Het zou inderdaad niet echt mijn ding zijn denk ik. Ken het niet dus echt een ordeel zou ik er niet over kunnen geven maar goed, als jij daar vrolijk van word dan moet je daar vooral naar luisteren. Het is hier trouwens ook echt niet zo dat ik bewust keiharde muziek ga draaien ofzo zodat de buren er last van hebben maar ja, wij hebben gewoon wel eens een feestje waar de volume wat harder staat dan normaal. Maar goed, het gaat hier al 13 jaar prima en dat is alleen maar fijn
dank je! Dat zijn mijn waarden en normen, mijn kinderen wil ik leren dat ze niet keihard hoeven te gillen en dat ze, vooral omdat we in een rijtjeswoning wonen en ik zelf ook erg van rust houdt, niet de hele boel bij elkaar hoeven te gillen. Andere buren zitten namelijk ook in de tuin.. Want ik heb namelijk 3 hele drukke jongens (misschien anders dan meisjes? veel testosteron namelijk) die heel hard kunnen gillen. en dat zou als het aan hen ligt, uurrren duren. Ik ben trouwens heel erg blij dat ik mijn eigen buren niet ben, die hebben namelijk vrij veel te voorduren. Ik heb mijn zoon wel gezegd stil te zijn, en daarna hoorde ik vanachter de schutting een: he eindelijk.. vandaan komen. Dus Druktemakertje (nu begrijp ik je naam..) als het je geruststeld: ik zeg heus niet de hele dag sssssssssssssst! maar ik accepteer ook niet alles. Ik denk dat het ergens in het midden ligt. Mijn kinderen laat ik heerlijk spelen, maar ik ben me bewust van hun geluid, en daarom laat ik ze veel afwisselen. Voortuin, achtertuin, in huis, in een speeltuin. Kunnen ze gewoon heerlijk kind zijn.
Ik vind het al heel wat dat er bij jouw uberhaubt muziek gedraaid mag worden Eliza. Bij de gereformeerde familieleden die ik ken, is zelfs muziek uit den boze. Zelfs op een bruiloft mag er geen muziek gespeeld worden, dan gaan zelfs de ouders/broers/zussen weg. Ik ben ooit eens op een bruiloft geweest, met alleen maar speeches en een diavoorstelling van het bruidspaar...Was blij toen ik naar huis kon (en ik ben gek op feestjes normaal gesproken)
Maar kun je niet met je buren afspreken dat ze tot bijv 0,00 uur muziek mogen spelen en daarna dat het volume naar beneden gaat? Je weet van te voren wanneer het is, kinderen uit logeren bij opa/oma/oom/tante/vriendje (noem maar wat) en vanaf 0.00 uur kun je zelf dan toch ook gewoon naar bed?
Als je mijn reactie goed had gelezen dan weet je dat ik helemaal niet moeilijk doe over een feestje. Ik ben nu wel erg benieuwd waar je dit bij mij leest? In tegendeel wij waren, toen we nog buren hadden, degene die af en toe een feestje gaven en niet andersom. Aangezien wij naast een jong gezin woonden, vond ik het normaal om daar rekening mee te houden en niet hun servies in de kast te laten trillen. Ik scheep de ouders liever niet een hele nacht op met huilende kinderen. Net zoals ik het normaal vind dat zij af en toe ook wat meer geluid accepteerden. Het komt van twee kanten, maar als je goed mijn reacties had gelezen dan weet je dat ik nu in herhaling val. Jammer dat je direct zo hard begint te blazen zonder goed te lezen.