Bureau jeugdzorg.

Discussie in 'De lounge' gestart door Draagmoeder1976, 8 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.823
    2.003
    113
    Heb je nog aangifte gedaan van valse beschuldiging? Dat is toch ook fraai, iemand die roept dat hij door jou geslagen is. En verder? Sja. rustig blijven en inderdaad jezelf wat meer credits geven hoor. Ik schiet ook wel eens uit mijn slof. Heel menselijk of moederlijk :D En als je zelf al inziet dat het gewoon fijn zou zijn dat het anders zou kunnen, mag je daar alleen maar trots om zijn. Dan ben je pas volwassen bezig!

2. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik denk dat je in je achterhoofd moet houden dat je van BJZ altijd alleen de horrorverhalen leest op internet. Dat is wat mensen uiten, de goede dingen hoor je eigenlijk niet. En die zullen er heus wel zijn, alleen lopen mensen daar niet mee te koop, misschien toch een gevoel van schaamte dat ze het niet alleen kunnen.

Ik heb zelf geen ervaring met BJZ en juist door al die horrorverhalen, zou het ook niet mijn eerste keus zijn. Maar jij bent je al bewust van het feit dat er iets moet veranderen èn je hebt al hulp gezocht. 2 dingen die, in mijn ogen, zeker in je voordeel werken!

3. Draagmoeder1976

Draagmoeder1976 Niet meer actief

Nee geen aangifte gedaan. Is ook niet in me opgekomen eigenlijk. Misschien moet ik mezelf ook meer credits geven maar wil graag alles zo goed doen en fouten die ik bij mijn zoon maak reken ik mezelf heel erg aan. Ik wil gewoon dat hij gelukkig is. Maar hij is heel vaak vrolijk dus ik denk ook wel dat ik het goed doe.

4. Draagmoeder1976

Over bjz is echt heel weinig positiefs te vinden. Die vrouw van stichting huiselijk geweld zei ook dat ze het fijn vond dat ik al hulp aan het zoeken was. Ik hoop inderdaad dat het in mijn voordeel gaat werken. Ik ben echt niet een gemene rot moeder. Al vind zoon af en toe van wel, als hij geen ijsje mag ofzo:p

5. Mini Shopaholic

Mini Shopaholic Niet meer actief

Als eerst wil ik even zeggen dat ik het heel knap vind dat je hier je verhaal zo neer durft te zetten.

Je hoeft echt niet bang te zijn dat ze zomaar jou kleine uit huis plaatsen hoor! Daar gaat veel meer aan vooraf. Een paar keer uitvallen tegen je kind is echt niet voldoende om je kind uit huis te plaatsen. Wel kunnen ze je hulp bieden. Iemand die ik ken zat er ook een beetje doorheen en viel daardoor wel eens uit tegen haar kindje. Toen heeft iemand van de buren een melding gemaakt en is bjz ook gekomen. Na een aantal gesprekken hebben ze aangeboden dat ze haar kindje 1 dag naar het kinderdagverblijf kon brengen (kosteloos) zodat ze wat tijd voor zichzelf had. Dit deed de kleine heel goed en haar ook.
    Ze zijn er echt niet om het kind uit huis te halen. Ze willen je helpen om te zorgen dat het beter gaat en je wat relaxte kan zijn!

6. Draagmoeder1976

Bedankt voor je positieve verhaal. Fijn dat die moeder zo goed geholpen is :)

7. misa

misa Niet meer actief

Ik zou eens kijken op loes.nl. Er worden wel eens cursussen gegeven. En misschien een orthopedagoog vragen?
    Ik zou niet bij bjz aankloppen voor opvoed advies. En ik ben er zeker niet tegen! :)

8. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden

Lieve draagmoeder1976
    Ik heb 7,5 jaar bij bureau jeugdzorg gewerkt ( ben er nog in dienst maar inmiddels gedetacheerd). Er zijn minder leuke verhalen en er zijn positieve verhalen. Je mag me PBen als je dat wilt, dan kan ik je uitleggen hoe het werkt, zonder alle horror verhalen van het internet.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ach meis, wat een rot situatie! :( Maar ik kan je wel vertellen dat ik 100% zeker weet dat je echt niet hoeft te vrezen dat BJZ je ventje uit huis zal plaatsen 'alleen maar' omdat je wel eens tegen hem schreeuwt. Dan zouden de helft van de kinderen in NL niet meer thuis bij hun ouders wonen! :)

Laat je niet gek maken door die horror verhalen op internet die vaak ook nog eens compleet uit hun verband zijn gerukt. Zorg gewoon dat je wat hulp krijgt bij de opvoeding waar nodig, niet meer en niet minder. Heel veel sterkte! :)

10. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ook ik heb via mijn werk heel veel met bjz te maken gehad. En ook ik kan je zat verhalen vertellen die heel positief zijn. Alleen die verhalen bereiken het internet niet waardoor de acties van bjz alleen maar.negatief lijken te zijn.

