Hoi dames Even misschien voor velen een hypothetische vraag, maar krijg in het ander subforum geen respons.. Hoe doen jullie dat? Wij hadden eerst gewoon samen afspraken met ex van mijn partner over wat wel/niet kan. Nooit problemen gehad. Nu heeft mevrouw opeens een nieuwe vriend en echt de kinderen zijn zo anders nu. Brutaler, schelden, vloeken, elkaar slaan e.d De oudste had zo een plaktatoo op zijn bil! Heel het weekend liet hij overal zijn broek zakken om te showen. Mama haar vriend vond dat een goed idee. Uh nou, wij niet! Schoonvader is opeens niet lief, en mijn oma een oude doos. Scheten laten in iemand zijn gezicht, met eten gooien, driftbuien, speelgoed met opzet kapot maken etc. Wouden we haar daar op aanspreken begon ze helemaal te flippen dat mijn vriend zijn kans op opvoeden verkeken had, hadden ze maar (ongelukkig) getrouwd moeten blijven e.d Het is echt heel moeilijk voor mijn vriend, sowieso al omdat zij geen co ouderschap wil, en nu dus een vreemde vent de regels stelt. Wij vinden het echt niet prettig dat 2 zulke lieve jongen zooooo verandert zijn. Dus hoe doen jullie dat? Zouden jullie het normaal vinden dat er naar de normen en waarden van de nieuwe vriend geluisterd wordt? We zijn echt niet van gekke dingen, maar gewoon beleefd zijn, fatsoenlijk gedrag in het openbaar, respect voor elkaar en spullen. In 2,5 jaar nooit problemen gehad maar sinds kort is er niks mee aan te vangen. Mama en haar vriend vinden dat allemaal best zeggen ze dan.
lastig lijkt me dat! Je kunt er weinig aan doen lijkt me. Maak ze duidelijk dat het getoonde gedrag bij jullie absoluut niet geaccepteerd word en dat ze dat maar lekker bij mamma moeten doen als die dat goed vind, niet bij jullie. Dat is het enige wat je zou kunnen doen denk ik... sterkte
Dit is echt heel lastig! Ik zou naar de kinderen toe duidelijk maken dat dit gedrag, in ieder geval als ze bij jullie zijn, absoluut niet kan
Duidelijk maken aan de kinderen dat er bij jullie andere regels gelden als bij hun mama. Dus duidelijk optreden bij onwenselijk gedrag en afspraken maken wat wel mag en kan. Het is heel normaal dat ieder gezin zijn eigen regels kent. Als het eenmaal duidelijk is voor de jongens dan weten ze het precies en gedragen ze zich bij jullie naar jullie regels. Pas op met vader en moeder en kinderen die hun tegen elkaar opzetten. En zolang er geen zorgen zijn voor de ontwikkeling van de jongens zou ik niet de regels gaan stellen van het gezin van moeder.
Bij jullie jullie regels. Bij mama haar regels. Denk ook persoonlijk. Dat je beter er niet te veel over moet zeggen. Ruzie is zo gemaakt bij leggen kost veel meer tijd. En dan zitten daar onschuldige kinderen tussen. Misschien is het maar tijdelijk. En draait moede van zelf weer bij. Misschien bekijkt ze haar nieuwe relatie met de bekende bril.
Er kwam gisteren gewoon een mail van haar die ons echt pijn doet. We denken eraan terug naar hun woonplaats te verhuizen en dan co ouderschap aan te vragen. Ook op hun Facebook staat er bij haar vriend bvb onze kids komen weer terug van hun logeerpartij bij 'papa'. Echt zo tussen haakjes. Ofdat mijn vriend geen papa voor zijn kinderen is omdat zij ze niet een week kan missen en wij daar respect voor hebben/hadden. Wij vonden 1 set regels makkelijk, dan konden ze niet zeggen dat mag daar wel enzo.
Zou goed kunnen maar vraag ne af of ze zich dan zo op school ook gaan gedragen. Dat vind ik dan zorgwekkend..
Dan word het een ander verhaal voor nu ik blijf er bij tanden bijten heel veel tanden bijten. wacht een gunstiger moment af. Heel moeilijk echt Doe het niet voor jullie zelf maar voor de kinderen.
Voor de kinderen blijft het altijd duidelijk dat er maar 1 papa is. Dan kunnen ze nieuwe vriend papa gaan noemen, maar dat heeft voor de kinderen toch een hele andere lading. Zeker als het niet uit hunzelf komt. De FB teksten kun je misschien beter niet naar kijken. Ze maken jullie alleen maar gek. Hun lachen zich dood en jullie hebben een rotavond, rotgevoel. Kinderen blijven altijd trouw aan hun ouders. Het moet wel heel gek gaan wil dat mis gaan. Als jullie willen verhuizen voor een co ouderschap dan zou ik dat zeker doen. Bedenk wel wat het voor jullie inhoud en voor de kinderen. Doe je het omdat je graag meer voor de kinderen wil zorgen of omdat je je zorgen maakt vanwege de situatie bij moeder. En ik denk dat moeder idd een roze bril op heeft. Ik hoop dat ze niet keihard land als die bril af gaat. Sterkte met deze moeilijk situatie.
Gewoon omdat we meer tijd met hun willen doorbrengen. We bijten al zo hard, zeggen ook niks terug als ze begint waar de kinderen bij zijn. Maar het is echt zo lastig. En ze is met haar vorige relatie al kei hard op haar bek gegaan. Blijkbaar niet hard genoeg.
Ik zou bij jullie thuis duidelijke regels stellen voor de kinderen, dat ze bij moeder zo mogen doen betekend niet dat dit ook bij jullie thuis mag.
Lijkt me geen stabiele situatie als moeder steeds een andere relatie heeft, Dit krijgt ze vanzelf terug van de kinderen hoor als ze wat ouder zijn, hoeven jullie niets aan te doen. Zorg voor de stabiliteit in hun leven als ze bij jullie zijn en leer ze dat er bij jullie andere regels zijn dan bij mamma. Heb het er niet over of het goed of slecht is maar bij jullie is het gewoon anders en doen we het dus anders punt. Praat niet teveel over moeder maar als je erover praat, houd het neutraal of positief maar ook absoluut niet negatief. Ze moeten zelf een mening ontwikkelen en als ze die ontwikkelen krijg je credit voor al die tijd dat je op je tanden gebeten hebt of als een boer met kiespijn een moederdag kado hebt gemaakt o.i.d.
We praten ook nooit negatief. In het begin was haar nieuwe vriend stom zeiden ze en dan zeiden wij, nee schatjes die moet je gewoon nog leren kennen dan is ie leuk!... Maar omgekeerd. Thx voor de tips dames