Je schoonmoeder een hoer noemen, je man verrot schelden, je vrouw aan het haar trekken. Zo overdreven vind ik het niet dat het AMK wordt ingeschakeld. Sorry maar wat voor voorbeeld is dit voor een kind? En wie zegt waar het ophoudt? Wat doet je man als jullie dochter eens goed dwars is en niet luistert?
TS: ik geloof niet dat het kwartje al erg gevallen is.... Je moet je juist wel zorgen maken!! Niet vanwege het AMK maar vanwege jullie ruzies die blijkbaar zo uit de hand lopen dat jullie elkaar de huid vol schelden elkaar fysiek pijn doen en dan de politie te bellen hierover. Je geeft aan dat dit eenmalig was, maar wie zegt dat dit niet slechts de eerste keer was?? Ik geloof je als je zegt het beste voor te hebben met je dochter, maar dan moet je echt wel iets aan deze situatie gaan doen1 Zoals je al uit alle andere reacties hebt kunnen lezen is dit echt geen normale situatie. Dus wacht niet af maar zoek hulp: relatietherapie, whatever...
De politie is tegenwoordig verplicht bij elke melding waar een kind bij betrokken is contact met BJZ op te nemen. Soms terecht, soms onterecht. Is het onterecht, dan wordt het dossier gesloten en is er helemaal niks aan de hand. Uit ervaring weet ik dat BJZ alleen een melding doet bij het AMK als ze geen afspraak van de grond krijgen en ze de situatie zorgelijk te vinden. Ook voor het AMK hoef je niet bang te zijn als alles goed gaat thuis. Mochten zij hulp nodig vinden zullen zij altijd eerst proberen dit vrijwillig van de grond te krijgen. Mocht er dan nog steeds niks van de grond komen en de zorgen zo ernstig zijn zullen zij naar de kinderrechter stappen maar hier hoef je nu absoluut niet bang voor te zijn. Zeker niet als er niks aan de hand is, ook niet als er wel wat is maar je wel mee werkt. Want eerlijk..... Als er hulp nodig is ben je naar je kind toe wel verplicht dit te aanvaarden. Ik denk dat er nog steeds een heel verkeerd beeld over BJZ bestaat. Zij doen dit echt niet voor hun plezier, omdat ze ouders dwars willen zitten. Ook worden de gevolgen van huiselijk geweld voor kinderen erg onderschat. Jij hebt zelf gebeld met de politie voor hulp. Jij hebt je man tot het uiterste gedreven zodat hij (iemand waarvan je het niet verwacht) Je aan je haren heeft getrokken. Iets wat hij niet had mogen doen maar ik denk dat jij best ver gegaan bent om hem zo ver te krijgen. Dat je de politie gebeld om hem op te halen zodat je van hem af was zegt heel veel over jouw psychische gesteldheid. Ik denk echt dat je iets met jezelf moet want zo'n uitbarsting is niet goed en de situatie zal niet zomaar over gaan en beter worden als het tot zo'n uitbarsting is gekomen.
Jullie zijn echt scheinheilig allemaal jullie maken zeker nooit ruzie. 1 x hebben wij de fout gemaakt door deze ruzie en dan gelijk jeugdzorg nee vind ik niet normaal sorry . Ik maak me ook geen zorgen over onze thuis situatie aagezien we verder heel normale mensen zijn die geen vlieg kwaad doen .
BJZ doet echt wel een gedegen onderzoek. Als er niks aan de hand is komt dit er wel uit. Dus als er niks is zou ik mij geen zorgen maken en keurig meewerken. Mijn zusje had kennisen waarmee ze gebroken had. Dit voelde voor hun niet goed, dus die wilden haar eens best pakken. Hebben bjz ingeschakeld en bjz enz heeft prima onderzoek verricht. Kan niet anders zeggen. Wat ik in alle eerlijkheid wel zorgelijk vind is dat jij vrij makkelijk meldt dat jij je man verrot scheldt. Dat lijkt mij een vreselijke situatie voor een kind (overigens ook voor jullie beide)
Als jij je geen zorgen maakt over je thuis situatie, waar maak jij je dan druk om? Dan werk je mee en zullen ze vanzelf zien dat alles in orde is.