11. Monique1985

Monique1985 Fanatiek lid

7 okt 2013
    1.472
    113
    63
    Almere
    Als politie word gebeld maken ze altijd melding bij bjz ..
    Hier ook.. Politie gebeld door een moeder er was ruzie tussen kinderen in de buurt 6,7,8 jarige kindjes.. 1 kindje werd geslagen door het ander kindje (mishandeling noemde ze dat ) mijn zoon. Was er bij (heeft niks gedaan verklaring van het slachtoffer maar hij was erbij) dus politie aan de deur voor mijn 7 jarige zoon over de ruzie .. Zijn 2 beste vriendjes kregen overal de schult van en de politie sprak met mijn zoon.. De politie later met mij.. Het word geregistreerd en laat je zoon niet meer met de andere 2 spelen want als er vaker politie word gebeld voor de kinder ruzies in de buurt dan komt bjz om de hoek kijken en plaatsen je kind uit huis ??? Hij word dan gezien als probleem jongere .. Jaja kind is 7 jaar. De andere 6 jaar en zijn andere vriendje 8 jaar.. En zo zij de politie het letterlijk tegen mij.. Schande gewoon.. Politie was weg en alle kinderen inclusief slachtoffer en dader om het zo maar te zeggen speelde ze weer gezellig samen.. Overigs laat ik
    Mijn 7 jarige zoon gewoon met zijn 2 vriendjes spelen waar gewaarschuwd voor is.. Het zijn boefjes ja maar ze helpen mijn zoon ook voor zich zelf op te komen .. Het zijn heerlijke kindjes .. En het zijn de 3 musketiers maar sinds het akkefietje worden hun namen overal bij genoemd .. Van bjz nooit wat gehoord.. Is nu al weken geleden ..

Mijn bijna 4 jarige zoon was een keer weg gelopen.. Uit paniek politie gebeld hij was niet te vinden .. 10 min later politie weer afgebeld ( ja ze waren er nog geen eens en komen wel snel voor een kinder ruzie belachelijk ) maar er werd wel melding gedaan zeiden ze.. Is nu 3/4 weken geleden ofzo ik heb nooit wat van bjz of politie meer gehoord ... Zodra het woord kind valt word er gewoon melding gemaakt.. Ook ik schiet wel is uit tegen mijn kinderen hoor.. Ik heb er 4 en ben ook maar een mens.. En ja mijn deur staat altijd open dus zullen de buren dat wel horen.. Maar ze zien me ook anders tegen de kinderen.. Ik zou me niet zo'n zorgen maken.. Mijn ex wilde dat zoon bij gen kwam wonen en probeerde van alles.. Heeft zelfs melding gemaakt van kindermishandeling .. Ze zijn over de vloer gekomen is onderzoek geweest en het was klaar .. Instanties hebben ze gebeld cb,huisarts. Kinderdagverblijf school peuterspeelzaal .. Alles was goed dossier gesloten en ik heb nooit meer van ze gehoord.. Ik werkte gewoon mee.. Ze mochten van alles bellen.. Ik gaf toestemming voor van alles.. Maar ik begrijp je angst ook.. Had ik ook. Niet omdat ik zo slecht was maar DOOR de negatieve verhalen in de media tekent dat jou beeld en dat had ik ook.. Terwijl het biet eens gegrond was voor mij..

12. Draagmoeder1976

Dank je Nikki88.

Jo85, is toch jammer dat er amper positieve verhalen te vinden zijn. Je word zo bang gemaakt en de drempel om hulp te zoeken word daar ook zo hoog van.

13. Draagmoeder1976

Monique, inderdaad door die slechte verhalen ben ik bang. Omdat je leest dat ze kinderen voor niks uit huis halen. Ik ben ook echt geen slechte moeder, en de mensen om me heen kunnen dat beamen. Doe juist hard mijn best. Bedankt voor je verhaal.

14. Koon

Koon Niet meer actief

Ze halen kinderen echt niet voor niets uit huis! Waarom zouden ze dat in hemelsnaam doen?
    Als die agent dat echt gezegd heeft, is het maar een gefrustreerd mannetje. Misschien baalde hij flink dat hij hiervoor werd opgeroepen ipv echte boeven te mogen vangen ;)

15. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    De 1e insteek van jeugdzorg is het kind bij de ouder(s) te laten opgroeien, desnoods met hulp.

16. Aimee85

Aimee85 Bekend lid

22 mrt 2014
    774
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi TS,

Een zorgmelding komt meestal inderdaad bij het team huiselijk geweld terecht waar onder andere AMK, BJZ, Politie, GGD etc inzitten. In zo'n overleg wordt gekeken welke instantie het gezin kunnen helpen om het probleem op te lossen met het gezin.

Je kan dit natuurlijk al voor zijn om zelf BJZ of CJG te benaderen. Je kan ook BJZ bellen een je verhaal, zoals je die hier hebt vertelt voorleggen en wat je moet doen. Dit kan je natuurlijk helemaal anoniem doen. En dan hoor je het van zelf!

Als je je aanmeldt bij CJG heb je ook kans dat ze je doorsturen naar BJZ.

Succes in iedergeval.

PS ik ken heel veel positieve verhalen over BJZ...maar die lees je natuurlijk zeer zelden...

Deel Deze Pagina