Goedemorgen dames, Even een vraagje. Heb de belasting al gebeld maar is elke keer zo druk dat de verbinding wordt verbroken. Ik heb een brief gehad met berekeing nieuwe huurtoeslag met de dagtekening van 24 januari. Dat was gisteren. Had ik het dan al niet moeten hebben? Of kan het nu nog komen of moet ik toch maar even bellen om te vrsgen of alles goed gegaan is?
Huurtoeslag wordt altijd 1 keer per maand uitbetaald, eerste werkdag na de 19e (dus meestal de 20e, tenzij het weekend is). Je zult waarschijnlijk je eerste toeslag dan op 20febr ontvangen.
Ok ben ik het niet helemaal mee eens hihi Ik heb namelijk vorig jaar ook een brief gehad maar dan ivm zorgtoeslag en town had ik het een dag na de brief. Maar dan ga ik vanmiddag wel even bellen Bedankt voor je antwoord
Die zorgtoeslag is toen waarschijnlijk een nabetaling geweest, of een definitieve betaling. De huurtoeslag krijg je echt pas de 20e, waarschijnlijk krijg je dan wel ook van januari er nog bij.
Dat was idd een nabetaling maar dit is idd huurtoeslag voor de maand februari voor ons nieuwe huis vandaar
De dagtekening betekent bij normale toeslagen niet dat je in die dagen het geld ook krijgt. Bij een nabetaling oid wel. Je zult waarschijnlijk gewoon tot 20 februari moeten wachten.