Nee hoor, ik ben niet schijnheilig: tuurlijk hebben wij ook wel eens strijd. Maar je schoonmoeder een hoer noemen ( dat woord zal ik echt nooit gebruiken!!!), aan haren trekken en bedenken om de politie te bellen vind ik echt echt echt buitensporig! Maar als jij dit dus wel acceptabel vindt dan lijkt me dat genoeg reden voor BJZ om eens verder te kijken, dus eigenlijk geef je het zelf al aan...
Nee dan ga ik meestal naar boven muziek luisteren of ergens anders mee bezig en later praten we het uit
jammer dat je op niemands vragen andwoordt geeft, ben je speciaal hiervoor op het forum gekomen, of heb je netjes je schaduwaccount aangevraagt, hoe oud ben je tuurlijk iedereen maakt ruzie, maar mijn schoonmoeder hoer noemen zou noooooooooit in me opkomen, mijn man mij aan de haren trekken ook niet, dan is er toch iets mis qua normen enwaarden voor mijn gevoel.
Iedereen heeft wel eens ruzie, alleen ik drijf mijn man niet tot het uiterste zodat ik de politie moet bellen. Ik denk dat je de situatie echt heel erg onderschat! Met deze houding breng je jezelf alleen maar in de problemen.
Wij maken zeker wel ruzie. En soms klapt er dan net iets te had een deur dicht. Maar zijn moeder een hoer noemen?? aan iemands haren trekken zal hier NOOIT gebeuren, laat staan dat er dan politie gebeld wordt. Dat je nu een melding aan je broek hebt hangen is je eigen schuld. Jij hebt in je woede de politie gebeld. daaruit rolt automatisch een melding bij het amk ivm je kindje. Deal ermee. Werk mee en wees vooral eerlijk. Als je zelf zeker weet dat er niets aan de hand is, wat maak je je dan druk?? Maar kijk ook eens goed naar je relatie. Als jij je partner zo kan triggeren dat hij aan je haren gaat trekken is dat een punt om eens kritisch naar jezelf te kijken.
Dapper hoor! Laten we eerlijk zijn: het is in eerste instantie ieders schrik als je hoort melding AMK/BJZ. Maar inderdaad, de intentie is te helpen op de plekken waar hulp nodig is.
Natuurlijk maakt iedereen wel is ruzzie maar als er geweld bij komt kijken ( heb je toch wel last van jezelf beheersen) is het niet goed. Ook niet een keer. Als wij ruzzie hadden ( tja ook wij maakte wel is ruzzie) dan zorgen we dat we elkaar met rust laten als we zien dat het uit de hand loopt. Even op adem komen en op een rustig moment uitpraten. Als er niks aan de Hand is niet druk maken. Blijft het bij een melding. Ik ken iemand die had al haar oudste zoon verloren door jeugdzorg ( was tiener moeder, alleenstaand en zorgenkindje ( ziet ze nu elk weekend ). Verder geen problemen mee. Leert nieuwe vriend kennen, krijgen zoon, man verliest baan en hierdoor geprikkeld, slaat vrouw een keer. Vrouw maakt melding en kind is meteen uit huis geplaatst tot alles was uitgezocht. Uiteindelijk moest ze van jeugdzorg bij deze man weg wilde ze kans maken haar zoon terug te krijgen. Manneke woont nu weer bij moeder en gaat prima. Dit doen ze dus als ze het echt niet vertrouwen
Amk komt echt niet wekelijks. Er is een meldig gedaan, AMK gaat die onderzoeken. Jij wilde niet meewerken dus sturen de het door naar de raad van kinderbescherming. (AMK denk dat er een mogelijkheid is dat er een kind word mishandeld of verwaarloosd.Ruzie tussen ouders is ook mishandeling als een kind daar regelmatig mee te maken heeft) De raad gaat onderzoek doen en waarschijnlijk heb je daar 2 gesprekken. Verder nemen ze contact op met je huisarts, school van de kinderen en consultatiebureau en evt andere instanties, maatschappelijkwerk ed. Vanuit daar trekken ze een conclussie of er wel of geen jeugdzorg bij betrokken moet worden. Denken ze van wel dan regelen ze via de rechtbank een onder toezicht stelling. Dan krijg je pas BJZ over de vloer.
Ik denk ook dat het niet zo slim was om niet op dat gesprek te komen. Als er al een klein belletje rinkelde, dan is dat nu een alarmbel geworden. Nu willen ze echt van de hoed en de rand weten.