zelfstandig wat ik ze desondanks toch echt niet laat doen.

19. GossipGirlxoxo

Ik heb echt 0,0 problemen met knalerwtjes. Mogen ze het hele jaar door doen. In mijn ogen niet heel anders dan de klappertjes pistolen van vroeger met zo een rol erin die knalde telkens als je “schoot”.
    Edit. Dus als antwoord op je vraag “wie laat zijn 8 jarige kind nou op straat met vuurwerk spelen?”. Ik laat mijn kinderen dat doen, met knalerwtjes en trektouwtjes het hele jaar door als ze dat zouden willen.!

dreames en Zxcvb vinden dit leuk.
  20. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.905
    3.933
    113
    Volgens mij ging het hier niet om knalerwtjes maar om vuurwerk wat je echt "afsteekt ". Laat het beide categorie 1 zijn. Ik vind dat wel degelijk een verschil.

Deel Deze Pagina