Bureau Halt

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by Luppy, Dec 29, 2021.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Boysmummy

Boysmummy Niet meer actief

Pfff

Ik heb 2 zonen van 2 en 3 maanden hoop dat ze nooit....

.als ik terug denk hoe t vroeger ging. Strijkers gooide jongeren mee en buurjongen 9 ging daar meteen op af... Of vuurwerk opnieuw afsteken.
    Je hebt gelijk dat je hem laat prikken. Anders leren ze het niet denk ik. En zou t jou weer onnodig een hoop geld kosten.

2. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

dat ben ik met je eens, als er vuur aan te pas komt vind ik het niet verantwoordelijk op 8 jarige leeftijd.

3. Riverdale87

Riverdale87 Fanatiek lid

Oct 15, 2017
    4,151
    4,681
    113
    Female
    Dan is een gesprek bij jeugdzorg nog steeds overdreven.

Anouk2005 and GossipGirlxoxo like this.
  4. GossipGirlxoxo

Het kan geen kwaad om ze even goed schrik aan te jagen. Het vuurwerk zelf is niet gevaarlijk. Tuurlijk kun je er brandwonden of oogletsel door oplopen maar vingers verlies je er niet door. Het gevaar zit in het vuur dat nodig is om het af te steken. Als ze het op een verkeerde plek doen kunnen er dingen of gebouwen in de brand vliegen met alle gevolgen van dien. Toen neefje in de kraag werd gegrepen door de politie met cat1 vuurwerk stond hij met zijn vriendje het achter een tankstation af te steken. Geen benul van het gevaar en dit had heel fout af kunnen lopen.

5. ikkie97

ikkie97 VIP lid

May 7, 2011
    10,905
    3,933
    113
    Ik vind oogletsel nou niet minder erg dan een vinger minder moet ik zeggen.
    Maar helemaal met je eens dat het wel goed is dat het serieus genomen wordt. Het zal maar....

GossipGirlxoxo likes this.
  6. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Ja, de oudste is klaar. Twee gesprekken met Bureau Halt zelfs voor de oudste. Een startgesprek. Daarna moest hij een excuusbrief aan ons schrijven en een formulier invullen over wat hij gedaan had en ervan geleerd had. Daarna nog een gesprek, hij moest de brief voorlezen en daarna was het klaar. De mevrouw van Bureau Halt vond dat hij het heel serieus had opgepakt. Mijn man heeft nog even met haar doorgepraat, nadat zoon naar zijn werk was gegaan en toen bleek dat zij het zelf ook allemaal wat overdreven vond, maar zo waren nu eenmaal de regels.

Gesprek met Veilig Thuis is nog niet geweest, omdat eerst die man in quarantaine zat en nu zitten wij weer in quarantaine en het kan blijkbaar niet online.

7. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    Nou, maak je borst maar nat hoor. Ik heb drie jongens en die zijn echt dol op alles wat met vuur te maken heeft. Je kan ze niet blijer maken dan met fikkie stoken en ze zijn gek op vuurwerk. Erfelijk belast ook waarschijnlijk, want mijn man was/is net zo en zit zelfs bij de vrijwillige brandweer intussen.

Persoonlijk heb ik ook niks met vuur en vuurwerk, maar ik denk dat veel jongens hier echt anders over denken. En dan kun je verbieden en straffen wat je wilt, het zijn gewoon jongens en ze doen heus wel eens iets wat niet mag en wat jij eigenlijk niet eens wilt weten, haha. Zelfs mijn schoonouders weten nog niet eens alles wat mijn man vroeger als puber heeft uitgespookt op dat gebied.

8. owly

owly VIP lid

Aug 19, 2013
    22,312
    10,280
    113
    Fijn dat jullie knul het wel echt goed heeft opgepakt. Als zending deden en zo zouden laten maak je wel indruk op ze. Dat lijkt me dan ook voldoende.

Ik snap wel dat ze dat niet online doen. Ze willen kijken in huis naar de leefomgeving. Tenminste dat is mijn theorie.

Hopelijk heeft jullie zoon er wat van geleerd is doet hij dat in ieder geval niet meer.
    Verwacht je dat je ook nog met de jongste moet?

9. Luppy

Luppy VIP lid

Dec 1, 2007
    7,166
    2,282
    113
    nee die krijgt alleen dat gesprek want is nog te jong voor bureau Halt

owly likes this.
  10. Vogelinnetje

Vogelinnetje VIP lid

Nov 3, 2009
    7,182
    6,579
    113
    Het klinkt heftig, vooral veilig thuis. Maar is het niet zo gedaan dat ze denken dat die kinderen nog wel 'op te voeden' zijn, het schrikeffect is groot. Als kinderen pas gepakt worden als ze zwaarder vuurwerk afsteken, dan is het misschien al te laat, dan hechten ze meer waarde aan dat wat hun vrienden vinden ipv dat ze zelf invloed kunnen uitoefenen op hun vrienden.

11. GossipGirlxoxo

alsof ik het geschreven kon hebben vorig jaar. Ik heb 1 zoon en die is van kleins af aan gek op vuur en vuurwerk (man ook dus hier ook een stukje genetisch). Tot hij ineens dit jaar er geen interesse er meer in had. Jaren lang zijn er rond de jaarwisseling honderden tot duizenden euro’s de lucht in geknald en dit jaar zei hij ineens dat hij vuurwerk zo zonde van het geld vind :eek: als je dat 2 jaar geleden tegen mij zou zeggen had ik mijn huis erom durven verwedden. Hij is nu 13 en vind zichzelf te groot voor cat1 vuurwerk. Vorig jaar vond hij een deel van dat vuurwerk nog leuk en had hij nog een flinke voorraad van het jaar daarvoor. Maar dit jaar had hij geen cat2 vuurwerk meer, wilde hij geen cat1 vuurwerk en was cat2 natuurlijk ook nergens meer te koop door het verbod en ineens was hij er klaar mee. Ik was echt dolgelukkig want Ik ben elk jaar de hele december maand op mijn hoede uit angst voor letsel of brand. Nog nooit zo een ontspannen december maand gehad als dit jaar.

12. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

May 7, 2019
    23,648
    27,300
    113
    Female
    Wat een gedoe zo... en complimenten voor je knul hoe hij dit oppakt :)

We maken allemaal fouten, t is hoe we ermee omgaan dat ons laat groeien als mens.

Share This Page